1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

27 اسفند 1393
  • 6

ما تاکنون در ناوگان پلیس دوبی شاهد اتومبیل های قدرتمندی همچون مک لارن،لامبورگینی،بوگاتی، مرسدس بنز و برخی دیگر بودیم و این کشور حاشیه خلیج فارس قصد دارد همچنان لیست اتومبیل های ناوگان پلیس خود را هر روز با خودروهای سوپراسپرت تکمیل تر کند. حال به تازگی طبق اخبار منتشر شده اتومبیل هیبریدی BMW i8 نیز به جمع اتومبیل های پلیس دوبی پیوست.

این اتومبیل در یکی از مناطق ثروتمندنشین شهر دوبی برای انجام وظیفه به کارگرفته می شود. همانطور که گفته شد ناوگان پلیس دوبی در حال حاضر دارای خودروهایی از جمله بوگاتی ویرون،لامبورگینی اونتادور، فراری اف اف ، مرسدس بنز اس ال اس ، آستون مارتین وان ۷۷ ، آئودی آر هشت، نیسان جی تی آر و دیگر اتومبیل های قدرتمندی که عملکرد خوبی از خود نشان دادند است.

علاوه بر این ها ناوگان پلیس دوبی یک سال قبل اتومبیل شاسی بلند مرسدس بنز بی ۶۳ اس -۷۰۰ وایداستار را که توسط براباس ساخته شده و یک خودروی مبتنی بر اتومبیل مرسدس بنز جی ۵۵ آ ام جی محسوب می شود خریداری نمود که در حال حاضر به عنوان یک شاسی بلند جسور در دوبی انجام وظیفه می کند.

پلیس های دوبی به نظر می رسد هرگاه مجرمی را بخواهند تعقیب کنند به راحتی آنها را دستگیر خواهند کرد و عمده مجرمان دوبی نیز از اتومبیل بی ام و سری ۵ برخوردار هستند. موتور BMW i8 یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی سه سیلندر با توربوشارژ بوده که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند. البته با یک موتور الکتریکی که ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید می کند نیز همراه است.

موتور بنزینی این خودرو یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته داشته و قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد و موتور الکتریکی قدرت را به چرخ های جلو. همچنین موتور الکتریکی ۱۳ اسب بخار قدرت و ۸۱ پوند فوت گشتاور نیز به چرخ های عقب انتقال می دهد.

در مجموع BMW i8 حدود ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند. بی ام و ادعا می کند BMW i8 در حالت اسپرت ۰تا۶۰ مایل را طی ۴.۵ ثانیه طی می کند و اگر کامل شارژ شود می تواند ۲۲ مایل تنها با نیروی الکتریکی حرکت کند. همچنین گفته شده سرعت این اتومبیل ۳۱۰ کیلومتر برساعت است.

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد

 بی ام و i8 در ناوگان پلیس دوبی به کار گرفته شد



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (29 اسفند 1393 ساعت 11:58)

    افرین ب اونا وای برما ک عربا پیشه گرفتن ازمون

  •  محمد درایور محمد درایور (28 اسفند 1393 ساعت 22:46)

    اینا بیشتر جنبه تبلیغ داره.وگرنه دیگه دبی چی هست که پلیسش باشه.فقط سمند های پلیس ایران!!!

  • رخش جاده رخش جاده (27 اسفند 1393 ساعت 20:43)

    همه رو جمع کردن واسه ناوگانشون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • نژادحسینی نژادحسینی (27 اسفند 1393 ساعت 19:08)

    پول مفت نفت چه ها که نمیکنه ! در حالیکه روزانه هزاران نفر از گرسنگی تو کره زمین میمیرن این تازه به دوران رسیده ها به فکر چی هستن

  • حسین معمار حسین معمار (27 اسفند 1393 ساعت 09:17)

    بگین کدوم ابر کار نیست تو ناوگانشون

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 اسفند 1393 ساعت 09:06)

    دیگه پلیس دبی از حدش خیلی گذشته