1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی هولدینگ آرین سرمایه و محصولات آن

معرفی هولدینگ آرین سرمایه و محصولات آن

25 اردیبهشت 1402
  • 3

هلدینگ آرین سرمایه، یکی از شرکت های بزرگ و فعال در صنعت ایران است که با فعالیت های متعدد خود در حوزه خودرو شناخته می شود. این هلدینگ که در سال 1390 تاسیس شده، در ابتدا برای واردات خودرو های میتسوبیشی به ایران شناخته شد و اکنون نیز با تاسیس کارخانه آرین پارس موتور، مونتاژ کراس اور پرفروش لاماری ایما را برعهده دارد.

اما فعالیت هدلینگ آرین به این موارد محدود نمی شود؛ در واقع این هدلینگ از 7 شرکت مختلف تشکیل شده که هرکدام به فعالیت های جداگانه ای در بازار و صنعت خودروی ایران مشغول هستند.

زیر مجموعه های آرین سرمایه شامل شرکت هایی نظیر آرین موتور پویا، آرین موتور تابان، آرین پارس موتور، آرین دیزل، آرین ماشین، آرین تایر و اتو 360 هستند.

در ادامه مطلب به معرفی هریک از این مجموعه ها خواهیم پرداخت.

آرین موتور پویا؛ نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز

آرین موتور پویا برای اولین بار در سال 91 اقدام به وارد کردن خودرو های میتسوبیشی به ایران کرد. نخستین محصول این شرکت برای بازار ایران میتسوبیشی ASX بود و سپس در سال های بعد محصولاتی نظیر میتسوبیشی لنسر، میراژ و اوتلندر نیز توسط آرین موتور پویا وارد ایران شدند. آخرین محصول وارداتی این شرکت به ایران اوتلندر PHEV بود اما به نظر می رسد با آزاد شدن واردات خودرو، این شرکت با محصولاتی نظیر میراژ و اکلیپس کراس به بازار ایران بازخواهد گشت.

2.webp

آرین موتور تابان؛ وارد کننده برند DS

دومین شرکت از این هلدینگ، آرین موتور تابان است. تابان شرکتی است که برای اولین بار پای محصولات DS، برند لوکس فرانسوی زیرمجموعه گروه PSA (پژو-سیتروئن) را به ایران باز کرد. این شرکت محصولاتی نظیر DS3، DS5، DS5LS، DS6 و DS7 را وارد خاک ایران کرد تا با محصولات لوکس سایر شرکت های مطرح دنیا نظیر ب ام و، لکسوس و مرسدس بنز رقابت کنند. هرچند که محصولات DS با وجود طراحی های نوین و کیفیت ساخت بالای کابین هیچ گاه نتوانستند حتی نزدیک به رقبای آلمانی و ژاپنی خود شوند!

1.webp

آرین پارس موتور چه محصولاتی دارد؟

کارخانه آرین پارس موتور در ابتدا قرار بود محلی برای مونتاژ محصولات میتسوبیشی باشد. اما با شکست خوردن برجام و بازگشت تحریم ها، رویای ساخت خط تولید میتسوبیشی در ایران از بین رفت. در حال حاضر، آرین پارس موتور تبدیل به طرف قرارداد شرکت دانگ فنگ چین شده و برخی محصولات این خودروساز چینی را تحت برند لاماری در ایران تولید می کند.

محصول کنونی آرین پارس موتور در ایران کراس اور لاماری ایما است. بزودی لاماری ایما فیس لیفت و لاماری ایما PHEV نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

3.webp

آرین دیزل چه فعالیتی دارد؟

شرکت آرین دیزل تابان به عنوان شاخه کار و تجاری هدلینگ، طرف قرارداد شرکت JAC چین است و محصولات تجاری سبک جک را در ایران مونتاژ می کند. ون سان‌ری (که استفاده آمبولانس و شخصی دارد) و کامیونت های جک 6 تن (N60)، 8.5 تن (N85) و 9 تن (N90) محصولاتی هستند که آرین دیزل به بازار خودرو های تجاری ایران عرضه می کند. همچنین، کشنده تک محور 44 تن شک‌موتور X5000 نیز به عنوان یک خودروی سنگین، جدید ترین محصول آرین دیزل محسوب می شود.

4.webp

آرین ماشین؛ نماینده هیتاچی ژاپن!

دیگر زیرمجموعه آرین سرمایه، شرکت آرین ماشین است. این شرکت که در سال 1396 تاسیس شده، نماینده شرکت صنایع سنگین هیتاچی ژاپن در ایران است. محصولات آرین ماشین شامل لودر و بیل مکانیکی های هیتاچی هستند.

5.webp

آرین تایر؛ وارد کننده لاستیک های سواری وتجاری

آرین تایر یکی دیگر از شرکت های مجموعه آرین سرمایه است که به طور تخصصی در بازار تایر فعالیت می کند. این شرکت وارد کننده تایر های مختلف برای خودرو های سواری و سنگین است و محصولاتی نظیر بریجستون، نکسن، کانتیننتال، اونیکس و نانکنگ را در بازار عرضه می کند.

6.webp

اتو 360؛ مجموعه معاملات خودرویی

آخرین شرکت از مجموعه شرکت های هلدینگ، اتو 360 است. اتو 360 به فعالیت در زمینه خرید و فروش خودرو های نو و کارکرده پرداخته و آگهی های فروش خودرو را نیز ثبت می کند. هرچند با انداختن نگاهی اجمالی به سایت این شرکت متوجه می شویم که اتو 360 مدت هاست فعالیت جدی ای ندارد!

7.webp

منبع Car.ir


نظرات

  • ابوالفضل فردوس ابوالفضل فردوس (7 آبان 1402 ساعت 17:03)

    سلام در استان گلستان حدود ۱۰ ماه لاماری خریدم ، بعد از تحویل ، چندتا قطعه های لاماری مشکل داشت ،
    بعد از سفارش گذاشتن قطعه هفت ماه رفتم و اومدم و در سر اخر شکایت کردم تا قطعات رو سفارش دادم تهران واسم اومد ،
    و در اخر بهم دروغ زدند ، گفتند شما چون به شرکت مراجعه نکردی شامل گارانتی نمیشه ،
    واقعا باید برای خدمات ضعیف شما تاسف خورد ،
    البته الان به این نتیجه رسیدم شکایت قضایی کنم از شرکت .

  • ali ali (25 اردیبهشت 1402 ساعت 13:39)

    عزیزان و بزرگوارن مسئول سایت car.ir اگر امکانش هست این مورد رو توی سایتتون قرار بدید و صدای مردم باشید لطفا

    من اسفند ماه از طریق بورس کالا 207 رو به قیمت 582 میلیون خریدم 2.5 3 برابر کارخونه قرار هم بود 31 خرداد 1402 تحویل بدن
    الان زنگ زدم به شرکت میگه با توجه به وضعیت شرکت خیلی شانس بیاری برج 4 تازه فاکتور بشه و یکی دوماه بعد تحویل بگیری
    خواستم بگم آب از سر ما که گذشت حداقل اطلاع رسانی بکنید این کار ایرانخودرو رو تا درس عبرتی بشه واسه افراد دیگه که این اشتباه مارو تکرار نکنن

    ابوالفضل فردوسی ابوالفضل فردوسی (7 آبان 1402 ساعت 17:08)

    ایرانخودرو بازم از ارین سرمایه بهتره ،
    از ارین سرمایه لاماری صفر خریدم ،
    ماشین صفر رو بردم خونه دیدم با گاری فرقی نمیکنه ،
    هفت ماه دویدم هنوز مشکل دارم باهاشون و هنوز کسی پاسخگو نیست