1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. از فولکس واگن تی راک ماموت خودرو چه می‌دانید؟ + ویدیو

از فولکس واگن تی راک ماموت خودرو چه می‌دانید؟ + ویدیو

9 شهریور 1403
  • 0

در دهه گذشته شمسی، روزهای طلایی واردات و قبل از حرکت بازار خودروی ایران به اعماق این دره جهنمی، کراس اور های ساب کامپکت اسپرت طرفداران زیادی در بازار ایران داشتند.

خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن C3، تیوولی توربو و تویوتا CHR توربو نمونه هایی از این خودروها بودند که طرفداران بسیار و بازار فروش مناسبی نیز داشتند.

sfgtUZLsNJIwsWMrTz8jOsaQdBxVRWv2rSn2Nx8u.webp

در زمان ممنوعیت واردات که بازار خودرو به دست چینی ها افتاد، X22 پرو تنها خودروی مطرح در این کلاس بود که فروش مناسبی داشت، البته که ارتباط خاصی با خودروهای مذکور نیز نداشت و مقایسه آن ها نیز مضحک بوده و آمدن نام این خودرو در مطلب ما تنها اشاره به وخامت اوضاع بازار دارد!

با این حال بنظر می رسد که بازار خودرو در شرف دیدن فصل جدیدی است و اندک اندک خودروهای وارداتی جدید و جذابی در حال ورود به بازار پیر و خسته خودرو در ایران هستند. یکی از این خودروها، فولکس واگن T-Roc است.

mYopNvHSroTpKXh0O7H700MBU0G1zcWJCCf73DAh.webp

معرفی فولکس واگن T-Roc

فولکس واگن تی راک یک کراس اور کوچک آلمانی است که روی پلتفرم MQB-A1 گروه فولکس واگن توسعه یافته و به نوعی نسخه قد بلند فولکس گلف محسوب می شود. این خودرو به تازگی مورد توجه شرکت ماموت خودرو، نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران قرار گرفته و بزودی از طریق سامانه یکپارچه جانبازان به بازار ایران عرضه می شود. تی راک های وارداتی به ایران مونتاژ خط تولید فولکس در چین بوده و از موتور 1.5 لیتری بهره می برند.

5TaPdLxnRoFWz0luWXfsmhgBk52afw6171gVnN2l.webp

نگاهی به مشخصات فنی فولکس واگن T-Roc

فولکس واگن T-Roc از یک موتور 1.5 لیتری TSi بهره می برد که می تواند 158 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس دوکلاچه DSG به چرخ های جلو منتقل می شود تا فولکس تی راک شتاب 0 تا 100 را طی 10.1 ثانیه طی کند (مراجعه به ویدیو تست و بررسی T-Roc).

کراس اور کامپکت فولکس واگن در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. می توان گفت که تی راک یکی از بهترین فرمان پذیری ها در کلاس خود را دارد.

QT7BxeOFglf3DovjM3KtovDMNrHgum08F9FnRxbI.webp

امکانات رفاهی فولکس واگن T-Roc

فولکس واگن تی راک مجهز به 6 ایربگ است (سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای). امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، کروز کنترل تطبیقی ACC، سیستم پیشگیری از تصادف جلو، سیستم حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان و اتوپارک هستند.

l8MsjXeXNOjeBzbT31aKw3qqoqKtuaXovENVOlM0.webp

شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران، چراغ جلو های LED، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، پدل شیفتر، سیستم صوتی Beats، شارژر وایرلس، درب صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد لیست امکانات رفاهی این کراس اور کوچک را تشکیل می دهند.

ey4PZopjTKZFOg4QKOw0ueFzIziez3GhgD23ucYg.webp

قیمت و بازار فولکس واگن T-Roc

هنوز عرضه رسمی این خودرو به بازار آغاز نشده، با این حال پیش بینی می شود که قیمت فولکس تی راک در بازه بین 3 تا 3.5 میلیارد تومان باشد. شما همچنین می توانید پس از عرضه رسمی این خودرو به بازار، قیمت فولکس واگن T-Roc را از این صفحه بررسی کنید.

NBUOqkQXLUpb1FzO9yFuBHzuOghQSAkXf1F04Ic3.webp

ویدیو تست و بررسی فولکس واگن T-Roc

اما برای کوتاه کردن کلام، بهتر است همین الان به سراغ ویدیو تست و بررسی فولکس واگن تی راک برویم تا به صورت کامل با این خودروی تازه وارد بازار آشنا شویم!

منبع Car.ir


نظرات