ام وی ام 110S اسپرت لاکچری 1395-اکنون

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی ام وی ام 110S اسپرت لاکچری
KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
سی سی
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
وزن کیلوگرم
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w40 SM
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
11 دقیقه


ام وی ام ۱۱۰ لاکچری (mvm 110 luxury)  جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط کرمان موتور به ایران عرضه شد. خودروهای هاچ بک کوچک شهری در ایران سابقه طولانی مدتی دارند. در دهه 80 شمسی فعالیت شرکت کره‌ای دوو در ایران شدت گرفت و در کنار محصولاتی همچون دوو سیلو و دوو اسپرو پای یک هاچ بک کوچک شهری جدید نیز به بازار ایران باز شد و آن خودرویی نبود جز دوو ماتیز! از همان ابتدای ورود دوو ماتیز به ایران القابی مانند جارو برقی به این خودرو نسبت داده شد اما رفته رفته با عملکرد خوبی که ماتیز از خود نشان داد توانست در بازار جای خود را باز گرده و محبوبیت خود را بیشتر کند. اما با مالکیت شرکت جنرال موتورز آمریکا بر شرکت دوو، این خودروساز کره‌ای از ایران رفت تا در کنار فقدان محصولات سدان پرطرفدارش، جای خالی ماتیز نیز احساس شود.

چری QQ که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می شود یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اول این خودرو یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. پس از خروج دوو این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام 110 را به ایران عرضه کند. نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام 110 3 سیلندر، ام وی ام 110 4 سیلندر دنده‌ای و ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه یافت. سپس نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال 1394 با نام MVM 110S در دو تیپ کامفورت و اسپرت لاکچری به بازار خودروی ایران عرضه شد.

 

طراحی ظاهری ام وی ام لاکچری

ام وی ام ۱۱۰ اسپرت همانطور که اشاره کردیم نسل دوم چری QQ، یک هاچ بک جمع و جور شهری است. طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. البته این طراحی توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است.

در نمای جلو چراغ های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در قسمت پایینی سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ های مه شکن و ورودی هوا قرار دارند.

 

قیمت ام وی ام 110 لاکچری صفر.jpg

 

در نمای جانبی ظاهر تخم مرغی خودرو بیشتر نمایان است. خطوط نه چندان برجسته سادگی این قسمت را کاهش داده‌اند. همچنین نسبت به نسل قبلی ضربه گیرهای پلاستیکی در این خودرو حذف شده است.

 

قیمت ام وی ام 110 لاکچری.jpg

 

همچنین نکته نه چندان جالب در این خودرو قرار گیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده و ارگونومی بدی برای باز شدن دارد. سایز رینگ ها نیز در این خودرو 1 اینچ نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

 

قیمت ام وی ام 110 اسپرت لاکچری.jpg

 

به نمای عقب ام وی ام 110 اس لاکچری می رسیم. جایی که باز هم یک طراحی پویا و بروز شاهد هستیم که نکات جالبی نیز دارد. چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته است. در این قسمت چراغ های دنده عقب و مه شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک قرار دارند.

 

ام وی ام ۱۱۰ اسپرت.jpg

 

بررسی داخل کابین ام وی ام لاکچری ۱۱۰

هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است.

 

mvm لاکچری.jpg

 

کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است. البته که کماکان از پلاستیک خشک در قسمت های مختلف کابین و داشبورد استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار دارد که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه های تهویه مطبوع خودرو، سیستم پخش ساده و در نهایت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست به نظر می رسد.

 

ام وی ام اسپرت لاکچری.jpg

 

یکی از نکات متفاوت کابین این خودرو، صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب قرار دارد.

 

ام وی ام 110 اسپرت.jpg

 

از نظر فضای کابین نیز ام وی ام 110 لاکچری خودرویی کوچک است که تنها برای 4 نفر فضای اتاق کافی دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است.

 

mvm 110 luxury.jpg

 

مشخصات فنی mvm 110 اسپرت

ام وی ام 110 اسپرت برخلاف نسل قبلی خود که با دو پیشرانه و دو جعبه دنده به بازار عرضه شده بود تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه کوچک به چرخ های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است. یکی از نکات مثبت این خودرو و نسل قبلی آن مصرف سوختشان بود که عده زیادی از مردم به همین سبب اقدام به خرید این خودرو می کردند تا در مسافت های شهری از هزینه های سرسام آور بنزین جلوگیری کنند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده است.

 

ام وی ام 110 اس لاکچری.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی

این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شد که تیپ لاکچری تنها برخی امکانات رفاهی را اضافه تر دارد. امکانات رفاهی این خودرو در تیپ لاکچری مواردی همچون رینگ‌های آلومینیومی، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، صفحه کیلومتر دیجیتالی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور پارک عقب، گرم‌کن، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو و برف پاک‌کن شیشه عقب و چهار شیشه برقی بوده که تیپ کامفورت ان از داشتن برف پاک کن عقب، رینگ های آلومینیومی و سنسورهای دنده عقب محروم است.

 

ام وی ام 110 لاکچری.jpg

 

از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت! اما هیچ تست تصادفی از آن منتشر نشده بود. این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

 

بازار و رقبا

از رقبای این خودرو تنها می توان به نسل قبلی خودش و پراید هاچ بک اشاره کرد که شاید تنها نقطه قوت پراید نسبت به این خودرو را فضای کابین بیشتر و قدرت بالاتر موتور، بازار دست دوم و خدمات گسترده باشد.ام وی ام ۱۱۰ اس لاکچری خودرویی مناسب استفاده در درون شهر بوده که در کنار مصرف پایین برای پارک کردن آن نیز آنچنان در شهر های شلوغ به دردسر نخواهید افتاد.این خودرو همچنین از نظر ظاهری نیز خودرویی نسبتا بروز و زیباست (البته در مقایسه با نسل قبلی خود!) و عملکرد مناسبی در ترافیک های سنگین شهری از خود به نمایش می گذارد.