سرانجام بی ام و از کوپه لوکس خود، یعنی سری ۸ رونمایی کرد. اتومبیلی که قرار است S کلاس کوپه در سایه آن قرار بگیرد.
بی ام و در هفته اخیر در ایتالیا از کانسپت سری ۸ رونمایی کرد. این کوپه ۲+۲ بی شک به عنوان یکی از پرچمداران کلاس خود در آینده ایفای نقش خواهد کرد و علاوه بر نسخه استاندارد در مدل های کانورتیبل و گرنکوپه نیز عرضه خواهد شد.
هارالد کروگر، رئیس هیئت مدیره این شرکت در این خصوص بیان کرد: «عدد ۸ همیشه برای بی ام و یادآور قدرت و ویژگی های اسپرتی بالا میباشد. سری ۸ جدید نیز با طراحی برجسته خود علاوه بر ویژگی های دینامیکی بالا، به عنوان یک خودروی لوکس مدرن وارد بازار خواهد شد.»
کانسپت سری ۸ به عنوان یک اتومبیل دو درب از بدنه کشیده ای برخوردار است که به نوعی ویژگی برندهایی مانند مازراتی است. اما مشخصه های ویژه بی ام و مانند چراغ های LED اسپرت که قبلا در سری ۵ و سری ۷ استفاده شده و جلوپنجره کلیوی بسیار بزرگ در آن کاملا برجسته است. لبه های فیبرکربنی زیر سپر نیز نمایانگر قابلیت های اسپرتی سری ۸ میباشد.
خروجی هوا در پشت گلگیر جلو از ویژگی های طراحی تهاجمی است و در ادامه به قوس بزرگ گلگیرهای عقب خواهیم رسید که چرخ های بزرگ ۲۱ اینچی را در خود جای داده است. برای این کانسپت رنگ جدیدی نیز طراحی شده که به خاکستری مایع بارسلونا شهرت دارد.
طراحی داخلی شامل یک کنسول وسط بزرگ میشود که سیستم ارتباطی و سرگرمی در بالای آن قرار دارد. سه پنل کنترلی اصلی شامل کنسول وسط، سیستم ارتباطی و سرگرمی و پنل درب خودرو عملکرد نرمی دارد.
صندلی ها از فرمی اسپرت و ساختار باریک برخوردار بوده و از جنس چرم مارینو در دو رنگ سفید و قهوه ای تیره میباشد. بکارگیری فیبرکربن در برخی بخش های داخل خودرو به اسپرت تر نشان دادن فضا کمک کرده است.
در خصوص پیشرانه های سری ۸ هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده اما به احتمال زیاد از پلتفرم CLAR که پیش از در سری ۷ بکار رفته استفاده خواهد شد. این پلتفرم با انعطاف پذیری بالای خود میتواند موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر تا ۶٫۶ لیتری ۱۲ سیلندر را در خود جای دهد.
سری ۸ قرار است در تیپ های مختلفی عرضه شود که عبارتند از ۸۲۵، ۸۳۰، ۸۳۵، ۸۴۵ و ۸۵۰٫ در کنار همه اینها شاهد بی ام و M8 نیز خواهیم بود که به پیشرانه ۴٫۴ لیتری V8 توربو مجهز بوده و رقابت تنگاتنگی با مرسدس AMG S63 خواهد داشت.
البته احتمالا موتورهای کوچک تر ۶ و ۸ سیلندر از محبوبیت بیشتری در سری ۸ برخوردار باشد و در کنار آن نباید احتمال استفاده از پیشرانه دیزلی کوآد توربوی ۳ لیتری ۳۹۴ اسب بخاری را نیز نادیده گرفت.
منبع : دنیای خودرو