درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
پس چطور میگین خودروی ملی ؟ شما که تمام قطعات را از چین وارد میکنید
دراین خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان
همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک
پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد
بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما
که شد مهر میهن فراموش ما
که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟
خرد را فکندیم این سان زکار
نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟
به یزدان که این کشور آباد بود
همه جای مردان آزاد بود
در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت
گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بدان کس که بودی دلیر
نه دشمن در این بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت
از آن روز دشمن به ما چیره گشت
که مارا روان و خرد تیره گشت
از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد
چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم
بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن
اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است
اگه میخواهید زیاد کنید قیمت خودرو را این را بدانید که مردم قدرت خرید ندارند اگه نمیتوانند خودرو تولید کنند خب نکنند چه ربطی داره قیمت ارز به خودرو مگه تمام قطعات و لوازم خودرو وارداتی است یعنی تو این 40 سال نمیتوانستید یه خودرو تماما ملی تولید کنید که ارز تاثیری در آن نداشته باشد به نظر من سیاست دولتها در مورد ایران خودرو و سایپا اشتباه بوده و ادامه نباید داشته باشد .یک ایرانی دلسوز با رویای خرید یک ماشین صفر در شان یک ایرانی با هزار افسوس
سیاست های**** در مورد خودرو ساز ها بیشتر به خاطر رانت است به خاطر این است که اغلب خودرو ساز های دولتی و خصولتی که با بیت المال ساخته شده اند و باید سود حاصله به بودجه دولت و بیت المال برگردانده شود ولی این طور نیست و با تولید تیراژ بالا و سود های میلیاردی فکر کنید از هر خودرو 5 میلیون سود داشته باشد و در سال 500 هزار خودرو تولید شود سود خالص شرکت 2هزار و 500 میلیارد است علاوه بر سود حاصل از تامین قطعات.ولی باز هر ساله میگویند در حال ورشکستگی هستند و از دولت درخواست حمایت (مالی و ... ) میکنند حال این مقدار پول به جیب چه کسانی میرود****************************** ها.
خدا کنه زودتر خودرو سازی نابود بشه تا مردم یه نفس راحتی بکشند اگه ما خودرو دست دوم وارد کنیم ارزشش از این آشقالهای ایران خودرو و سایپا بهتره