اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از فیس لیفت جدید بامو سری 3 منتشر شد. تجدیدنظر در این خودرو با طراحی واضحتر، تکنولوژیهای پیشرفتهتر و پیشرانههای بهینه و جایگزین، میتواند همچنان این خودروی محبوب را در قلب هوادارانش نگاه دارد.
تغییرات ظاهری این مدل بسیار خفیف و مختصر میباشند. سپر و ورودیهای هوای جلوی جدید، چراغهای LED عقب به صورت استاندارد و چراغهای LED جلو به صورت اختیاری، زاویه بیشتر چراغها و کانکتور واضحتر در ظاهر و استفاده از مواد جدید و کروم اضافی در کابین در قسمت پانل کنترل مرکزی و قاب دریچههای هوا و تجدیدنظر در کنسول مرکزی با یک پوشش کشویی برای قرار دادن فنجان، از جمله تغییرات میباشند. اکنون طراحی ظاهری سری 3 بیشتر به سری 4 کوپه شبیه مشابهت یافته است.
تجهیزات بامو سری 3 نیز ارتقا یافتهاند. سیستم ناوبری جدید و حرفه ای، فناوری LTE برای تماس و اینترنت پرسرعت، نمایشگر سربالای رنگی، دستیار پارک و پارک دوبل از موارد قابل ذکر هستند.
در بازار اروپا، میتوان بامو سری 3 را به یکی از 4 پیشرانه بنزینی یا 7 موتور دیزلی خریداری کرد. این پیشرانهها، خروجی بین 113 اسب بخار تا 322 اسب بخار ارائه میکنند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس شش سرعته دستی و یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استپترونیک استفاده میشود و طبق معمول نیرو به چرخهای عقب و در مدلهای xDrive به هر چهار چرخ منتقل میشود.
خبر بزرگ در مورد سری 3، موتور پایه مدل ورودی این کلاس است که یک پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژر است. این موتور در مدل 318i قدرتی 134 اسبی و گشتاوری 220 نیوتن متری تولید میکند که برای شتاب گیری صفر تا صد 8.9 ثانیه ای و بیشینه سرعت 210 کیلومتر بر ساعتی آن کفایت میکند.
همچنین موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو در مدل 320i اکنون 181 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر، تورک خروجی دارد. مدل 330i هم خروجی 249 اسب بخار و 350 نیوتن متر دارد.
از سویی مدل جدید 340i هم از موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربو بهره میبرد که جایگزین مدل 335i شده و قدرت آن 322 اسب بخار و گشتاور آن 450 نیوتن متر میباشد. این مدل منحصراً با گیربکس هشت سرعته خودکار ارائه میگردد. شتاب صفر تا صدان نیز 5.1 ثانیه است و نهایت سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.
از سویی مدلهای دیزلی سری 3 هم از پیشرانههای 113 اسبی در مدل 316d تا 309 اسبی در مدل 335d را شامل میشوند.
همچنین یک مدل پلاگین هیبریدی با نام 330e هم با قدرت خروجی 249 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر قابل انتخاب است. این مدل بهعنوان جانشین مدل ناموفق اکتیوهیبرید 3، صفر تا صد را در 6.9 ثانیه پر میکند و بیشینه سرعتی به اندازه 225 کیلومتر بر ساعت دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، تنها 2.1 لیتر در صد کیلومتر میباشد. میزان انتشار گازهای آلاینده آن نیز 49 گرم گاز دیاکسید کربن در هر کیلومتر است. اگر تنها از انرژی ذخیره در باتریها استفاده نمایید، در حالت تمام الکتریکی میتوان تا 35 کیلومتر مسافت را نیز طی کرد.
بامو همچنین تغییراتی روی شاسی اعمال کرده تا قابلیتهای پویاییان را به طور قابلتوجهی ارتقا دهد. این تغییرات در فرمان و دامپرهای عقب نیز اعمال شدهاند. بنابراین ثبات بهتر و فرمان پذیری دقیقتری را از این خودرو شاهد خواهیم بود.
بامو سری 3، در طول سالها تبدیل به معیاری برای سدان های اسپرت شده است. در حالی که رقبای آن بهشدت در حال نزدیک شدن به آن میباشند. از جمله کلاس سی مرسدس که ارتقای اساسی یافته یا کادیلاک ATS و نهایتاً آئودی A4. فروش بامو سری 3 فیس لیفت از نیمه دوم سال 2015 آغاز خواهد شد.