1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پس از فشار رئیس تویوتا، ژاپن بر حمایت از خودروهای هیبریدی تاکید کرد

پس از فشار رئیس تویوتا، ژاپن بر حمایت از خودروهای هیبریدی تاکید کرد

3 تیر 1401
  • 0

یک قانونگذار ارشد در جلسه حزب حاکم گفت، رئیس شرکت تویوتا موتور (7203.T) با دولت ژاپن لابی کرد تا مشخص کند که از خودروهای هیبریدی به اندازه باتری های الکتریکی حمایت می کند، در غیر این صورت با از دست دادن حمایت صنعت خودرو مواجه خواهد شد.

لابی‌گری آکیو تویودا، رئیس تویوتا و رئیس گروه صنعتی انجمن خودروسازان ژاپن (JAMA) در حالی صورت می‌گیرد که این خودروساز با نظارت بیشتر سرمایه‌گذاران سبز مواجه شده است که می‌گویند در پذیرش خودروهای باطری الکتریکی کند بوده و دولت‌ها را تحت فشار قرار داده است. انتقال به آنها را کند کنید.

آکرا آماری، وزیر سابق صنعت و یکی از اعضای کهنه کار حزب لیبرال دموکرات (LDP)، در نشست 3 ژوئن درخواست تغییر در نقشه راه سیاست اقتصادی سالانه دولت کرد و گفت که او یک روز قبل از آن با تویودا صحبت کرده است. از این نشست که توسط رویترز بررسی شد.

نسخه نهایی این سند شامل اشاره ای به "خودروهای به اصطلاح برقی" بود و به نظر می رسید که هیبریدی های سوخت فسیلی را در شرایطی برابر با خودروهای باتری دار بدون آلایندگی قرار می دهد، حتی اگر کارشناسان محیط زیست می گویند تفاوت زیادی وجود دارد.

بر اساس یادداشت ها و صوت، عماری در جلسه سیاستگذاری قانونگذاران LDP گفت: دیروز با رئیس تویودا صحبت کردم و او گفت که جاما نمی تواند دولتی را که هیبریدی ها را رد می کند تأیید کند.

عماری گفت که استفاده از سوخت مصنوعی، مانند هیدروژن، خودروهای هیبریدی را با «انرژی پاک 100 درصد» می‌سازد و سند سیاست باید این موضوع را به صراحت بیان کند.

بر اساس یادداشت ها و صوت، آماری گفت: «اگر ما این را شفاف نکنیم، JAMA با تمام قدرت عقب خواهد زد.

اگر نگوییم خودروهای هیبریدی در دسته خودروهای برقی قرار می‌گیرند، به نظر خوب نمی‌رسد. .

عماری به رویترز تأیید کرد که او خواستار گنجاندن «به اصطلاح» شده است تا روشن شود که وسایل نقلیه الکتریکی به خودروهای برقی باتری دار محدود نمی شوند و شامل خودروهای هیبریدی نیز می شوند. او گفت که هیچ تغییر دیگری نمی خواهد.

او تایید کرد که با تویودا صحبت کرده است.

"چیزی که آقای تویودا می‌خواهد بگوید این است که هیبریدی‌هایی که با سوخت‌های مصنوعی کار می‌کنند برای محیط‌زیست خوب هستند، زیرا سوخت بسیار کم مصرف هستند. او گفت که اگر هیبریدی‌ها رد شوند، بسیار ناراضی خواهد بود. این چیزی است که او به من گفت. او پرسید که آیا LDP هیبریدی ها را رد می کرد و من گفتم که ما چنین کاری نمی کنیم.

آماری به رویترز گفت که با توسعه سوخت های مصنوعی، خودروسازان قادر به تولید موتورهای احتراق داخلی با آلایندگی صفر خواهند بود. او گفت که چنین سوخت هایی را می توان در هواپیماهایی که نمی توانند با باتری کار کنند نیز استفاده کرد.

JAMA در بیانیه ای به رویترز گفت که صنعت خودرو تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف خود برای خنثی شدن کربن تا سال 2050 انجام می دهد. از آنجایی که هدف بی طرفی کربن بود، گسترش گزینه ها و محدود نشدن به فناوری های خاص مهم است.

همچنین پاسخ به شرایط مختلف و نیازهای مشتریان در هر کشور و منطقه ضروری بود.

یکی از سخنگویان تویوتا رویترز را به JAMA ارجاع داد.

نسخه نهایی این سند، که به صورت آنلاین در دسترس است، به هدف ژاپن در سال 2035 برای فروش خودروهای جدید داخلی اشاره می کند که «خودروهای به اصطلاح برقی» هستند، و به طور مشخص در متن اصلی اشاره می کند که چنین خودروهایی شامل خودروهای هیبریدی می شوند.

پیش نویس قبلی از 31 مه، که به صورت آنلاین نیز موجود است، اشاره به هیبریدها را فقط در پاورقی نشان می دهد. متن اصلی به هدف سال 2035 اشاره می کند که تمام فروش خودروهای جدید «خودروهای الکتریکی» باشد.

سند خط مشی سالانه برای دولت اهمیت عمده ای دارد و به عنوان چارچوبی برای سیاست های آتی آن عمل می کند.

تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش، گفته است که مشکل سوخت‌های فسیلی است، نه موتورهای احتراق داخلی. علاوه بر هیبریدی‌هایی که بیش از دو دهه پیش با پریوس رواج پیدا کرد، از فناوری هیدروژن نیز حمایت می‌کرد، اگرچه این موضوع تا به حال مانند خودروهای برقی باطری نبوده است.

طبق داده های انجمن فروشندگان خودرو ژاپن، خودروهای هیبریدی، از جمله پلاگین هیبریدی، تقریباً 44 درصد از خودروهای سواری جدید فروخته شده در ژاپن را در سال گذشته به خود اختصاص دادند، در حالی که خودروهای برقی با باتری کمتر از 1 درصد را به خود اختصاص دادند.

این شامل اتومبیل های کوچک، کامیون یا اتوبوس نمی شود.

اندیشکده انرژی و اقلیم InfluenceMap، تویوتا را به دلیل سابقه لابی گری در سیاست های آب و هوایی، که شامل بیانیه های عمومی و تعامل با دولت ها می شود، در بین خودروسازان بزرگ بدترین رتبه بندی کرده است.

سرمایه گذاران خود، از جمله صندوق های بازنشستگی، به دلیل لابی گری اش مورد انتقاد قرار گرفته است. AkademikerPension دانمارکی بیشتر سهام خود در تویوتا را در سال گذشته فروخته است.

تویوتا سال گذشته 8 تریلیون ین (60 میلیارد دلار) برای برقی‌سازی خودروهای خود تا سال 2030 متعهد شد که نیمی از آن برای توسعه خودروهای برقی باتری‌دار در نظر گرفته شده است. با این حال، انتظار می رود فروش سالانه چنین خودروهایی تا پایان دهه به تنها 3.5 میلیون دستگاه برسد یا حدود یک سوم فروش فعلی.

روز پنجشنبه، تویوتا اعلام کرد که بیش از 2000 دستگاه از اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه خود، bZ4X SUV را کمتر از دو ماه پس از خروج خودرو، به دلیل خطر شل شدن چرخ فراخوان داده است.

این می‌گوید که هیبریدی‌ها در بازارهایی که زیرساخت‌ها برای حمایت از حرکت سریع‌تر به سمت خودروهای باتری‌دار آماده نیستند، منطقی هستند و مشتریان باید انتخاب‌های بیشتری برای فناوری پاک‌تر داشته باشند.

 
منبع رویترز


نظرات