شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش در بازار کنونی محصولات شرکت سیتروئن که به صورت فول رنج از خودروهای با قیمت متوسط تا خودروهای لوکس را در بر میگیرد، برای پر کردن این فاصله در بازار ایران، حضور یافته است.
این گزارش حاکی از آن است که سیتروئن بر آن است تا با استایل کاملا جدید و به روز و با قیمت های کاملا رقابتی طبقه متوسط جامعه ایرانی را هدف قرار داده و به راحتی می تواند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد.
بر اساس این گزارش خودروهای تولید شرکت سیتروئن در بازار ایران در بخشهای مختلف ابعادی و بدنهای، از صندوقدار و هاچ بک تا دو دیفرانسیل تا ابعاد خودروهای کوچک و متوسط خانوادگی را در بر میگیرد که بنابر شنیدهها این محصولات در رنج قیمتی بین 45 تا 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
آنگونه که کسب اطلاع شده، این خودروها از پلتفرم مشترک با خودروهای پژو بهره میبرند و با توجه به اینکه طی سالیان گذشته، قطعات این پلتفرم ها در زنجیره تامین و قطعه سازان داخلی کشور، تولید شده اند، مزیت منحصربفردی را در اختیار این برند قرار میدهد تا بتواند موفقیت پایدار خود در بازار ایران را تضمین کند.
بر این اساس، عملکرد مثبت و حضور پررنگ این خودروساز فرانسوی از دیرباز که محصولاتی چون ژیان را به بازار ایران عرضه کرده، می تواند به عنوان بازیگر مهمی در بازار ایران نقش ایفا کند. بازاری که تمامی خودروسازان بزرگ جهان خواهان حضور و استفاده از آن هستند و در این بین سیتروئن با ارائه خودروهای جدید و قیمتهای رقابتی سعی دارد گوی رقابت را از دیگر رقیبان برباید.
شرکت سیتروئن که از دیرباز با حضور خود در بازار ایران و عرضه خودروی محبوب ژیان معرف حضور ایرانیان است چرا که این خودرو با اغلب مردم نوستالوژی خاصی داشته و خاطرات خوشی در ذهن افراد به جا گذاشته است. البته این شرکت پس از آن نیز با عرضه خودروهای معروف زانتیا و C5 بازگشتی موفقیت آمیز به بازار ایران داشت. حال با خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان قصد دارد برای سومین بار شانس خود را در بازار ایران امتحان کند.
بر اساس این گزارش، بازار خودروی ایران طی سال های اخیر از خودروهای ارزان به سمت خودروهای با قیمت متوسط حرکت کرده است. به عبارتی، الگوی خرید خودرو در ایران از صرفا مالکیت برای جابجایی، به مالکیت برای سرگرمی و بهبود رفاه زندگی تغییر کرده است.
این گزارش حاکی از آن است که حرکت تدریجی تغییر سلایق در کشور، فرصت رشد برای خودروهای با قیمت متوسط و بالاتر را در آینده فراهم خواهد کرد، ضمن آنکه در حال حاضر این شواهد یعنی خرید خودروهای با قیمت های بالاتر و با آپشن و ... دیده میشود.
منبع:
اقتصاد نیوز