1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیشنهاد دولت برای افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی مجلس رد شد

پیشنهاد دولت برای افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی مجلس رد شد

6 آذر 1397
  • 12

آنالیز مجدد تیم کارشناسی دولت برای اعلام نرخ جدید خودروها شروع شده است . پیشنهاد اولیه دولت برای افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی مجلس رد شد و هیچ کس مسئولیت اعلام قیمت جدید خودروها را نمی پذیرد!

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: هر دو وجه اعلام قیمت های جدید و یا تعلل دولت و ادامه بلاتکلیفی بازار التهابات جدی را در بازار ایجاد می کند هر چند با اعلام نظر وزارت صمت در خصوص قیمت ها به طور قطع بازارهای دیگر نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

 رد شدن پیشنهاد اولیه دولت برای افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی مجلس

عبدالله رضیان افزود: بدون شک عدم اعلام قیمت جدید خودروها و تاخیر دولت در این زمینه موجب افزایش التهابات و نگرانی در شرکتهای خودروسازی در خصوص میزان تولید و افزایش زیان دهی در این شرکتها می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هر دو شکل این تصمیم شرایط سختی را برای بازار و مشتریان و شرکتها ایجاد می کند هیچ کسی از دولت گرفته تا مجلس و حتی وزارت صمت نمی خواهد مسئولیت تغییر قیمت جدید خودروها و افزایش قیمت ها در این حوزه را بپذیرد.

نماینده قائمشهر در مجلس خاطر نشان کرد: بدون شک اعلام قیمت های جدید بار روانی جدی را در جامعه به دلیل التهاب در بازارهای مختلف ایجاد خواهد کرد به همین دلیل فعلا کمی تامل و تاخیر در این زمینه صورت گرفته است اما نگاه مجلس و کمیسیون صنایع این است که باید این اتفاق رخ دهد و باید قیمت ها هر چه سریعتر قیمت خودرو اصلاح و اعلام شود.

رضیان تاکید کرد: با وجود تاخیر صورت گرفته همچنان مجلس و کمیسیون صنایع معتقد است که باید هر چه زودتر آنالیز قیمت مواد اولیه و میزان هزینه و قیمت تمام شده تولید شرکت ها مشخص شود و بر اساس آن قیمت ها اعلام شود.

 رد شدن پیشنهاد اولیه دولت برای افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی مجلس

وی عدم پذیرش پیشنهاد اولیه افزایش قیمت از سوی مجلس را موجب بازگشت و بررسی مجدد قیمت جدید و تاخیر در این زمینه دانست و اظهار داشت: پیشنهاد اولیه دولت برای افزایش قیمت خودروها به طور متوسط 70 درصد بود که مجلس نپذیرفت و موجب گردید آنالیز و کارشناسی جدیدی در این زمینه صورت گیرد و دولت مجدد قیمت های جدید را برای تایید به مجلس ارائه و سپس اعلام نماید.

وی با اشاره به موضوع افزایش قیمت خودرو 5 درصد زیر حاشیه قیمت بازار تصریح کرد: با این اتفاق و اعلام نرخ جدید و فروش خودرو 5 درصد زیر حاشیه قیمت بازار مجدد بازار قیمت جدیدی را اعلام می کند و این مساله مشکل جدیدی را ایجاد می کند و از سویی با توجه به تقاضا بالا بازار هم بازار سیاهی را در بازار خودرو شاهد خواهیم بود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس به پرشین خودرو گفت: هر چند معتقدم التهاب قیمتی که در ماههای اخیر در بازار خودرو بوجود آمده ناشی از کمبود خودرو در بازار است.

رضیان خاطر نشان کرد: متاسفانه کاهش تیراژ تولید شرکتها به دلیل موانع داخلی و خارجی و از سویی توقف واردات خودرو و افزایش تقاضا برای حفظ ارزش سرمایه از سوی متقاضیان همگی موجب تقاضای کاذب در بازار و رشد قیمت ها در بازار شده است.

وی همچنین رفع ممنوعیت واردات خودرو را در بهبود شرایط کنونی بازار و قیمت خودرو موثر اعلام کرد و اظهار داشت: با رفع ممنوعیت واردات بدون شک شرایط بازار به وضعیت نرمال نزدیک خواهد شد و به طور حتم بسیاری به سمت خرید خودروهای خارجی خواهند رفت اما نکته مهم این است که دولت و سیاست گذاران به دلیل کمبود منابع ارزی در کشور موافق واردات خودرو نیستند.



نظرات

  • حامد اسلامی حامد اسلامی (7 آذر 1397 ساعت 14:03)

    با سلام ، لطفا قبل از تصمیم گیری برای قیمت جدید یا تعرفه جدید برای واردات ، تکلیف خودروهایی که از 1 تا 10 ماه تاخیر در تحویل دارند را مشخص کنید .
    خسته شدیم ، از خودروساز و مجلس و دولت واقعا خسته شده ایم . توجه کنید که حیثیت نمایندگان مردم در مجلس در گرو احقاق حق مردم و ، جلوگیری از تضعیع حقوق مردم است .

  • سعید سعید (7 آذر 1397 ساعت 11:25)

    حالا اگه اعلام میشود افزایش حقوق کارمندان 70 درصد باز هم مجلس که نماینده ملت مخالفت میکرد.

  • محمد محمد (7 آذر 1397 ساعت 08:22)

    وقتی تیراژ تولید پائین و بازار انحصاری است . شما 270 در صد هم که قیمتها را بالا ببری این شکاف قیمت کارخانه و بازار آزاد پر نمی شود و پابرجاست . بیش از این به مردم اجحاف و ظلم نکنید . از کسب سود های باد آورده و حرام دست بردارید . تعرفه واردات خودرو های خانوادگی را کم کنید . بازار به تعادل می رسد .

  • م نبوی م نبوی (7 آذر 1397 ساعت 07:27)

    آفرین بر مجلس که با تدبیر درست از افزایش خود سرانه قیمت های خودرو توسط مونتاژ کاران خودرو نه تولیدکنندگان جلوگیری کرده است و دل مردم را شاد کرده اند

  • ناشناس ناشناس (7 آذر 1397 ساعت 01:53)

    اینم کار دشمن و ترامپه؟مردم دم خروسا باور کنند یا قسم حضرت عباسا.مگه نمیگید دلار ارزان شده.شما به این نتیجه رسیده اید که هر چه جنسها را گران کردید کسی جرات اعتراض نداشت و بازم میشه ادامه داد.از ی طرف جیب ی عده هم پر میشه.و بچه هاشون اون طرف اب کیف و حال.و ********مردم.و هر وقت صحبت از حقوق کارگر و سود سپرده ی بانکی مردم میشه نرخ تورم تک رقمیه.اینقدر به مردم ظلم نکنید برا پر کردن جیب خودتون.مردم ی پرایدا با هزار نخورمی و قسط و وام گرفتند.ی روغن پژو قبلا با 50 هزار تومان تعویض میشد .تو سه ماه گذشته تا حالا 200 هزار تومان شده.مردم حق زن و بچه شونا دارند میدند از شکم خودش و خانواده اش میزنه.میدونید با هزار تومان گرانی چه ضربه هایی به مردم میزنید و سرمایه دار سو استفاده میکنه.اصلا افغانیا خودروها ایرانیا قبول ندارند حتی مفتی.مردم پول شیر خشک بچه هاشونا ندارند این قدر به مردم ستم نکنید.ولی این سیاست هر چی هست .واضحه.دشمنی با نظامه و دارند با این ترفند و با اسم دشمن.ریشه ی نظاما میکنند

  • کل مردم ایران کل مردم ایران (6 آذر 1397 ساعت 22:01)

    کار این دولت فقط ایجاد نارضایتی مردم است وبس قیمت لگن ها باید پایین بیاید

  • مسعود مسعود (6 آذر 1397 ساعت 21:31)

    والله که تعطیلی مونتاژ کاران بی کفایت و حذف تعرفه واردات خودرو بهترین گزینه برای رهایی از این کارناوال بدبختی است!

  • محمد حسین بدر محمد حسین بدر (6 آذر 1397 ساعت 20:07)

    با سلام
    حالا که همه توی تعیین قیمت خودرو موندند بهتر نیست که فروش به صورت مزایده ای برگزا بشه
    قیمت پایه از سمت خودروساز اعلام و خریدار قیمت بده اینجوری بازار رقابت میان خودروسازان در راستای کیفیت و خدمات برتر پیش میرود

  • ح ح (6 آذر 1397 ساعت 19:07)

    قیمت هارو افزایش ندهید خواهشا برید کار خونه های ایران خودرو و سایپارو اتیش بزنید جون خیانت از این بالاتر نمیشه قطعه با دلار 3500 تومان بیارن با دلار 19000 تومان بفروشن

  • behruz behruz (6 آذر 1397 ساعت 17:40)

    اقای وزیرناسلامتی شماوزیرصنعت هستیدچرانمیتوانیدبرای یک تولید ملی تصمیم بگیریدخودروامسال ۱۰الی ۱۲درصدگران شده ۱۰درصددیگه گران بکنین وازخودروسازان بخواهین که به تعهدهایشان عمل بکنن تاحاشیه بازارمشخص بشودوقیمت اصلی بازارمعلوم شودوسال بعد۵درصدقیمت زیربازارماشینهایتان رابفروشیدالبته بشرط تحویل خودروبه مشتریان ثبت نامی.

  • محمد محمد (6 آذر 1397 ساعت 17:22)

    یعنی هیچکس به فکر مصرف کننده مردم بدبختی که چند ماه پولشون تو حساب این خودرو سازهاست و از ارزش واقعیش کم شده نیست و فقط خودرو ساز ....

  • فرزاد فرزاد (6 آذر 1397 ساعت 14:30)

    یا من دیوانه شدم یا اینکه من دیوانه شده،!، مطمئنا روزگار آخرالزمان به وحشتناکی امروز کشور نخواهد بود،،،این چیز کشور داره به کجا میره همون سرنوشت!