1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. پژو
  4. پارس
  5. دوگانه سوز (1379-1401)

پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

Peugeot Pars CNG 1379-1401

تیپ ها

اطلاعات کلی پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

  • 176,515,000 (تومان)
  • ناموجود
نمودار قیمت
دوگانه سوز
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1761 سی سی
دوگانه سوز
4
دنده دستی
9.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

پژو پارس دوگانه سوز یکی از تیپ‌های پژو پارس است که از سال 1387 توسط ایران‌خودرو به بازار ایران عرضه شد و تاکنون تولید و فروش آن ادامه دارد. این خودرو در زمان عرضه توانست نظر خریداران را به خود جلب کند. اما با گذشت زمان، عموم مردم با مشکلات خودروهای دوگانه سوز بیشتر آشنا شدند و رفته رفته پژو پارس دوگانه سوز محبوبیت خود را در بازار از دست داد و اکنون این خودرو پایین‌ترین آمار خرید و فروش را نسبت به سایر تیپ‌های پژو پارس دارد. پژو پارس دوگانه سوز همانند دیگر برادران خود روی پلت‌فرم پژو 405 ساخته شده است و در دسته خودروهای سدان قرار می‌گیرد.

 

پژو پارس سفید دوگانه سوز.webp

 

  بررسی طراحی ظاهری پژو پارس دوگانه سوز

هنوز هم با گذشت چندین سال از طراحی پژو پارس که تلفیقی از پژو 405 و 406 بود، افراد زیادی این خودرو را زیبا می‌دانند و خواهان آن هستند. طراحی ظاهری پژو پارس دوگانه سوز هیچ تفاوتی با سایر مدل‌های پژو پارس ندارد.

هنگامی که به نمای جلوی این خودرو نگاه می‌کنیم ظاهری جدی و با ابهت را شاهد هستیم. چراغ‌های جلو طراحی ساده و خشنی دارند. جلوپنجره این خودرو به صورت کشیده و متصل به چراغ‌های جلو طراحی شده و میزبان لوگوی قدیمی پژو است. سپر جلوی این خودرو نیز ظاهر ساده‌ای دارد و مه‌شکن‌ها دو طرف سپر جا خوش کرده‌اند.

 

پژو پارس قرمز رنگ.webp

به بخش جانبی که می‌رسیم همان طراحی آشنای پژو 405 را تنها با کمی تغییر می‌بینیم. این تغییرات شامل رکاب‌های جدید و بزرگ‌تر شدن زه درب‌ها می‌شود. شیشه درب‌ها اندازه بزرگی دارند که همین امر سبب شده تا میدان دید و روشنایی داخل کابین مطلوب باشد.

 

نمای جانبی پژو پارس tu5 قرمز.webp

 

اگر معیار مقایسه را پژو ۴۰۵ در نظر بگیریم، نمای عقب پژو پارس کماکان همان سادگی را داراست. چراغ‌های عقب فرم ساده و کشیده‌ای دارند و به صورت یک تکه طراحی شده‌اند. مکان قرارگیری پلاک نیز از روی سپر به روی درب صندوق عقب آمده است.

 

نمای عقب پزو پارس قرمز.webp

مشخصات فنی پژو پارس دوگانه سوز

پژو پارس دوگانه سوز از یک موتور 1/8 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که این موتور توانایی تولید 100 اسب بخار و 153 نیوتن‌متر گشتاور را در حالت بنزین سوز دارد. این موتور در حالت گازسوز (CNG) حدود 83 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند.

 

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، پژو پارس دوگانه سوز می‌تواند در مدت زمان 13/8 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف ترکیبی اعلام شده برای این خودرو نیز در حالت بنزین سوز حدود 9/1 لیتر و در حالت گاز سوز 31/3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سیستم تعلیق جلوی پژو پارس دوگانه سوز از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع فنر پیچشی می‌باشد که سواری قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

 

موتور پژو پارس دوگانه سوز.webp

 

بررسی کابین و فضای داخلی پژو پارس دوگانه سوز

 

طراحی داخلی و فضای کابین پژو پارس دوگانه سوز همانند سایر برادرانش دستخوش تغییرات عمده‌ای اعم از طراحی داشبورد جدید و تغییر رودری‌ها شد. دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته‌اند و زیر آن‌ها نیز سیستم پخش خودرو به همراه بلوتوث جا خوش کرده‌اند.

 

بخش زیرین داشبورد هم قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به همراه یک قسمت برای قرار دادن وسایل است. متریال استفاده شده در قطعات کابین پژو پارس دوگانه سوز کیفیت خوبی ندارند و در مدت کمی به صدا در می‌آیند. فضای کلی کابین این خودرو جادار است و فضای پا خصوصا برای سرنشینان جلو مناسب است اما ممکن است افراد با قد بلند کمی با محدودیت فضای سر یا زانو در ردیف عقب مواجه شوند.

 

کابین پژو پارس گازسوز.webp

 

 امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس گاز سوز

پژو پارس دوگانه سوز از نظر امکانات رفاهی در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. این خودرو امکاناتی نظیر:

سنسور دنده عقب، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، تنظيم برقي پشتي صندلي جلو، قفل شدن درب‌ها پس از حرکت، آينه هاي جانبي برقي تاشو راهنمادار، سیستم تهویه اتوماتیک، كليدهاي كنترل سیستم صوتی روی فرمان، چراغ مه شكن جلو و عقب و شیشه های سولار را دارد.

 

امکانات پژو پارس دوگانه.webp

 

در بخش ایمنی، پژو پارس دوگانه سوز توسط هیچ سازمانی مورد تست و بررسی‌ قرار نگرفته اما از نظر امکانات ایمنی این خودرو به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، سیستم EBD و سیستم ضد سرقت مجهز شده است.

 

 بررسی بازار و قیمت پژو پارس دوگانه سوز

پژو پارس دوگانه سوز در بهمن‌ماه سال 1400 با قیمت حدودی 329/000/000 تومان در مدل 1399 و 348/000/000 تومان در مدل 1400 معامله می‌شود. همچنین قیمت این خودرو در کارخانه نیز 175/729/000 است. بازار خرید و فروش این خودرو حال و روز خوبی ندارد و میان سایر برادرانش در رتبه پایینی از نظر خرید و فروش قرار می‌گیرد.

 

  نتیجه گیری

پژو پارس دوگانه سوز جزو خودروهایی قرار می‌گیرد که تنها دلیل خرید آن هزینه بالای بنزین و در نهایت استفاده از گاز CNG است. چراکه خودروهایی نظیر دنا تیپ 1 و سورن رقبایی هستند که در رده قیمتی پژو پارس دوگانه سوز قرار می‌گیرند و چه از نظر فنی و چه از نظر امکانات رفاهی از پژو پارس دوگانه بالاتر هستند.

گالری پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

مدیا گالری پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

نظرات کاربران
  • حسین جعفری مقدم 8 مرداد 1400 ساعت 19:08

    مگه پژو پارسم فرانسوی حساب میشه؟؟

  • عمادالدین قلی زاده 12 اردیبهشت 1400 ساعت 09:17

    با سلام و عرض ادب خاستم بپرسم برای پارس دوگانه سوز ثبت نامی هم داره برای امسال و اینک اگ با صبر کردنم راهی برای ثبت نامش باشه مشکلی نیس صبر از خداست. یک ساله با قیمت نمایندگی پیدا میشه؟

  • سیدحمید 25 مهر 1399 ساعت 06:49

    لطفا اگردرتخصص وتوان مهندسین ساخت وتولید هست صفحه پخش ویدیوتلویزیون روی پژوپارس وسایرمحصولات تولیدی کاربگذارید والله ماشینی بااین هیکل گنده حیف نیست نداشته باشد؟

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D Segment
  • وزن 1248 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/60R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1761 سی سی
  • نوع موتور دوگانه سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی شیبدار
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه - در حالت گاز سوز 83 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 55.5 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین + 75 لیتر گاز
  • روغن مناسب برای خودرو 20w50 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 9.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سامانه کمک پارک عقب
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دزدگیر هوشمند
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک چهار شاخ با طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر دمای داخل و خارج خودرو
  • سیستم صندلیهای جلو تزئینات جدید بژ ، تنظیم برقی پشت صندلی ها
  • سیستم آیینه ها جانبی برقی ، همرنگ بدنه
  • سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401

نظر خود را بیان کنید
  • حسین جعفری مقدم حسین جعفری مقدم (8 مرداد 1400 ساعت 19:08)

    مگه پژو پارسم فرانسوی حساب میشه؟؟

  • عمادالدین قلی زاده عمادالدین قلی زاده (12 اردیبهشت 1400 ساعت 09:17)

    با سلام و عرض ادب خاستم بپرسم برای پارس دوگانه سوز ثبت نامی هم داره برای امسال و اینک اگ با صبر کردنم راهی برای ثبت نامش باشه مشکلی نیس صبر از خداست. یک ساله با قیمت نمایندگی پیدا میشه؟

  • سیدحمید سیدحمید (25 مهر 1399 ساعت 06:49)

    لطفا اگردرتخصص وتوان مهندسین ساخت وتولید هست صفحه پخش ویدیوتلویزیون روی پژوپارس وسایرمحصولات تولیدی کاربگذارید والله ماشینی بااین هیکل گنده حیف نیست نداشته باشد؟

  • احسان احسان (24 مهر 1399 ساعت 19:11)

    سلام ببخشید منظور از پژوپارس بنزینی کدوم مدل پژو پارسه؟

    فرهاد فرهاد (7 مرداد 1400 ساعت 00:32)

    پارس سال یا همون پرشیا

  • رامین رامین (28 شهریور 1399 ساعت 02:59)

    سلام

  • حسن حسن (27 خرداد 1399 ساعت 11:53)

    سلام به همه‌ی آقایون و خانم ها من یه پژو پارس دارم برای سال نوده از نود تا الان کلا دویست کیلومتر کار کرده خشک خشک یعنی با ده تا نو عوض نمی کنم الان هم تو گاراژ داره خاک می خوره.شتاب صفر تا صد هشت ثانیه بدون رنگ شدگی .ماشین های الان اصلا یه درد نمی خوره

  • حسین حسین (22 اردیبهشت 1399 ساعت 17:22)

    عرفان جون منم پژو پارس سفید تمیز دارم مدل ۸۹ داشبورد قدیم مشکی عشقه عشق با خشکش عوض نمکنم منم همون حس تورو دارم بهش ...

  • عرفان عرفان (29 فروردین 1399 ساعت 22:00)

    سلام.دوستان من میخوام تجربه ۸ سال رانندگیمو با پژو پارس دوگانه سوز بهتون بگم من قبل از پژو پارس یه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم خدایی تیپ ۵ ماشین خوبی بود ولی یه مشکل خیلی خیلی بزرگی داشت اونم این بود که دقیقا هردوماه یکبار تسمه تایم پاره میکرد یعنی تسمه تایمش دهن منو سایید ۲ بار سرسیلندر عوض کردم بخاطرش فروختم سمند ef7 تکگانه صفر خریدم شتابش بد نبود مشکل خاصیم نداشت منو اذیت نکرد فقط یه مشکل کوچیکی داشت اونم این بود که همش تنظیم موتور نیاز داشت اونم واسه تنوع فروختمو پژو پارس دوگانه مدل ۸۹ خریدم (سال ۹۱)آغا من نمیدونم شماهم اینجوری میشید یانع ولی وقتی پشت فرمون میشینی استارتو میزنی یه حسی بهت میگه گاز بده لعنتی گاز بده یاد فیلم تاکسی میوفتیو گازشو میگیری باور کنین من خیلی اهل درگو کورسو کاتاف نبودم وقتی پژو پارس خریدم دیگه خیابونارو مسابقات رالی کرده بودیم خدایی من تا الان فقط دوبار رفتم مکانیکی (به غیر از سرویس های دوره ای)اونم یبارش واشر سرسیلندر سوزوندم یه همایش داشتیم دوستمم که سمند ef7 داشت اونم واشر سرسیلندر سوزوند یبارم واتر پمپش خراب شده بود رفتم مکانیکی بعد از اون تاحالا هیچ مشکلی پیش نمیومده یبارم یکی از فامیلا پژو پارس داشت من کنارش نشسته بودم با سرعت حدود ۱۲۰ تا میرفتیم یهو یدونه روباه اومد وسط جاده اونم گرفت اونور از عقب خوردیم به یه ال۹۰ سپر و کاپوت ما خم شد ال ۹۰ کنترلشو از دست داد چپ کرد بیچاره آغا وقتی تصادف کردیم انگار افتادم تویه بالش ینی ایربگاش خیلی خوب عمل میکنن از لحاظ تعادل فکر کنم بعد مگان بهترین تعادلرو پژو پارس داره رو حالت گازمو کششو زیاد از دست نمیده درکل ماشین عالیه حرف نداره

    آروین آروین (12 خرداد 1399 ساعت 18:58)

    الان از ماشینت چی مونده???????? بالشت؟؟؟

  • حسین حسین (29 بهمن 1398 ساعت 18:58)

    سلام.پارس دوگانه همون پارس سال دوگانس ؟

  • هومن هومن (18 بهمن 1398 ساعت 01:36)

    داشبوردهای جدید مسخره است از همه جاش صدای ویز ویز میده مخصوصا دور موتور بالا

  • داود داود (12 بهمن 1398 ساعت 19:57)

    کسی در مشهد یا گناباد هست بتونه برای پارس tu5 تضمینی ثبت نام کنه ؟

    arvin arvin (12 خرداد 1399 ساعت 18:59)

    جان؟

  • مجید مجید (12 بهمن 1398 ساعت 12:11)

    من برج ۸ خریدم
    میتونم بگم خوبه اماداخلش از همه جاش صدا میده
    در و پنجره داشبورد و..
    اصلا حین رانندگی اعصابت خورد میشد
    اما سرعت بد نیست
    از رو یه دست انداز رد میشم کامل حس میکنم
    فرمون ضربه میزندو..

  • طاها طاها (30 آذر 1398 ساعت 17:48)

    ازمن بپرسیدمیگم پارس دوگانه سوز عالی است موقعه ی بنزین یک هزارتومنی ای ال ایکس و تویوفایو توپژوبهترین سدان پژو توایران بوداماتوبنزین سه هزارتومنی دوگانه سوز ازهمه بهتره

  • مهدی مهدی (5 آبان 1398 ساعت 19:38)

    ببخشید پژو پارس tu5 دوگانه داره؟

    محمد رضا شهیدی فر محمد رضا شهیدی فر (25 آذر 1398 ساعت 16:55)

    مردم داریم؟

    محمدحسام رحیمی محمدحسام رحیمی (17 دی 1398 ساعت 23:57)

    سلام دوست عزیز نه نداریم. درحال حاضر دوگانه سوز تنها با موتور XU7JP/L3 تولید میشه.

  • محمد داوودی محمد داوودی (6 فروردین 1398 ساعت 00:25)

    با سلام بنظرتون کدوم ماشین ازهمه بهتره تو پژو پارس کدوم مدل از همه لحاض بهتره

    admin admin (12 شهریور 1399 ساعت 12:27)

    تیبا 2

  • عباس عباس (8 اسفند 1397 ساعت 17:35)

    سلام کسی از کارکرد موتورهای جدید پژو پارس سال دوگانه سال مدل 97 اطلاعاتی داره؟ میگن موتور زود سوپاپ میزنه درسته؟

    عرفان عرفان (29 فروردین 1399 ساعت 22:02)

    اصلا.فقط سوپاپو تو ماشینایه داخلی موتورهای tu5 میزنه

  • Aref Aref (17 بهمن 1397 ساعت 19:29)

    آیا پارس دوگانه، سیستمش مالتی پلکسه؟

  • Amir Amir (14 دی 1397 ساعت 14:31)

    سلام.والا ما یه پارس دوگانه مدل برج ۱۱ سال 89 داریم.یک سالی هست دستمونه و تو این یه سال هیچ خرجی غیر از روغن نداشته البته من با ماشین خیلی نرم و اروم رفتار میکنم.و اینکه موقع خرید ماشین گیت سوپاپشو دادیم عوض کردن به دلیل دود آبی که از اگزوز ایجاد میکرد.

  • سعید سعید (19 آذر 1397 ساعت 20:54)

    سلام.من مدل 91 دارم ازش راضیم.باگاز 180 تا میره توجاده.

  • کمال کمال (10 آذر 1397 ساعت 02:06)

    سلام دوستان.من ی پارس مدل ۹۴ tu5 دارم.واقعا بی نهایت ازس راضی هستم.فقط ی سوالی دارم.باتوجه ب اینکه خیلی با ماشین کار میکنم خواستم بپرسم میشه این موتورهارو دوگانه کرد یانه؟حقیقتش از پارس با موتور عادی خوشم نمیاد.لطفا گسی درمورد دوگانه کردمش اصلاعی داره بهم بگه ممنون میشم .اصلا میشه دوگانه بشن یانه؟

    امیر امیر (17 مرداد 1398 ساعت 12:43)

    نکن که پدرموتورت درمیادهرروزخراب

خودروهای هم رده پژو پارس دوگانه سوز 1379-1401