1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش سایپا
  5. شرایط عرضه شاهین در بورس کالا چگونه است؟

شرایط عرضه شاهین در بورس کالا چگونه است؟

19 شهریور 1401
  • 0

شرایط خرید خودرو شاهین در بورس کالا ابلاغ شد. 

براساس اعلام شرکت بورس کالای ایران، امکان خرید 200 خودرو شاهین در بورس کالای ایران در تاریخ 22 شهریور 1401 فراهم شد. 

شاهین در روز سه شنبه مورخ 22 شهریور 1401 در بورس کالای ایران، با در نظر گرفتن میزان پیش دریافت 10 درصد، عرضه می شود. 

برای خرید این محصول، محدودیتی از نظر تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و و افرادی که در عرضه های قبلی شاهین نیز این خودرو را خریداری کرده اند، در این مرحله از عرضه نیز امکان ثبت نام دارند. علاوه بر این، در صورت وجود مازاد عرضه، خرید برای مشتریان حقوقی در مازاد عرضه فراهم است. 

بر اساس اعلام قبلی، عرضه ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور در بورس کالا رقم خواهد خورد و همچنین تاریخ تحویل خودرو شاهین ۲۳ مهر ۱۴۰۱ اعلام شده است.

پس از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس، گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که عرضه خودرو شاهین در بورس در هفته پایانی مردادماه انجام خواهد شد. خودرو شاهین سایپا محصولی است که در 24 اسفندماه 1400 در جلسه هیئت پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بازار اصلی بورس کالای کشور پذیرش شد.

بنابراین طبق نامه ای که از سوی محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا برای خرید این خودرو از طریق بورس نوشته شده است، سه شرط اساسی مطرح شده : 

  1.  میزان پیش دریافت خرید محصول شاهین ۱۰ درصد است.
  2. محدودیت ورودی تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و اشخاصی که پیش تر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.
  3. علاوه بر این، در صورت وجود مازاد عرضه، خرید برای مشتریان حقوقی در مازاد عرضه بلامانع است.

همچنین محل تحویل خودرو، نمایندگی های فروش شرکت است که به انتخاب مشتری صورت می گیرد. علاوه بر این، امکان تعیین رنگ خودرو (سفید یا مشکی) بدون هزینه در مرحله تکمیل وجه برای مشتری فراهم شده است.

متقاضیان خرید می بایست جهت اقدام به خرید این خودرو در بورس، اقدام به به واریز میزان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد مالیات نقل و انتقال و ۲ درصد مالیات شماره گذاری برچسب انرژی (برمبنای قیمت نهایی) و همچنین مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۶۵ ریال به ازای هر خودرو شامل بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۵ ریال و خدمات مرتبط با شماره گذاری و پلاک به مبلغ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ریال کنند.



نظرات