1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تصاویر جاسوسی از نسل بعد تویوتا کمری

تصاویر جاسوسی از نسل بعد تویوتا کمری

18 تیر 1395
  • 0


نسل بعدی کمری بر روی پلت فرم جدیدی ساخته‌شده است که وزن آن را کاهش می‌دهد و هم‌اکنون تصاویری جاسوسی از پروتوتایپ کمری جدید 2018 که به‌شدت پنهان‌شده انتشاریافته است.
با توجه به محبوبیت بالای کراس‌اوورها در سال‌های اخیر، فروش سدان‌های متوسطی چون تویوتا کمری، هوندا آکورد و… کمی کاهش‌یافته است اما کمری همچنان در میان خریداران محبوب است. با فروشی بیش از 429 هزار دستگاه در سال گذشته، کمری نه‌تنها پرفروش‌ترین محصول تویوتا است بلکه پرفروش‌ترین خودروی بازار ایالات‌متحده هم بشمار می‌رود و به همین دلیل کمری برای تویوتا اهمیت زیادی دارد.

 نسل آینده کمری



پلتفرم
کمری جدید بر روی پلتفرم مدولار جدید تویوتا بانام TNGA ساخته‌شده است. اولین محصولی که بر روی این پلتفرم ساخته شد، نسل جدید پریوس است و این پلت فرم پایه‌ای خواهد بود برای نیمی از خودروهای سواری تویوتا که تا پایان دههٔ جاری معرفی می‌شوند. پلتفرم TNGA موجب پویایی بالای پریوس جدید شده است و انتظار می‌رود این پویایی در نسل جدید کمری هم وجود داشته باشد. بعلاوه اقدامات کاهش‌دهندهٔ وزن نیز بخش دیگری از طرح این پلتفرم جدید هستند. برای این منظور از آلومینیوم در کاپوت و قطعات گوناگون دیگری در ساختار خودرو استفاده می‌شود.

 نسل آینده کمری



نمونهٔ اولیۀ‌ای که تصاویر جاسوسی آن منتشرشده، به‌شدت توسط پوشش‌هایی پنهان‌شده است و به‌جز چرخ‌ها و پنجره‌ها چیز دیگری در آن مشخص نیست. بااین‌حال کمری همچنان از طراحی آشنایی سود می‌برد چراکه به دلیل موقعیت بالای این خودرو در بازار و همین‌طور سلطهٔ آن بر بازار سدان‌های متوسط خانوادگی، انتظار نداریم که تویوتا در طراحی آن دست به ریسک بزند. احتمالاً این خودرو از یک طراحی تکاملی سود خواهد برد و در آن شاهد فرمی شبیه به طراحی فیس لیفت 2017 کرولا خواهیم بود.

از زیر پوشش‌های استتاری می‌توان خطوط قوی سپر را تشخیص داد درحالی‌که یکی از ویژگی‌های جالب کمری جدید، خط شانهٔ پایین‌تر آن است که در زیر پنجره‌های جانبی بزرگ آن قابل‌مشاهده است. شیشه‌های جانبی بزرگ نیز برخلاف رویهٔ طراحی جاری خودروها است که در آن ارتفاع بدنه بیشتر بوده و شیشه‌ها کوتاه‌تر طراحی می‌شوند. سقف و ستون C خودرو با کاهش تدریجیِ ارتفاع به درِ صندوق می‌رسند. از دیگر مشخصات ظاهری کمری جدید می‌توان به دماغهٔ عریض، آینه‌های جانبی نصب‌شده روی درها و چراغ‌های عقبی که با تقلیدی از مدل آوالون شکل‌گرفته‌اند اشاره نمود.

 نسل آینده کمری



قوای محرکه
همانند بسیاری از سدان‌های متوسطی که به‌تازگی معرفی‌شده‌اند، این احتمال وجود دارد که نسل بعدی کمری فقط با پیشرانه‌های 4 سیلندر ارائه شود. موتور پایهٔ این خودرو احتمالاً نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ 2.5 لیتری تنفس طبیعی فعلی خواهد بود درحالی‌که شاید موتور 2 لیتری توربو مورداستفاده در کراس‌اوور لکسوس NX200 نیز جایگزین موتور 3.5 لیتری V6 فعلی گردد. نسخهٔ هیبریدی کمری نیز قطعاً تولید خواهد شد.

رقبا:
هوندا آکورد، مزدا 6، نیسان آلتیما، شورلت مالیبو، هیوندای سوناتا، فورد فیوژن، فولکس‌واگن پاسات و کیا اپتیما قیمت و زمان عرضه
نسل جدید تویوتا کمری احتمالاً برای سال 2017 آماده‌شده و اولین حضور رسمی خود را در نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه خواهد داشت. قیمت آن نیز به‌احتمال‌زیاد افزایش چندانی نداشته و همانند نسل فعلی، رنج قیمتی کمتر از 20 هزار دلار تا بیش از 30 هزار دلار خواهد داشت چراکه اگر قیمت کمری جدید افزایش بیشتری داشته باشد برتری فروش تویوتا را تهدید خواهد کرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد نسل آیندهٔ کمری همچنان بتواند حکمرانی خود بر کلاس سدان‌های متوسط لوکس را حفظ کند.

منبع:پدال



نظرات