در چند ماه گذشته تغییرات زیادی در شرکت Stellantis رخ داده است. مدیرعامل رفته و برندهای آمریکایی آزادی بیشتری در تصمیم گیری درباره سرنوشت خود دارند. یکی از چیزهایی که دوج، جیپ، رم و کرایسلر احتمالاً نگران آن نخواهند بود این است که رقابت جدیدی از درون خانواده Stellantis ظهور کند.
جف هاینز، مدیرعامل Stellantis کانادا هفته گذشته گفت که معتقد است این خودروساز هیچ یک از برندهای اروپایی خود را به آمریکای شمالی نمیاورد اما این بدان معنا نیست که امریکای شمالی کاملاً از اروپا جدا شده است. هاینز خاطرنشان کرد که کراس اووری مانند جیپ اونجر «میتواند در اینجا جا شود» و به عنوان یک گزینه مقرونبهصرفه برای مصرفکنندگان عمل میکند.
این خبر فقط به این معنی است که بعید خواهد بود به این زودی یک اوپل یا پژو در امریکای شمالی قابل خرید باشد! در حالی که Stellantis به جستجوی یک مدیر جدید ادامه میدهد، این شرکت در تلاش است تا با کاهش قیمت چندین مدل، رکود خود را در آمریکای شمالی معکوس کند. جیپ بهویژه برای کاهش قیمتها سخت کار کرده و قیمت Wagoneer، Grand Cherokee و Gladiator را کاهش داده است.
با تهدید تعرفهها و تغییرات در استانداردهای مصرف سوخت، آینده این صنعت همچنان مبهم است. Stellantis در حال تلاش برای ترمیم رابطه خود با نمایندگیهای خود در آمریکای شمالی قبل از هر چیز است، بازاری که هاینز در طول مصاحبه با Automotive News کانادا به آن اعتراف کرد که مدیر عامل سابق کارلوس تاوارس آن را به طور کامل درک نکرد. آوردن رقابت بیشتر به کسی کمک نمیکند.