1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فولکس و بنز چه زمانی روی خط مونتاژ می‌روند؟

فولکس و بنز چه زمانی روی خط مونتاژ می‌روند؟

21 اسفند 1395
  • 2

درحالی‌که ۱۳ ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد، انتظار خودرودوستان ایرانی در حال به پایان رسیدن است، چراکه قرار است دو خودروساز بزرگ آلمان، فولکس‌واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از لحاظ میزان فروش و مرسدس‌بنز به‌عنوان یک برند خودرویی معتبر، در ایران اقدام به تولید کنند.

اگر بخواهیم روند ورود این دو خودروساز به ایران را بررسی کنیم، اول باید به خاطر کسوت برند بنز در ایران، به این خودروساز آلمانی بپردازیم.

شریک بنز در ایران ایران‌خودرو محسوب می‌شود و این دو خودروساز سابقه همکاری بسیار طولانی را با یکدیگر دارند اما بیشتر این همکاری در زمینه تولید خودرو‌های کار و تجاری صرف شده است، ولی در دوره جدید ایران‌خودرو قصد دارد محصولات سواری بنز را در ایران نیز تولید کند.

بر اساس این گزارش، یک هفته بعد از اجرایی شدن برجام نمایندگان ارشد شرکت دایملر مالک مرسدس‌بنز به کشور ما سفر کردند و یک تفاهم‌نامه همکاری با مسئولان ایران‌خودرو به امضا رساندند.

سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید منطقه‌ای کامیون‌های مرسدس‌بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترک فروش کامیون‌های مرسدس‌بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور‌خودرو در کنار ایدم توسط دایملر ازجمله مواردی بود که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفت.

بعد از این رویداد، هاشم یکه‌زارع در یک نشست خبری از علاقه ایران‌خودرو به تولید محصولات سواری بنز در ایران خبر داد و گفت: «این احتمال وجود دارد که محصولات سواری بنز به‌عنوان تاکسی به‌کار گرفته شوند.»

این در حالی است که مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو چندی قبل از مذاکره این شرکت با بنز آلمان برای امضای ۵ قرارداد خبر داده بود و گفت: تاکنون سه قرارداد امضا و دو قرارداد نیز نهایی شده است که بعد از امضای هر پنج قرارداد، جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

حال این ۵ قرارداد شامل؛ اول، تولید خودروهای تجاری،دوم، تولید برخی محصولات سواری بنز در ایران و واردات محصولات سواری بنز از طریق شرکت ستاره ایران، سوم، سرمایه‌گذاری در کارخانه ایدم در تبریز برای تولید قوای محرکه، چهارم، سرمایه‌گذاری و همکاری در مباحث خدمات پس از فروش و پنجم تولید اتوبوس‌های بنز در ایران‌خودرو دیزل می‌شوند.

در همین رابطه قرار است مسئولان ارشد بنز به ایران سفر کنند و این ۵ قرارداد را که نهایی شده است، به امضا برسانند.

بازگشت دوباره فولکس به ایران

بر اساس این گزارش، حضور دوباره فولکس‌واگن در ایران بارقابت دو خودروساز بخش خصوصی ایران برای همکاری با این خودروساز آلمانی در ایران همراه بود، که درنهایت گروه ماموت در رقابت با کرمان‌موتور توانست نظر بزرگ‌ترین خودروساز جهان را برای تولید مشترک جلب کند.

این دو خودروساز چندی قبل یک شرکت مشترک به نام ماموت خودرو را به ثبت رساندند و ماموت به‌عنوان نمایندگی رسمی فولکس در ایران به ثبت رسید.

قرار است کارخانه مشترک ماموت و فولکس در محدوده شهریار احداث شود و به احتمال زیاد پولو به‌عنوان اولین محصول این خودروساز آلمانی در ایران به تولید خواهد رسید و محصولاتی مانند پاسات، جتا و تیکوان نیز کاندید حضور در بازار ایران هستند.

حال باید دید خودروهای سواری آلمانی که در داخل کشور مونتاژ خواهند شد چه زمانی به بازار کشور ما عرضه می‌شوند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • ناشناس ناشناس (21 اسفند 1395 ساعت 08:20)

    بدبخت اون مدل بنزی که قراره توسط ایران خودرو مونتاژ بشه!!! احتمال زیاد بعد از 4 ماه با شاسی و موتور پیکان پیوندش می زنن، اسمش هم می زارن E 1600 RD، به همراه اون رینگهای خوشگل پیکانیش!!! بعد 6 ماه هم وانتش رو تحویل می دن!!! 95 درصد آپشنهاش رو هم حذف می کنن، و به قیمت مدل فول وارداتی می فروشن!!!

    منتا منتا (21 اسفند 1395 ساعت 11:16)

    عزیزم مرسدس بنز سواری در ایران خودرو مونتاژ میشد با اومدن احمدی نزاد تولیدش متوقف شد بنزهای 250 E مونتاژ هنوز توی بازار هستش میتونی سرچ کنی کیفیتش هم فرقی با نمونه آلمانی نداره چون زیر نظارت سفت و سختjمهندسان آلمانی انجام میشد