1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروی ایرانی-روسی تولید می شود

خودروی ایرانی-روسی تولید می شود

1 شهریور 1401
  • 0

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، همکاری بین فعالان صنعت خودرو ایران و روسیه می تواند زمینه ساز تولید خودروی مشترک ایرانی-روسی شود. 

علیرضا پیمان پاک، رییس سازمان توسعه تجارت گفت: شرایط برای گسترش همکاری میان ایران و روسیه چه در زمینه تولید خودرو و چه در تامین قطعات فراهم شده است.

پیمان پاک معتقد است نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد بود. براساس اظهارات این مقام مسئول پروژه‌های مشترکی هم بین شرکت‌های ایرانی و روسیه‌ای در حوزه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه‌های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را ایجاد کند.
وی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو اضافه کرد: حوزه خودرو، قطعات خودرو و زنجیره ارزش مرتبط با خودرو از محورهای مهمی است که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را گسترش می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت بر این نکته تأکید می کند که حضور در نمایشگاه خودروی روسیه فرصت مناسبی است تا شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ایرانی با حضور فعال و جدی در بازار خودروی بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی خود را به نمایش بگذارند.

به گفته پیمان پاک می گوید دولت از بخش خصوصی برای حضور موثر در این نمایشگاه حمایت کافی کرده است.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نشست‌های مختلفی که در حاشیه اسین نمایشگاه امکان برگزاری دارد گفت قرار است که چندین نشست تخصصی و B۲B  میان متخصصان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودرو برگزار شود.

نمایشگاه خودروی مسکو امروز، یکم شهریور آغاز شده و تا سوم شهریورماه 1401 ادامه خواهد داشت.



نظرات