1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. سریال شهرزاد (ورژن 2)

سریال شهرزاد (ورژن 2)

2 خرداد 1395
  • 0

نمی دانم که سریال شهرزاد را می بینید یا خیر؟ من باید می دیدم به دلایل زیر:

1- وجود ماشین های کلاسیک بی شمار

2- زمان واقعه که زمان برکناری بزرگمرد ایران مصدق توسط امریکا و انگلیس است و زمان تولد من.

3- خیابان لاله زار نو یا شانزه لیزه ایران در اوائل دهه پنجاه میلادی و جائیکه مغازه عکاسی پدرم در آنجا بود و من سال ها آنجا کار کرده ام.

4- وجود غزل شاکری دوست همسرم که مدت ها در امریکا مهمان ما بوده.

5- و البته نام آرتیست اصلی فرهاد. ایرانی نام ایرانی بخر.

بنظرم انتخاب آن همه ماشین با بازار محدود کلاسیک ایران خوب بوده و سال ماشین ها اکثراً با زمان واقعه یعنی 1953 می خورد بجز چند استثناء. ماشین فورد فرلین 1955 قباد که کمی از زمانش جلوتر است و ماشین پدر فرهاد یعنی واکسهال 1959 Vauxhall و بنز ١٩٠دهه ١٩٦٠ میلادی متعلق به بابک دوست فرهاد و دسوتو Desoto ١٩٦٠ متعلق به دوست پسر شیرین. این فعلاً تا شماره ١٥ است.

تا قبل از انقلاب ایران بهترین محل در جهان برای پیدا کردن ماشینهای بعد از جنگ جهانی دوم بود و تبعیضی وجود نداشت از روسی تا آمریکایی، ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی همه را داشت و من هیچ کشوری را در جهان سراغ نداشتم با چنین واریته ای. عدم شناخت ماشین کلاسیک و ارزش آنها توسط ملت و دولت باعث سقف زدن این ماشینها و کم شدن تعداد آنها شد. با این وجود هنوز بیش از پنج کلکسیونر بالای ٥٠ماشینی داریم ولی بعضی از آنها در هیچ نمایش کلاسیکی شرکت نمیکنند و اجازه نمیدهند که بقیه هم از کلکسیون آنها لذت ببرند. بهر حال مطمئناً باندازه احتیاج سریال شهرزاد در ایران باید ماشین ١٩٥٣ و کمتر باید وجود داشته باشد ولی سئوال اینستکه کجا؟

اگر دنبال بیزنسی جدید هستید لیست تمام ماشین های کلاسیک و صاحبان آن را در ایران دربیاورید. نرخی برای اجاره روزانه آنها تعیین کنید و بعد با استودیوهای فیلمبرداری و کارگردان ها تماس گرفته و خود را به نام آژانس ماشین های کلاسیک برای فیلم ها معرفی کنید. اگر درآمد خوبی داشتید دهنده ایده یعنی فرهاد را نیز فراموش نکنید!

یکی از خوانندگان خیلی خوب انتقادی در مورد بازرگانی کردن ماشینهای کلاسیک چه برای فیلم و چه عروسی داشتند. اولاً چه ایرادی دارد که ماشین کلاسیک بتواند مقداری از خرج خود را در بیاورد؟ من در سال ٢٠٠٠ عضو شرکتی بودم که ماشین کلاسیک شما را به استودیوها اجاره میداد. بازی در یک فیلم میتواند قیمت کلاسیک شما را دو چندان کند البته اگر در رل اول باشد. من تازه برای عضویت باید بابت هر ماشین پولی هم می پرداختم ولی هیچگاه به ماشینهایم احتیاج نشد. هیچ استودیویی حتی یونیورسال آنقدر ماشین سالم ندارد که بتواند احتیاجات خود را بر آورده کند و نگهداری بیش ازیکصد اتومبیل کلاسیک فقط بمنظور اجاره احتمالی به یک استودیو هم نمیتواند کسب و کار سود دهی باشد پس چاره چیست؟ یا استفاده از ماشینهای جدیدتر که لطف داستان را از بین می برد یا کرایه از کلکسیونرها.

شهرزاد

شهرزاد

منبع: وب سایت مهندس فرهاد کاشانی



نظرات