هیوندای که از سال 2011 مدل i40 را با رویکردی به بازار اروپا تولید مینماید، پس از فروش 100 هزار دستگاه از این مدل، فیس لیفت جدید و مجموعه ای از بهروزرسانیها را برای آن آماده نموده است.
در بخش ظاهری، طراحی خوشه چراغهای جلو تغییر یافته است و جلوپنجره شش ضلعی نیز با خطوط افقی جایگزین شده و سپر جلو و چراغهای مه شکن LED نیز تغییر کردهاند. چرخهای 16 تا 18 اینچی آلیاژی نیز با طرحهای جدید جایگزین شدهاند.
در بخش پیشرانه، اکنون استاندارد یورو 6 توسط موتورهای 1.7 لیتری توربو دیزل 115 اسبی و 280 نیوتن متری و 141 اسبی و 340 نیوتن متری به دست آمده است. بهینهسازی این موتورها باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی آنها نیز شده است.
از دیگر تغییرات جالب، استفاده از یک گیربکس هفت سرعته جدید DCT با کلاچ دوگانه برای انتقال نیرو میباشد که بهرهوری سوخت را افزایش میدهد. سیستم استارت-استاپ هوشمند نیز همراه با سیستم مدیریت دینام و فلپ جلوی فعال به کاهش مصرف سوخت کمک میکنند.
درون کابین نیز یک سیستم ناوبری با نمایشگر لمسی بهتر و یکی از دو سیستم صوتی قابل انتخاب را خواهید یافت.
به لطف استفاده از سیستم کنترل پیشرفته کشش در پیچها یا ATCC و شبیهسازی رفتارهای دیفرانسیل با لغزش محدود و سنسورهای الکترونیکی، عملکرد خودرو در جادههای پر پیچوخم بهتر و چالاکتر شده است.
علاوه بر اینها، سیستم الکترونیکی کنترل میرایی تعلیق عقب ECD باعث بهبود رانندگی و پاسخ خودرو به فرمان میشود. ایمنی خودرو نیز با کمک سیستم ترمزگیری اضطراری افزایش یافته است.
هیوندای i40 در دو نسخه سدان و تورر (استیشن) تولید میشود. اکنون این خودرو بیشتر از هر زمان دیگری با سلایق اروپایی عجین شده است. دینامیک بهتر و سیستم انتقال نیروی جدید و طراحی مدرن با قیمتی معقول، باعث گرایش بیشتر خریداران و محبوبیت این خودرو میگردد. i40 یکی از خودروهایی است که وارد کشور ما نیز شده است. گرچه هنوز نتوانسته به شهرت برادر دیگر خود یعنی سوناتا برسد.