1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

22 فروردین 1394
  • 0

در سال گذشته، پس از رونمایی اولیهٔ مدل لاگوندا، و انتشار تصاویر رسمی از آن، طیف وسیعی از مردم جهان، نظرشان معطوف این خودروی با عظمت شد. کمپانی آستون مارتین هم پس از دریافت سطح بی‌سابقه‌ای از نامه‌های ارسالی توسط مشتریان، درصدد تغییر محدودیت فروش این خودرو از منطقه خاورمیانه برآمد، تا آنجا که در حال حاضر به طور رسمی فروش لاگوندا را در سطح جهانی به‌خصوص بازار انگلستان تأیید کرده است.

در اواخر سال 2014 بود که مدیرعامل شرکت آستون مارتین، دکتر اندی پالمر خطاب به حاضران در هتل منحصربه‌فرد دبی، رسماً اعلام کرد که این مدل با عنوان لاگوندا تراف (Lagonda Taraf)، به معنی "فوق لوکس"، مخصوص خاورمیانه و منطقهٔ شیخ‌نشین امارات متحدهٔ عربی تولید و روانهٔ بازار می‌گردد. این خبر در اوایل سال جاری تغییر کرد و پس از برچسب‌گذاری قیمت بیش از 400,000 پوند، فروش لاگوندا را در سطح جهانی رسماً آغاز شد.

با اینکه آستون مارتین در امر فروش این محصول بسیار قاطع بود و این مدل خاص را مختص خاورمیانه و حتی محدود به تولید چند دستگاه کرده بود اما گویا پس از دریافت نامه‌های بسیار زیاد و وسوسه‌انگیز مشتریان، کمی منعطف‌تر برخورد کرده و جواب‌گوی نیاز مشتریان مرفّه و اشرافی خود خواهد بود.

آستون مارتین در اصل برای مدل ویژهٔ لاگوندا فقط تولید 100 دستگاه را برنامه‌ریزی کرده بود و به دلیل آب و هوای گرم مناطق خاورمیانه، تست‌های سخت و شدیدی را هم در تابستان داغ برای این خودرو تدارک دید و فروش لاگوندا را تنها بر اساس دعوت‌نامه مشتریان ممکن می‌ساخت.

چندی بعد تصاویر رسمی توسط آستون مارتین نمای نزدیک از لاگوندا را در سایه‌روشن شب منتشر شد که تنها چراغ های زیبای جلو و چراغ‌های عقب در عکس دیده می‌شد. بیشترین چیزی که در این عکس‌ها توجه مخاطبان را جلب می‌کند، نشان مخصوص لاگوندا است که جای لوگوی آستون مارتین نشسته است.

مدیرعامل شرکت آستون مارتین گفت: واکنش اولیه مردم و علاقه و اشتیاق آنها به این خودرو از سراسر جهان، بسیار بالا بود و به همین دلیل امروز اعلام می‌کنیم که فروش لاگوندا در بازارهای جهانی به‌خصوص در اروپا، انگلستان و آفریقای جنوبی را ارزیابی کرده‌ایم و فروش موفقی را برای این مدل انتظار داریم و مشتریان می‌توانند این خودرو را در هر دو نوع راست فرمان، یا چپ فرمان سفارش دهند.

طراحی داخلی:

عکس های داخلی خودرو، به‌وضوح کابین بسیار مجلل لاگوندا را نشان می‌دهد. اگر چه همچنان تصویر کامل داشبورد نشان داده نشده است ولی کاملاً می‌توان تجمل را با جان‌ودل حس کرد. صندلی‌های چرمی با دوختی الماس شکل، پوشش کابین را بسیار لوکس به نمایش می‌گذارند. آستون مارتین برای صندلی‌ها، درب‌ها، پوشش سقف و حتی فضای پای سخاوتمندانه عقب تلاش خود را کرده است. آنها همچنین لوازم و تجهیزات روز دنیا را با زرق‌وبرق خاصی در کابین گنجانده‌اند. به طور مثال، کنسول مرکزی، سیستم تهویهٔ مطبوع پیشرفته و سیستم‌های بازی و سرگرمی در ردیف پشت، توسط آلومینیوم براق و تروتمیز احاطه شده‌اند که روح آشنای کابین آستون مارتین در آن دمیده شده است.

پیشرانه:

اطلاعات از جزئیات فنی لاگوندا همچنان ناقص هستند اما بیشترین انتظاری که از موتور این خودرو می‌رود، یک نسخهٔ 6.0 لیتری V12، با قدرتی بین 565 تا 600 اسب بخار است که افتخار جان‌بخشی به لاگوندای استثنایی را دارد. سیستم انتقال قدرت هم احتمالاً از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته و عملکرد دیفرانسیل عقب خواهد بود که ساخت خود کمپانی آستون مارتین است. انتظار می‌رود سقف سرعت این خودرو حدود 320 کیلومتر در ساعت باشد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 5 ثانیه طی کند.

طراحی خارجی:

اتاق جدید آستون مارتین لاگوندا بر پایهٔ پلتفرم VH این شرکت که در واقع زیربنای همهٔ محصولات فعلی آستون مارتین می‌باشد بنا شده است. اما همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، می‌توانید ببینید که ظاهر زاویه‌دار این خودرو جدای از دیگر مدل‌های فعلی این شرکت می‌باشد. این خودرو همچنین دارای فاصله دو محور کشیده‌تر است که فضای زیادی را برای سرنشینان عقب فراهم آورده است که این امر برای یک سوپر سالن لوکس ضروری است.

طراحی و توسعهٔ این محصول توسط Marek Reichmann که در حال حاضر رئیس طراحی آستون مارتین است انجام شده و طراحی بیرونی گوه شکل خود را از مدل سال 1976 لاگوندا به ارث برده است. برای لمس یک خودروی با اصالت اما مدرن‌تر، کمی چاشنی مدل رپید را هم به آن اضافه کرده‌اند. آستون برای این مدل سنگ تمام خواهد گذاشت و همانند مدل قبلی خود در 1976 که در زمان خود از بهترین و مجهزترین ابزارهای دقیق و LEDهایی در داخل کابین استفاده کرده بود، اکنون هم خود را در این زمینه پیشگام می‌داند و به گفتهٔ آستون، لاگوندا جدید چه از نظر تکنولوژی طراحی و چه از نظر تجهیزات رفاهی و مدرن، پیشتاز میدان خواهد بود. از جمله مشخصات بارز لاگوندا می‌توان به بدنهٔ فیبر کربن اشاره کرد که استفاده از آن را فقط در سوپر اسپرت‌های سریع و مسابقه‌ای می‌بینیم.

همچنین باید بدانید که هر لاگوندا به‌صورت دست‌ساز و در ساختمان Gaydon شرکت آستون مارتین، یعنی همان ساختمانی که قبلاً مدل One-77 طراحی و تولید می‌شد، ساخته شده و تحت نظارت ویژهٔ کنترل کیفی مسئولان بخش پروژهٔ CC100 رودستر قرار دارد که همین موارد گویای همه چیز می‌باشد.

تاریخچهٔ مختصر لاگوندا:

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

برند لاگوندا در سال 1906 تأسیس شد و در سال 1947، زمانی که رئیس مشهور دیوید براون در رأس امور آستون مارتین قرار داشت، توسط این کمپانی خریداری شد. با شروع پروژهٔ این مدل در شرکت آستون مارتین، اولین بار در سال 1964 مبتنی بر مدل DB4، سالن لاگوندا رپید را ارائه کردند و یک سری از آستون مارتین V8 بر اساس پلت فرم سدان چهار درب هم بین سالهای 1947 تا 1976 ساخته شد.

برای سال‌ها، آستون مارتین لاگوندا شناخته‌شده‌ترین مدل این کمپانی بود که حالت مکعبی بودن فرم اتاق، ویژگی بارز این خودرو به حساب می‌آمد، آستون مارتین در اوایل سال 1990 هم تعداد بسیار محدودی از مدل لاگوندا را بر اساس مدل ویراژ تولید کرد و تا سال 2014 دیگر این مدل تولید نشد. حال که دوباره قصد احیای این مدل خاص و لوکس را دارد، هنوز بسیاری افراد نمی‌دانند که این مدل به عنوان یک آستون مارتین لاگوندا است یا فقط نشان اصیل لاگوندا را بر دوش دارد.

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

 معرفی آستون مارتین لاگوندای جدید

منبع پدال


نظرات