1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. آیا بیمه اتومبیل خسارت برخورد به تیر برق را پوشش می دهد؟

آیا بیمه اتومبیل خسارت برخورد به تیر برق را پوشش می دهد؟

25 فروردین 1403
  • 0

اگر بیمه خودروی شما شامل پوشش تصادف باشد، در این صورت پس از برخورد با یک تیر برق، تحت پوشش خواهید بود. پوشش تصادف، هزینه آسیب جسمی به خودروی شما ناشی از خودرو دیگر یا یک شی ثابت را جبران می کند. اما برای آسیب به تیر برق توسط شهرداری جریمه خواهید شد .

آیا در صورت برخورد به تیر برق باید به پلیس گزارش دهید؟

یکی از اقدامات لازم پس از تصادف، اطلاع به پلیس است. لذا اگر با ماشین خود به یک تیر برق بخورید، باید در اسرع وقت پلیس را فرا خوانید. برخورد با ایستگاه مخابراتی یا تیر برق می‌تواند یک خطر ایمنی باشد. با برخورد به این موانع اگر خودرو را ترک کرده و روی زمین قدم بگذارید ممکن است با خطر فوری الکتریسیته رو به رو شوید. لذا مهم است که با پلیس تماس بگیرید و در داخل ماشین منتظر بمانید تا نیروهای ویژه در صحنه حادثه حاضر شوند.

اگر پس از برخورد به تیر برق فرار کنید چه اتفاقی میفتد؟

اگر به تیر برق برخورد کنید و فرار کنید، ممکن است به عنوان یک فرار غیرقانونی محسوب شود. به جای فرار از صحنه، بهتر است به طور فوری خسارت را گزارش دهید. در صورت فرار از صحنه ممکن است بیمه شما نیز در معرض خطر قرار گیرد. شرکت‌های بیمه به طور معمول به گزارش‌های پلیس به عنوان شواهد هنگام پرداخت خسارات مراجعه می‌کنند، بنابراین بهتر است حادثه را به طور فوری به پلیس و شرکت بیمه خود گزارش دهید تا اطمینان حاصل شود که خسارت شما بدون مشکل پرداخت می‌شود.

در صورت برخورد با تیر برق چه قدر جریمه می شوید؟

اگر به هر نوع ایستگاه برقی یا مخابراتی بخورید، ممکن است مجبور باشید هزینه خسارت به خودروی خود، تیر برق، هر دارایی دیگری که در حادثه آسیب دیده‌اند و همچنین تمامی جریمه هایی که دریافت می‌کنید را پرداخت کنید. اگر پوشش تصادف بیمه بدنه دارید، بیمه شما باید هزینه تعمیر یا جایگزینی خودرو را پرداخت کند. اما اگر به تیر برق آسیب وارد کنید، باید جریمه را به شهرداری پرداخت کنید.

آیا حق بیمه بدنه بعد از برخورد با تیر برق افزایش می‌یابد؟

مانند سایر حوادث، احتمالاً حق بیمه شما پس از برخورد با تیر برق افزایش می‌یابد. این موضوع به خصوص زمانی که تغییر شکل خودرو پس از تصادف و هزینه تعمیرات بالا باشد و شما همچنین برای یک تخلف حرکتی، مانند سرعت زیاد یا رانندگی تحت تاثیر الکل، مورد ارجاع قرار گرفته‌اید اهمیت بیشتری پیدا می کند. خوشبختانه، این افزایشات نرخ معمولاً برای همیشه باقی نمی‌مانند. پس از چند سال عدم خسارت، این افزایش حق بیمه می تواند با تخفیف پوشش داده شود.

برای خرید بهترین بیمه بدنه، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‌های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.



نظرات