در اینجا نگاهی نزدیکتر به بیوک ورانو هاچبک و ورانو GS خواهیم داشت؛ مدلهایی که از اواخر سال جاری میلادی با قیمت ۱۴۵ هزار و ۹۰۰ یوان در نمایندگیهای فروش در چین قرار میگیرند.
مدل ۵ در ورانو نسبت به مدل جدید ورانو سدان که تابستان امسال در بازار چین عرضه شده، طراحی متفاوتی دریافت کرده است. طول اضافه پنجره عقب و خط سقف شیبدار، ظاهر بسیار زیباتری را برای مدلهای جدید ایجاد کردهاند. هر دو مدل ورانو هاچبک و GS از یک غربیلک فرمان سهپرهای، درگاه شارژ USB در عقب و همینطور سیستمعامل اپل کارپلی در یک نمایشگر ۸ اینچی IntelliLink در کنسول وسط بهرهمند هستند.
در همین حال، برای ورانو GS، تجهیزات خاصی مانند طرحهای قرمزرنگ سپرهای جلو و عقب، کالیپرهای ترمز، دوخت صندلیها و طراحی روشنایی داخل کابین درنظر گرفته شده است. در داخل کابین، پدلشیفترها، صندلیهای آلکانترا و تریم فیبرکربنی، از جمله مواردی هستند که جلبتوجه میکنند. همچنین چرخهای ۱۷ اینچی آلومینیومی با رنگآمیزی تیره، به همراه چراغهای جلوی کامل LED ماتریکس با قابلیت نوربالای اتوماتیک و تنظیمات در شرایط رانندگی مختلف، از دیگر امکانات ارائه شده در این پکیج بیوک هستند. بیوک ورانو GS با یک سری از تکنولوژیهای ایمنی نیز همراه است؛ از جمله سیستم ترمز پیشبرخوردی، کروز کنترل انطباقی و دستیار پارکینگ اتوماتیک.
به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم، بیوک توانسته به طور متوسط، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم از وزن هر یک از دو مدل جدید را کاهش دهد. این خودروها که بر اساس همان پلتفرم به کار رفته برای اوپل آسترا ساخته شدهاند، از نسل جدید تکنولوژی سیستم تعلیق بهره میبرند و بیش از یک سال را برای آزمایش در پیست نوربرگرینگ آلمان سپری کردهاند.
در زیر کاپوت مدل استاندارد ورانو هاچبک، یک موتور ۱/۵ لیتری SIDI استفاده شده که قدرتی برابر ۱۱۶ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۱۴۵ نیوتنمتر دارد. در نتیجه، مطابق گفته بیوک، این خودرو قادر است که در مدت ۸/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل پایه هاچبک از یک گیربکس ۶ سرعته DSG استفاده میکند و این در حالی است که مدل GD یک گیربکس نسل جدید ۷ سرعته DSG دریافت کرده است.
اخیراً گزارشهایی مبنی بر تصمیم جنرالموتور برای صادرات کراساور بیوک انویژن از چین به ایالات متحده بوده است. این امیدواری وجود دارد که مدلهای جدید ورانو نیز به این برنامه اضافه شوند.