1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

28 آبان 1397
  • 3

قطع همکاری رنو با شرکای ایرانی برای دومین ماه متوالی ادامه یافت و گزارش جدید این شرکت فرانسوی نشان داد مقامات رنو به‌رغم ادعای خود هنوز نتوانسته‌اند جایگزینی برای بازار پرسود ایران پیدا کنند.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این خودروساز فرانسوی، این شرکت طی دومین ماه متوالی هیچ فروشی در بازار ایران نداشته و با پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران فروش محصولات خود را در ایران به‌طور کامل متوقف کرده است. این شرکت فرانسوی در ماه سپتامبر گذشته و به‌یک‌باره فروش محصولات خود را در بازار ایران متوقف کرد.

 ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

بر اساس جدیدترین گزارش رنو، این شرکت در ماه اکتبر نیز از روانه کردن محصولات خود به بازار ایران خودداری کرده است. رنو با وجود روابط طولانی و گسترده با خودروسازان ایرانی به‌یک‌باره همکاری‌های خود را متوقف کرده است. این شرکت در دوره اول تحریم‌های خودرویی که توسط دولت اوباما علیه ایران به اجرا گذاشته شد همکاری‌های خود را با ایران کاهش داده بود، اما در دوره جدید تحریم‌ها این همکاری‌ها را به‌طور کامل قطع کرده است.

 ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

درحالی‌که ایران بخش مهمی از بازار این شرکت فرانسوی را به خود اختصاص داده بود مقامات رنو به سهامداران خود وعده داده‌اند با یافتن بازارهای جدید زیان از دست دادن بازار پرسود ایران را جبران خواهند کرد. این در حالی است که رنو در گزارش جدید خود اذعان کرده است هنوز نتوانسته جایگزینی برای بازار ایران پیدا کند. رنو در اکتبر امسال ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو روانه بازار جهانی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۳۸ دستگاه کاهش داشته است. متوسط فروش ماهانه رنو به ایران پیش از تحریم‌ها در حدود ۱۱ هزار دستگاه بوده است و این گزارش نشان می‌دهد رنو هنوز نتوانسته است برای حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرویی که هرماه روانه بازار ایران می‌کرد مشتری پیدا کند.

 ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

 ناتوانی رنو در یافتن جایگزینی برای بازار خودرو ایران!

منبع پدال


نظرات

  • محمد محمد (29 آبان 1397 ساعت 12:52)

    البته که در بازار انحصاری ایران قوطی کنسرو بنام پراید با منت و 30 ؛ 40 میلیون به ملت قالب میشه ولی تو دنیا باید برای فروش تالیسمان و کولئوس از اصول بازاریابی پیروی کرد .

  • محمد محمد (29 آبان 1397 ساعت 08:17)

    اگر اروپا درک و شعور داشت متوجه میشد که آمریکا از برجام هیچ سودی عایدش نشده و فقط بارکشی کرد و این اروپا بود که همه منافع برجام نصیبش شد و شرکتهای اروپایی به یکباره وارد ایران شدن و آمریکا تماشاچی بود و دل سوخته لذا هر بار تذکرش فایده نداشت و غیر مستقیم و رو در رو انتقامش را از اروپا گرفت و لقمه را در گلوی اروپا خفه کرد
    واقعا برا اروپا باید تاسف خورد که راحت میدان را وا داد.

  • ایلیا ایلیا (28 آبان 1397 ساعت 11:34)

    واسه اینکه جز ایران کسی آشغال هاشون رو نمیخره ...