خوزه مانوز، رییس شعبه آمریکای شمالی نیسان جزئیات جدیدی راجع به مدل ماکسیما 2015 افشا کرد .
او در مصاحبهای در نمایشگاه نیویورک گفته است که ماکسیمای جدید از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به کانسپت اسپرت سدان است که اوایل سال جاری در نمایشگاه بینالمللی آمریکای شمالی معرفی شده بود. او به خبرگزاری اتوموتیونیوز گفت: تفاوت بین این کانسپت و نسخه تولیدی ماکسیما بسیار کم خواهد بود .
مانوز از بیان اطلاعات بیشتر خودداری کرد اما گفت که فروش این مدل از پاییز همین امسال شروع خواهد شد .
اطلاعات کمی راجع به مدل جدید ماکسیما در دسترس است اما گفته شده که این نسخه به جلوپنجره جذاب و چراغهای جلوی بومرنگشکل مجهز است. شایعه شده است که موتور این مدل یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قابلیت تولید 260 اسب بخار خواهد بود .
سدان متوسط (یا حتی بزرگ) ماکسیما میتواند به طراحی خود ببالد. حتی اگر هیچ گاه چنین طرحی به خط تولید سپرده نشود. با این حال الگو گیری از نمونه های مفهومی نیسان و المانهای اسپرت GT-R را میتوان در این خودرو دید. از جلوپنجره V شکل جدید نیسان تا چراغهای کشیده بومرنگی و گلگیرهای برجسته و سقف کوتاه و رو به پایین همه دست به دست هم دادهاند تا تصویری قدرتمند و جلب توجه کننده برای نسل آینده ماکسیما ایجاد کنند .
فضای کابین باید در حد مدلهای فعلی ماکسیما جادار و حتی بیشتر از آنها باشد. با وجود سقف کوتاه و شیب دار ممکن است فضای سر سرنشینان کمی محدود به نظر برسد. در عوض با زاویه بیشتر صندلیها این مورد جبران خواهد شد .
در زیر کاپوت میتوان انتظار یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر V شکل با توربوی دوقلو را داشت. یعنی موتور حال حاضر GT-R اما معقولتر به نظر میرسد که نیسان از موتور 3.5 لیتری ماکسیمای فعلی بهره ببرد تا موتور غول آسای GT-R.
انتقال نیرو به چرخهای عقب یا هر چهار چرخ نیز یکی از گزینه های مطرح میباشد. با این حال استفاده از پلتفرم توسعه یافته آلتیما و پت فایندر که دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل را ارائه میکنند، احتمال بهره بردن از سیستم AWD را بیشتر میکند .
وقتی پای مقایسه و رقابت باشد، نیسان ماکسیما باید به مصاف رقبایی چون فورد تورس، دوج چارجر، تویوتا آوالون و شورولت ایمپالا برود. این در حالیست که نیسان با تکیه بر خصوصیات اسپرت و لوکس توأمان خود و پیشینه قابل قبول قادر به مبارزه ای تمام عیار با رقبا خواهد بود .