بامو برای مدتی طولانی از سری 6 خود به همین شکل در بازار سود برده است. خودرویی لوکس که به شکلی ماهرانه، ویژگیهای اسپرتی را به نمایش میگذارد. اکنون مدلهای کوپه، کانورتیبل و چهار درب گرن کوپه این سری، به بلوغ نهایی خود نزدیک شدهاند.
در سال 2016، بامو این خودروی ردهبالای خود را دچار بهروزرسانی کرده است. در اینجا، مدل کوپه این خودرو مورد تست مجله ادموندز قرار گرفته است. برای این مدل میتوان یکی از دو موتور شش سیلندر خطی 315 اسبی یا 8 سیلندر V شکل 445 اسبی را انتخاب نمود. هر دو پیشرانه در حال حاضر از توربوشارژر استفاده میکنند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. انتقال نیرو در حالت استاندارد به دیفرانسیل عقب و بهصورت سفارشی در مدل xDrive به هر چهار چرخ صورت میپذیرد. البته نسخه با عملکرد بالای M6 نیز در هر سه سبک بدنه ارائه میشود که موضوع آن جداست.
در سال 20116، سپرها، چراغهای LED جلو و عقب و تعداد میلههای عمودی جلوپنجره، تغییر کردهاند. این تغییرات مختصر، چندان روی چهره خودرو تأثیری نداشتهاند.
مدل 640i به عنوان مدل پایه این خودرو توصیف میشود. در این مدل، گزینههایی نظیر نمایشگر 10.2 اینچی با سیستم کنترل با صدا، صندلیهای گرم شونده و حافظهدار الکتریکی که در 10 وضعیت، تنظیم میشوند، روکش چرم صندلیها، سیستم صوتی بنگ اند اولافسن با رادیوی ماهواره ای و نمایشگر سربالا، کروز کنترل پویا، دستیار نمایش دید در شب، چراغهای جلوی LED و اگزوز اسپرت عقب، چرخهای 18 اینچی آلیاژی و موارد دیگر به صورت استاندارد وجود دارند. با پرداخت اضافه نیز میتوان، صندلیهای الکتریکی 20 وضعیتی، نشانگرهای دیجیتالی برای داشبورد و سرعتسنج، غربیلک فرمان اسپرت، سیستم صوتی هارمن کاردون 600 واتی و چرخهای 19 اینچی را دریافت کرد.
رانندگی با سری 6 بسیار جذاب و لذتبخش است. عملکرد تعویض دنده بسیار سریع و دقیق است. موتور و صدای اگزوز نیز پرطنین و اسپرت میباشند مخصوصاً در مدل هشت سیلندر. خودرو سرشار از انرژی است و حرکت آن نیز با تعلیق با کنترل پویا، دقیق و ظریف میباشد. فنربندی خودرو را میتوان روی حالتهای اسپرت یا راحت تنظیم کرد. با وجود وزن 1940 کیلویی، با تنظیمات 5 گانه برای موتور، گیربکس و فرمان و تعلیق، میتوان یک رانندگی هیجانانگیز و یا راحت را تجربه کرد.
مصرف سوخت مدل شش سیلندر طبق برآورد EPA در هر صد کیلومتر به 11.6 لیتر میرسد. در حالی که این میزان برای مدل 8 سیلندر به 12.38 لیتر خواهد رسید.
استفاده از ابزار و کنترلها آسان است و به لطف نمایشگر سربالا، تمرکز کافی نیز وجود دارد. فضای سرنشینان جلو مطلوب اما در مدل کوپه، فضای پای اندکی برای سرنشینان پشتی وجود دارد. دوخت چرم بسیار لوکس و با کیفیت انجام شده است. تزئینات آلومینیومی، چوب سفید، سیستم ناوبری خوب و استریوی قوی باعث میشوند که احساس سواری در یک خودروی تجملی و لوکس را به خوبی دریافت نمایید.
نزدیکترین رقبای این خودرو را باید پورشه 911 و جگوار اف تایپ دانست. هرچند این خودروها بیشتر به عنوان خودروی اسپرت شناخته میشوند تا لوکس. مازراتی گرن توریسمو هم بیشتر روی جنبههای لوکس تمرکز دارد و پرزرق و برق و پر سروصدا است که آن را به انتخابی نامعمول تبدیل میکند.
رانندگی با 911 پویاتر و جذابتر است اما فضای سرنشینان آن از ب ام و کمتر است. بنابراین میتوان گفت که بامو سری شش توانسته تعادل مناسبی بین ویژگیهای اسپرتی و دینامیکی در یک خودروی لوکس ایجاد کند.