1. خانه
  2. خودروها
  3. پژو
  4. پارس
  5. دوگانه سوز (1379-1398)

پژو پارس دوگانه سوز 1379-1398

Peugeot Pars CNG 1379-1398

مشخصات کلی

  • 54,914,000 (تومان)
  • 100,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
دوگانه سوز
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1761 cc
دوگانه سوز
4
دنده دستی
9 لیتر در 100 کیلومتر - 31.3 لیتر گاز در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

پژو پارس ( پژو پرشیا ) ( دوگانه سوز ) – ( Peugeot Pars ( CNG ) ( Peugeot Persia  فیس لیفتی از پژو 405 محسوب می شود که در سال 1379 توسط ایران خودرو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو ابتدا با نام " سفیر "، سپس با نام " پرشیا " و در آخر با نام " پارس " در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت. پژو پارس در تیپ های مختلف " ال ایکس "، " ای ال ایکس " و " سال " تولید می شود و از محصولات پر فروش ایران خودرو به شمار می آید.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • محمد داوودی 6 فروردین 1398 ساعت 00:25

    با سلام بنظرتون کدوم ماشین ازهمه بهتره تو پژو پارس کدوم مدل از همه لحاض بهتره

  • عباس 8 اسفند 1397 ساعت 17:35

    سلام کسی از کارکرد موتورهای جدید پژو پارس سال دوگانه سال مدل 97 اطلاعاتی داره؟ میگن موتور زود سوپاپ میزنه درسته؟

  • Aref 17 بهمن 1397 ساعت 19:29

    آیا پارس دوگانه، سیستمش مالتی پلکسه؟

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پژو پارس دوگانه سوز 1379-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D segment
  • وزن 1248 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/60 R 15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/60 R 15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1761 cc
  • نوع موتور دوگانه سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین - 75 لیتر گاز لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه - در حالت گاز سوز 83 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 148 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه - در حالت گاز سوز 148 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 55.5 اسب بخار بر لیتر - در حالت گاز سوز 46.1 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13.8 ثانیه
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 9 لیتر در 100 کیلومتر - 31.3 لیتر گاز در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سامانه کمک پارک عقب
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دزدگیر هوشمند
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک چهار شاخ با طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر دمای داخل و خارج خودرو
  • سیستم صندلیهای جلو تزئینات جدید بژ ، تنظیم برقی پشت صندلی ها
  • سیستم آیینه ها جانبی برقی ، همرنگ بدنه
  • سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • محمد داوودی محمد داوودی (6 فروردین 98 ساعت 00:25)

    با سلام بنظرتون کدوم ماشین ازهمه بهتره تو پژو پارس کدوم مدل از همه لحاض بهتره

  • عباس عباس (8 اسفند 97 ساعت 17:35)

    سلام کسی از کارکرد موتورهای جدید پژو پارس سال دوگانه سال مدل 97 اطلاعاتی داره؟ میگن موتور زود سوپاپ میزنه درسته؟

  • Aref Aref (17 بهمن 97 ساعت 19:29)

    آیا پارس دوگانه، سیستمش مالتی پلکسه؟

  • Amir Amir (14 دی 97 ساعت 14:31)

    سلام.والا ما یه پارس دوگانه مدل برج ۱۱ سال 89 داریم.یک سالی هست دستمونه و تو این یه سال هیچ خرجی غیر از روغن نداشته البته من با ماشین خیلی نرم و اروم رفتار میکنم.و اینکه موقع خرید ماشین گیت سوپاپشو دادیم عوض کردن به دلیل دود آبی که از اگزوز ایجاد میکرد.

  • سعید سعید (19 آذر 97 ساعت 20:54)

    سلام.من مدل 91 دارم ازش راضیم.باگاز 180 تا میره توجاده.

  • کمال کمال (10 آذر 97 ساعت 02:06)

    سلام دوستان.من ی پارس مدل ۹۴ tu5 دارم.واقعا بی نهایت ازس راضی هستم.فقط ی سوالی دارم.باتوجه ب اینکه خیلی با ماشین کار میکنم خواستم بپرسم میشه این موتورهارو دوگانه کرد یانه؟حقیقتش از پارس با موتور عادی خوشم نمیاد.لطفا گسی درمورد دوگانه کردمش اصلاعی داره بهم بگه ممنون میشم .اصلا میشه دوگانه بشن یانه؟

    امیر امیر (17 مرداد 98 ساعت 12:43)

    نکن که پدرموتورت درمیادهرروزخراب

  • Kamal Kamal (8 آذر 97 ساعت 00:07)

    سلام دوستان.من ی پارس ِtu5 مدل ۹۴ دارم.دوستان کسی میدونه ک آیا میشه دوگانش بکنی یانه؟میخوام گاز سی ان جی نصب کنم.میسه اینکارو کزد یانه؟واقعا بنزین واسم خیلی بدون صرفه ست






  • رضا رضا (4 آذر 97 ساعت 12:39)

    سلام کسی میدونه دریچه گاز پارس دوگانه مدل ۹۷ سیمی یا برقی؟ برای نصب کروز کنترل

  • احمد احمد (29 آبان 97 ساعت 15:23)

    سلام دوستان،من برج ۴ یه پارس دوگانه صفر گرفتم از لحاظ موتوری عالیه خداییش من تو سربالایی ها با بنزین و گاز هر دو امتحان کردم تفاوت جزیی در کشش دارن،تو کفی از نظر سرعت رو گاز بخدا راحت ١٧٠ تا نزدیک به ١٨٠ میره تازه من فشار روش نیاوردم و گرنه مسیر طولانی شاید بیشتر هم بره، منتهی خاک بر سرشون کیفیت داشبوردش اصلا خوب نیست هنوز به ده هزارتا نرسیده تو خاکی یا چاله چوله های جاده چنان تق تق میکنه که اعصابت خورد میشه ، صداهای داخلی داره اما از شتاب و قدرت چه رو گاز و چه رو بنزین حرف نداره ، اگر لاستیکای آشغال گلدستون فابریکی روش رو با یه لاستیک باکیفیت عوض کنین که حرف نداره

  • محمد محمد (23 آبان 97 ساعت 07:36)

    سلام من یه پارس دوگانه مدل 97 دارم تا الان که حدود هشت ماهه تحویل گرفتم خداروشکر تا الان راضی ام.. از لحاظ ظاهر باکلاس... کند و شتاب عالی.. از سیستم صوتی ، کولر ، بخاری و .... هم راضی هستم
    توصیه من برای خرید ماشین ایرانی پارس و دنا پلاس هستش...

  • A.n A.n (28 مهر 97 ساعت 20:17)

    پارس دو گانه سوز حتما مدل پایین نود بگیرید بعد نود آشغال شد.
    از جنس قطعات موتور تا جنس داشبوردش مثل پراید شده.

  • سعیدم ازتهران سعیدم ازتهران (19 مهر 97 ساعت 18:45)

    باسلام پارس دوگانه97هم رینگ اسپرت دارن؟

  • اسی اسی (9 شهریور 97 ساعت 10:44)

    من ی پارس دوگانه مدل 95 صفر خریدم تا الان خدا رو شکر هیچ مشکلی نداشته با گاز هم تا 140 رفتم کلا هم تو جاده هستم

  • حسین حسین (1 شهریور 97 ساعت 08:19)

    ترو خدا این چرتو پرتارو باور نکنید که پارس دوگانه خوبه من الان ۹۶ ششو دارم اشغاله نفس راه رفتن نداره ، تو اتوبان مجبوووووورییییی بزنی ۵ که اونم ۱۲۰ اخرشه والا اصلا راه نمیره ، تو دنده های پایین ترم سریع دور موتور میچسبونه و این خیلی رو مخه ،،، جعبه گیربکسشم تا اوردم تقاش از این اشغالای چینی بود و دندم از جا دراومد سریع رفتم عوضش کردم ولی بازم هنوز دنده رو به سختی و با کشتی کج مگه جا داد مخصوصا تو معکوس به یک پیر میکنه بخدا ، یعنی مجبوری فقط اکثر وقتا بیایی رو دو هیم گاز بدی تا به تر تر و خاموش شدن نیفته ....خلاصه تراکتوره تو پوسته پژو

    حسین حسین (11 شهریور 97 ساعت 15:54)

    حرف شما دوسته عزیز چون ماشین های ایران خودرو از 91 به بالا قطعاتش چینی و پاکستانی و پلاستیکی اشغال مصرف میکنن واس همون اینطوری اگ دقت کنین شما رگلاتور گاز ماشین شما از رگلاتور ماشین های 92 ایناها کوچیکتر و پلاستیکی شده

  • حسین حسین (20 مرداد 97 ساعت 16:24)

    سلام من پارس دوگانه کارخونه مدل ۹۶ دارم. خیلی ام ازش راضی ام.

  • امیر امیر (19 مرداد 97 ساعت 11:59)

    سلام من مدل 95 دوگانه را دارم ،از لحاظ اب رادیات و روغن و شیم گیری کم نذاشتم . ماشین با کلاس و تمیزی اما واشر سوزاند و کلی هزینه برای من و....

  • بلبل بلبل (20 تیر 97 ساعت 14:01)

    پارس اون قدیما ماشین خوبی بود اما الان گاری هم نیست من بابام یه سینه جدید دوگانه داره وقتی یه خورده تند میره انگار داره جر میخوره صداشم واقعا اعصاب خورد کنه حیفه پولی واسه این خرج بشششششششششششششه

  • احمد احمد (8 تیر 97 ساعت 11:16)

    پارس دوگانه۹۴دارم هرماشین بگی ایرانیش سوارشدم ولی اگه ماشیه به قصدنگه داشتن دارید فقط و فقط تک بخرید به خدادوگانه ماشین میترکونه استهلاک بالا وجاتوصندوق هم کم و شتاب کم پارس عروس جاده است من که خ خ کم سوارمیشم سر۵۰۰۰۰کارکرد واشرعوض کردم ولی ماشین بنزینی به ندرت مشکل پیش میاره

  • سعید سعید (30 اردیبهشت 97 ساعت 13:38)

    سلام خدمت همه دوستان
    بنده فقط میخوام ضرری که دادم بقیه انسانهای بدبخت این مملکت ندن برا همین نظر مینویسم
    تقریبا7 ماه پیش یه پارس دوگانه مدل 94 که33 هزار تا کارکرده بود و واقعا در حد صفر بود خریدم . از روی ناشی گری ماشینو فقط تو سرعتهای شهری تست کردم و گرفتمش. بعدکه تو جاده روندمش و مسافرت رفتیم یعنی خدا شاهده ماشین اندازه پژو روآ نای رفتن نداشت بخدا تو جاده روآ ازم جلو میزد آخرین سرعتش تو کفی130 تا اونم وقتی موتور پاره میشد یعنی کلافه شده بودم به اندازه ای عصبانی بودم که میخواستم ماشینو بزنم به دیوار بعد از چند ماه و چندین مکانیکی که رفتم آخرش متوجه شدم بی وجدانها تو مدلهای جدید ایسیو چینی کروز و انژکتور آشغال میذارن و اصلا قابل اصلاح نیست اگر هم اصلاح بشه 5-6 تومن یا بیشتر هزینه داره . نهایتا فروختمش 1 میلیون هم هزینه کردم
    لااقل اگر هم میخرین لطفا توجه کنین و به هیچ وجه ایسیو کروز نباشه و حتما تو سرعت بالا تست بکنین

  • مهدی مهدی (15 اردیبهشت 97 ساعت 21:42)

    قبلا یه ۴۰۵ مدل۸۵ داشتم خیلی کم شتاب بود و تو سربالایی کم میاورد ولی الان یه پارس دوگانه صفر تحویل گرفتم از همه نظر عالیه و خیلی ازش راضی هستم و شتاب خیلی خوبی داره و تو سربالایی عالیه توصیه من برای کسانی که بین خرید پژو پارس و خودروهای دیگه موندن و با شنیدن حرف هایی که از جانب عیب های این خودرو شنیدن که یه مشکلاتی داره.این خودرو بسیار ماشین باکلاس و ماشین سواری...خوبی هستش و پیشنهاد خرید رو دارم