نسل سوم نیسان لیف برای اولین بار پیش از شروع تولید در کارخانه ساندرلند در حال گذراندن تست ها شکار شد!
در نسل بعدی نیسان لیف قرار است به جای یک هاچ بک با یک کراس اوور روبرو باشیم! مدلی که بخشی از سه شاسی بلند الکتریکی جایگزین نیسان جوک و قشقایی محسوب میشود که تا پایان دهه جاری در کارخانه بریتانیا نیسان تولید خواهد شد.
در حالی که نیسان هنوز تاریخ عرضه جانشین لیف را اعلام نکرده، تولید لیف قبلی در مارس سال جاری به پایان رسید! گفته میشد که تولید آزمایشی نسل بعدی آن در تابستان آغاز شده و میتواند در اوایل بهار 2025 به تولید نهایی برسد.
این شرکت ژاپنی پیشتر با کانسپت Chill-Out نشانههایی از انتظارات آنها درباره لیف نسل بعدی را آشکار کرد. یک شاسی بلند جمع و جور با طراحی شیک و مینیمال که دارای قابلیتهای مدرن و بهروز با فناوری رانندگی خودکار است.
به نظر میرسد که خودروی تولیدی برگرفته از نسخه کانسپت خواهد بود، به شکلی که برد حرکتی بالایی دارد و ارتفاع چندانی از زمین نخواهد داشت. چراغهای جلو دارای خطوط LED چشمنواز و جذاب خواهند بود.
انتظار داریم در طراحی لیف، وجوه اشتراک زیادی با آریا مشاهده کنیم، چرا که هر دو از پلتفرم ماژولار ویژه خودروهای برقی Ampr Medium بهره میگیرند. شایان ذکر است، رنو شریک اتحاد نیسان از این معماری برای خودروی الکتریکی Scenic EV با سایز مشابه استفاده میکند، که میتواند جزئیاتی درباره باتریها و گزینههای پیشرانه محصول آینده نیسان ارائه دهد.
Scenic با یک باتری 60 کیلووات ساعتی یا 87 کیلووات ساعتی با برد حرکتی 416 یا 606 کیلومتری قابل تهیه است. البته این خودرو در هر یک از این مدلها قدرت 168 یا 215 اسب بخاری دارد و یک خودرو دو چرخ جلو متحرک است.
باید دید که آیا نیسان، لیف را به موتور دوم اختیاری در اکسل عقب مجهز میکند یا خیر. همانطور که در آریا e-4orce با مدل استاندارد 389 اسب بخاری و مدل نیسمو تیونینگ شده 429 اسب بخاری، استفاده کرد.
انتظار میرود که این خودرو همخوانی نزدیک با آریا در کابین داخل داشته باشد، با طراحی مینیمال داشبورد که در بالای آن یک نمایشگر دیجیتال و یک ردیف دکمههای لمسی زیر نمایشگر دیجیتالی قرار گرفته است.
همچنین میتواند کنسول مرکزی کشویی اختیاری مدل بزرگتر را نیز داشته باشد که حرکت از سمت سرنشین به سمت صندلی راننده را آسانتر میکند.