در ماه آینده، نیسان میخواهد برای اولین بار با یک ماشین دیفرانسیل جلو در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز برای دستیابی به پیروزی بجنگد.
برخلاف معروفترین ماشینهای LM P1 جهان که قرار است در مسابقات استقامت رقابت کنند، نیسان از یک موتور بنزینی شش سیلندر ۳.۰ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسببخار در GT-R LM Nismo استفاده کرده که تنها چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد و از توان هیبریدی هم برای تقویت شتاب در سیستم نیروی محرکه خود بهره میبرد. خروجی ترکیبی آن درکل ۱۲۵۰ اسببخار را به ارمغان میآورد.
این ماشین یک کانسپت شگفتانگیز است و نیسان بهتازگی جزئیات جدیدی از آن منتشر کرده است. موتور VRX 30A Nismo توسط یک جعبهدنده متوالی پنج سرعته با سیستم پنوماتیک پدال شیفتینگ قدرت را به چرخها میرساند.
این خودرو مسابقهای از دندههای کاهنده درایو نهایی در دیفرانسیل هیدرولیک لغزش محدود خود بهره میبرد و همچنین دارای صفحه کلاچ کربنی Tilton 3 است. وزن آن تنها ۷۸۰ کیلوگرم هست و مخزن سوخت آن حجمی معادل ۶۸ لیتر را در خود جای میدهد.
بدنه از پانلهای کربن کامپوزیت، بهره میبرد و شیشه جلو هم از جنس پلی کربنات با پوشش سخت CFD است. این ماشین در تونل باد با مقیاس کامل توانسته توسعه فوقالعادهای از بهرهوری بالا در هندسه بدنه داشته باشد. بر روی آن بال عقب قابل تنظیم نیز نصبشده و به یک سیستم خاموشکننده حریق بسیار سبکوزن هم مجهز شده است.
تعلیق جلو و عقب از ویژگی Ohlins قابل تنظیم بهره میبرد و در عقب همچنین از سیستم هیدرولیک ضد چرخش استفادهشده است. سیستم ترمز شامل کالیپر ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب هست و به راننده اجازه میدهد قدرت ترمز را تنظیم کند.
سیستم الکتریکی از واحد کنترل موتور کاسوِرث بهره میبرد و شامل کنترل موتور، کنترل گیربکس، کنترل کشش قابل تنظیم، سیستم کنترل ضد تأخیر، سیم کنترل دریچه گاز و کنترل استراتژی ERS میشود.