تقریبا نام 5 خودروی درجه اول را میتوان در بین ورودی های بهار 97 دید و اگر شرایط عجیبی به بازار خودرو تحمیل نشود احتمالا همین محصولات در سطحی گسترده خریداران بسیاری را به سمت خود جذب میکنند.
همه این اتومبیل ها در محدوده ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داشته و بخش بالایی بازار را هدف قرار دادهاند. خوشبختانه سازندگان و یا واردکنندگان این اتومبیل ها انتخابهای درستی داشته و محصولاتی با ویژگیهای خاص را برای بازار ایران انتخاب کردهاند ضمن اینکه استانداردهای بالای جهانی در زمینه کیفیت، ایمنی و سواری را هم پاس میکنند.
یک هاچبک واقعا اسپورت که می تواند به خوبی جای آلفارومئو جولیتا و بسیاری دیگر از محصولات مهم این کلاس را در بازار بگیرد. از جمله دلایلی که شانس موفقیت احتمالی سی۳ را افزایش میدهد طراحی جذاب بدنه و اتاق در کنار ایمنی بالا و قیمت مناسب است که مجموعا ساخته تازه گروهبان فرانسوی را همچون زانتیا به محصولی خاطره انگیز بدل میکند.
شاسی بلند نیمه هوشمند ژاپنی که همین امسال در گونه ۲۰۱۷ توانسته بیش از ۴ هزار دستگاه فروش داشته باشد و همراه با راو۴ محصول تویوتا به نمادهای شاسیبلند ژاپنی در بازار بدل شود. مدل ۲۰۱۸ اما با طراحی خشن و تیز، افزایش امکانات و رنگهای جدید شانی ایکستریل را برای تبدیل شدن به ترند اول این کلاس بالا میبرد.
موفقیت قطعی این خودرو را باید مرهون دستان هنرمند لورنس ون دن آکر سرطراح شرکت رنو بدانیم که چنین ایده خلاقانهای برای بدنه و اتاق مگان به کار برده و موجبات رشد چشمگیر فروش این سدان کوچک را فراهم کرده است. از همین حالا میتوان نگاه خیره و مستاصل مزدا۳، هیوندای الانترا و کیا سراتو را به این رقیب فرانسوی زیبا پیشبینی کرد.
از تایوان آمده و مستقیما رقیب هیوندای توسان است. دلیل مهم بودنش استفاده از تکنولوژی ژاپنی در کنار قیمت مناسبش است که احتمالا کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. یو خودروی واقعا ایمنی است و تجهیزات رفاهی خوبی دارد ضمن اینکه سطح متوسطی از هندلینگ و کیفیت رانندگی را هم به خریدارانش ارائه می کند.
به لحاظ ابعاد حد فاصل میتسوبیشیهای آفرودر ASX و اوتلندر است و احتمالا قیمتی حدودا ۲۵۰ میلیونی دارد اما طراحی کاملا نوین و خاصی داشته و شانس زیادی برای موفقیت در ایران دارد. اکلیپس کراس چهره جدید و متجدد برند میتسوبیشی بالاخره پس از مدتها انتظار وارد گمرک ایران شد تا واردکننده رسمی محصولات این برند برای بهار کار فروش رسمی این خودروی ژاپنی را در سطحی گسترده آغاز کند.
یک کراساوور چینی بسیار موفق که سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در چین و استرالیا فروش داشته و قرار است در محدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی به فروش برسد. اچ۶ که همرده سانگیانگ تیوولی است، ایمنی نسبتا خوبی داشته و به تجهیزات ارتباطی – رفاهی روز هم مجهز است.