لوگان برای اولین بار در سال 2004 میلادی توسط رنو/داچیا به جهانیان معرفی شد، هدف از ارائه این محصول خودرویی اقتصادی، کارآمد با قیمت مناسب میباشد که همین ویژگیها منجر به فروش خوب آن در سراسر جهان شده است.
در اتوشو سال 2012 پاریس از نسل دوم این خودرو پردهبرداری شد، لوگان جدید علاوه بر حفظ ویژگیهای نسل قبل از امکانات و طراحی بهتری برخوردار میباشد.
یکی از انتقادهایی که همیشه به نسل قبل لوگان وارد بود طراحی ظاهری زمخت و بی روحان است، اما رنو/داچیا در نسل جدید این نقیصه را تا حدودی برطرف کردهاند. در طراحی نسل دوم لوگان از خطوط نرم و مواج استفاده شده که در نهایت از فرمی زیباتر و خشنتر نسبت به نسل قبل برخوردار میباشد، در نمای جلو چراغها در ادغام با جلوپنجره بزرگ خودرو قرار دارند و در اطراف ورودیهای هوای سپر نیز از خطوطی ملایم استفاده شده که در کنار فرم ساده درپوش موتور نمای جلو اتومبیل را زیبا و البته محافظهکار نشان میدهند.
در نمای جانبی ستونهای جلو از فرمی خوابیدهتر نسبت به قبل برخوردار هستند که این کار منجر به تناسب قابل قبولتری شده است، ضمن این که سبب کاهش ضریب آئرودینامیکی شدهاند. آینههای جانبی با نسل قبل تفاوت خاصی ندارند و به نظر دستگیره درها نیز از همین قاعده پیروی میکنند، در قسمت عقب از خطوط و منحنیهای بیشتری استفاده شده است، چراغها نیز همانند خودروهای روز از برجستگی برخوردار هستند که در نهایت فرمی زیباتر را به خودرو بخشیدهاند.
یکی دیگر از انتقادهایی که به نسل قبل لوگان وارد بود طراحی داخلیان بود که اینطور به نظر میرسید که تنها به فاکتور کاهش هزینه توجه شده و زیبایی کاملاً فراموش شده است، اما در مدل جدید داشبورد از طراحی جدید و بهتری برخوردار میباشد ضمن اینکه دران از پلاستیک مرغوبتری استفاده شده است. فضای داخلی مانند قبل بزرگ و جادار میباشد و صندلیها نیز مورد بازنگری قرار گرفتهاند.
لوگان جدید مجهز به تجهیزاتی همچون 4 ایربگ، سیستم ناویگیشن همراه با مانیتور 7 اینچ، شیشهها و آینههای برقی، سنسور پارک، فرمان هیدرولیک، سیستم ضد قفل ABS همراه با تقسیم نیروی الکترونی ترمزEBD ترمز اضطراری EBA و سیستم کنترل پایداری ESC مجهز شده است، همچنین به علت تقویت شاسی و بدنه این خودرو موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP شده که برای یک اتومبیل ارزانقیمت امتیاز مناسبی محسوب میشود.
نسل دوم لوگان هم اکنون با 3 پیشرانه عرضه میشود. در این میان یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه دیزلی و 2 موتور بنزینی که همگی ساخت رنو هستند قابل سفارش است. بیشترین توان و گشتاور پیشرانه دیزلی لوگان برابر با 75 اسب بخار و 200 نیوتن متر است البته گونهی 90 اسب بخاری این پیشرانه را نیز میتوان انتخاب کرد، نخستین موتور بنزینی لوگان از گونه 3 سیلندر 900 سی سی با توان و گشتاور به ترتیب برابر با 90 اسب بخار و 135 نیوتن-متر است همچنین این موتور در 100 کیلومتر 120 گرم دی اکسید کربن از خود بر جای میگذارد، دومین پیشرانه بنزینی لوگان از گونه 4 سیلندر 1.2 لیتری 16 سوپاپه با بیشترین توان و گشتاور به ترتیب برابر با 75 اسب بخار و 125 نیوتن متر میباشد همچنین این موتور در 100 کیلومتر 127 گرم دی اکسید کربن تولید میکند.
تمام موتورهای لوگان دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 میباشند و طبق اعلام کمپانی رنو تمام مدلهای لوگان از گارانتی 3 سال یا 60000 کیلومتر پشتیبانی میشوند.