داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی با توقف ثبت سفارش خودرو، گفت: این موضوع که واردات خودرو یک نظم خاص و چارچوب مشخصی داشته باشد و به صورتی وارد شود که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باید اصل، واردات باشد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر روی واردات خودرو نظارت و کنترل های لازم را اعمال کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر برای مدتی ثبت سفارش یک سری از خودروها و مجموعه های خودروها بسته شود و برخی واردکنندگانی که خودروهای خود را وارد کرده اند بخواهند با قیمت های چند برابری و قیمت های بسیار بالا محصول خود را بفروشند و مجددا ثبت سفارش را آزاد و باز کنند تصور بر این است که دست هایی پشت پرده بوده و نمی توان تلقی دیگری جز بده بستان ها بین مسئولان داشت.
وی با بیان اینکه تلقی بر این است که برخی به دنبال این هستند که ثبت سفارش ممنوع شود و خودروهای وارداتی را با قیمت بالایی بفروشند و مجددا ثبت سفارش را باز کنند، ادامه داد: اگر وزارت صنعت به این جمع بندی رسیده که دیگر ثبت سفارش نداشته باشد دیگر نباید ثبت سفارش داشته باشد نه اینکه پس از 3 تا 6 ماه که خودروها با قیمت بالا فروخته شد دوباره واردکنندگان و آنهایی که خودرو را با قیمت بالا فروختند، مجددا ثبت سفارش باز شود.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افرادی که خودرو وارد می کنند، افرادی هستند که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات داشتند و حتما باید تحت نظارت این وزارتخانه قرار بگیرند، چراکه اگر قرار باشد خورویی را با هر قیمتی و هر شکلی وارد کرده و به مصرف کننده بفروشند به نارضایتی های دیگر افزوده می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر نتایج کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این رسیده که ثبت سفارش انجام نشود، برای همیشه نباید ثبت سفارش خودرو صورت بگیرد، نه اینکه موقتی باشد، البته مجموعه خودروهای وارداتی با یک ارز و حق گمرکی مشخصی وارد شده، لذا قیمت های آن باید کنترل شده باشد.