هیئت مدیره فولکسواگن سرانجام تولید نهایی بیتل دیون (Dune) را برای اوایل سال 2016 تأیید کرد. دیون در اصل بر اساس خودروی کانسپتی ساخته میشود که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده بود و استقبال از آن باعث شد تا فولکس به فکر تولید انبوه آن بیافتد.
بیتل دیون ظاهری همانند بیتل های معمولی دارد. با این تفاوت که ارتفاع آن از زمین 5 سانتیمتر افزایش یافته است. زیرساخت آن نیز برای حرکت در مسیرهای ناهموار خارج از جاده نظیر صحرا و ساحل تقویت شدهاند. و کمی هم چاشنی اسپرتی به آن اضافه شده است. با این وجود خبر بد برای طرفداران این خودرو این است که این یک کراس واقعی نخواهد بود زیرا نسخه چهار چرخ متحرک AWD آن در کار نخواهد بود و تنها میتوان نسخه دیفرانسیل جلوی آن را خریداری کرد. در عوض یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی به آن افزوده شده است. هر دو مدل هاچ بک و کروکی این خودرو نیز در دسترس خواهند بود.
با وجود قیافه بزرگتر و عضلانیتر، انتظار میرود تا قوای محرکه مناسبی نیز در قلب آن وجود داشته باشد. نسخه مفهومی دارای یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با قدرت 207 اسب بخار بود که به یک گیربکس شش سرعته خودکار DSG جفت میشد. شتاب صفر تا صد این مدل 7.3 ثانیه و نهایت سرعت آن 227 کیلومتر بر ساعت میباشد.
فولکس از این خودرو به عنوان یک مدل ویژه یاد میکند. این یعنی خانواده بیتل ها در حال گسترش میباشند تا علاوه بر زندگی، اوقات فراغت، تفریحات و سبک زندگی را نیز نشان دهند. فولکس برای متقاعد کردن خریداران به گرایش به یک قورباغه بزرگ دیفرانسیل جلو که بین 2200 تا 3800 دلار گرانتر از انواع دیگر بیتل است، مشکلی نخواهد داشت.