پیرو گزارشاتی که خبر از شکستن سقف تعدادی از خودروهای 206 سقف شیشه ای به هنگام جک زدن زیر خودرو، منتشر شده بود، شرکت ایران خودرو طی انتشار اعلامیه ای اظهار کرد که تاکنون هیچ گزارشی دال بر این موضوع، در شبکه خدمات پس از فروش دریافت نکرده و مراجعه ای به شبکه خدمات پس از فروش نیز صورت نگرفته است. ایران خودرو با اشاره به اینکه همه خودروهای سقف شیشه ای دارای گارانتی هستند، ابراز کرد : بدیهی است که در صورت وقوع چنین موضوعی، مشتریان برای جبران خسارت به نمایندگی های مجاز مراجعه می کردند، اما تاکنون هیچ مراجعه ای در این رابطه صورت نگرفته است.
ایران خودرو همچنین مدعی شد که برخلاف سقف خودروهای عادی که از یک لایه ورق ساخته شده است، سقف خودورهای پانوروما به صورت یک مجموعه کلاف تقویت شده هفت تکه و با ورق ضخیم تر تا میزان 40درصد تولید می شود و این امر باعث استحکام کل بدنه، به خصوص در آزمون های پیچش و خمش بدنه نسبت به خودرو سقف فلزی شده است. در ادامه، ایران خودرو می گوید چنانچه استفاده از جک باعث تغییر شکل بدنه و شکسته شدن سقف می شد، در این خودروها و همچنین خودروهای معمولی، شیشه های جلو و عقب خودرو نیز شکسته می شود. ایرانخودرو با اطمینان می گوید: چنین امری اتفاق نمی افتد و هیج گونه ریسکی متوجه این خودروها نیست.
با توجه به اطلاعاتی که پیش از این، توسط مصرف کنندگان و تعمیرکنندگان خودروهای 206 و 207 سقف شیشه ای پاناروما به دست رسیده بود، زمانی که برای تعویض تایر معیوب آنها از جک خودرو استفاده می شود، سقف شیشه ای این محصولات دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود؛ بنابراین ضمن یادآوری نواقصی که در تولید خودروهای داخلی به چشم می خورد، ضروری است که نسبت به خطر شکسته شدن این نوع خودرو در زمان تعمیر، احتیاط لازم صورت گیرد.
پیش از این گزارشاتی به دست رسیده بود مبنی براینکه زمانی که مصرفکنندگان برای تعویض تایر معیوب آنها از جک خودرو استفاده می شود، سقف شیشه ای آن دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود. به لحاظ تهدیدآمیز بودن این نوع نواقص و در خطر قرار دادن امنیت جان سرنشینان خودرو و اعمال هزینه های اقتصادی، حساسیت های بیشتری نسبت به این موضوع ایجاد شده است. بنابراین با وجود این که مشمول تعداد قابل توجهی از این نوع خودرو ها نمی شود، نوع خودروها، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است
با این حال نیاز است که مصرف کنندگان این خودرو نسبت به احتمال ایجاد این مشکل آگاه باشند و تا حد ممکن، در صورت پنچرشدن خودرو، از گذاشتن جک در کناره های خودرو خودداری کرده و با وسط قراردادن جک در حین تعمیر، فشار وارد شده به خودرو را کاهش دهند.