برلیانس کراس C3 1.5L 1393-اکنون

1.5L1.65L
کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی برلیانس کراس C3 1.5L
KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1498 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
6.7 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
ابعاد4210 / 1790 / 1512
وزن1240 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان4
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو205/R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب205/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)138 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)68.7 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک55 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی2 سال یا 60 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی برلیانس کراس C3 1.5L
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 2 عدد ( راننده و سرنشین جلو )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ABS + EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید ( Keyless )، قفل شدن خودکار درب ها پس از رسیدن به سرعت 20 Km/h، یاداوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی، میله فرمان جمع شونده در هنگام تصادف، میله ضربگیر درب های جانبی
نوع غربیلک3 شاخ، دارای روکش چرمی و کلید های کنترل کننده سیستم مولتی مدیا
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از Mp3 / Mp4 / AUX / Bluetooth، دارای 4 عدد بلندگو + 2 عدد توییتر
سیستمهای مولتی مدیادارای سیستم مولتی مدیا، مجهز به سیستم رهیاب GPS
سیستم صندلیهای جلودارای روکش پارچه ای( مشکی با دوخت قرمز )، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 8 جهت + تنظیم گودی کمر
سیستم صندلیهای عقبصندلی عقب با قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس ( صندلی کودک )، قابلیت تا شوندگی صندلی های عقب جهت افزایش فضای صندوق عقب
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه های جانبی، دارای چراغ راهنما روی آینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلوچراغ های هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، دارای مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعالقابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر، یاداور روشن بودن چراغ خودرو
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل، کامپیوتر سفری

خودرو های هاچ بک کراس، در واقع هاچ بک هایی هستند که با اندکی افزایش ارتفاع و افزوده شدن قطعاتی مانند فلاپ های پلاستیکی و روف رک تلاش می کنند تا ظاهری شبیه به کراس اور ها برای خود دست و پا کنند و بتوانند جایی برای خود در میان بازار تشنه خودرو های شاسی بلند پیدا کنند. برلیانس C3 یا همان برلیانس کراس 1500 نیز یکی از همین خودرو ها است که در واقع نسخه کراس شده برلیانس H320 می باشد. سایپا که به تجربه خوبی از فروش برلیانس H320 رسیده بود در سال 1396 مونتاژ نسخه کراس آن را هم شروع کرد تا بتواند سهم بیشتری از بازار ایران را به دست آورد.

 

برلیانس کراس 1.5 لیتری قرمز.jpg

 

طراحی ظاهری

برلیانس کراس 1.5 که در واقع نسخه فیس لیفت شده برلیانس H320 است ظاهر بسیار جذابی دارد که از بی ام و سری 1 اتاق E87 الهام گرفته شده.

در نمای جلو از چراغ های کاسه ای استفاده شده که در میان آن ها یک جلو پنجره شبکه توری با تزئینات نقره ای به چشم می خورد که شباهت زیادی به فرم جلو پنجره های استفاده شده در محصولات بی ام و دارد. این تزئینات نقره ای رنگ در دور مه شکن ها و پایین ورودی هوای سپر نیز دیده می شوند که هارمونی مناسبی را ایجاد کرده اند.

نمای کناری برلیانس کراس 1500 ساده و زیبا است؛ گلگیر های حجیم طراحی شده اند و فلاپ های پلاستیکی روی آن ها به چشم می خورد که در محافظت از بدنه خودرو هنگام مالیدگی ها بسیار مفید هستند. یک خط از روی درب جلو تا انتهای گلگیر عقب کشیده شده و یک فلاپ مشکی رنگ نیز زیر درب ها نصب شده و یک خط نقره ای رنگ روی آن با دستگیره درب ها و روف رک نقره ای یک هارمونی مناسب را ایجاد کرده اند. رینگ 16 اینچی جدید نیز به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده و به زیبایی نمای کناری آن افزوده اند.

 

کابین برلیانس کراس 1.5.jpeg

 

کابین و فضای داخلی

طراحی کابین این خودرو تقریبا ساده است و در آن از متریال با جنس پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت متوسط و در برخی بخش ها مانند پنل دور ضبط و دنده کیفیت پایینی دارند. فرمان خودرو که سه شاخه است توسط پوشش چرمی احاطه شده و روی آن کلید های کنترل سیستم صوتی به چشم می خورند. در بالای کنسول میانی داشبورد یک مانیتور قرار دارد که از DVD، USB و AUX پشتیبانی می کند و سیستم رهیاب خودرو نیز از طریق آن قابل دسترسی است. پایین تر از مانیتور پنل سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو قرار دارد و در نهایت یک جا لیوانی نیز پشت دسته دنده قرار گرفته. صندلی های برلیانس از نوع دستی هستند که برای راننده در 8 جهت و برای شاگرد در 4 جهت قابل تنظیم هستند. این صندلی ها که روکش پارچه ای دارند راحتی تقریبا مناسبی دارند اما در سمت مقابل، صندلی های ردیف عقب بسیار سفت هستند و برای مسافت های طولانی خسته کننده خواهند بود. فضای پای ردیف عقب نیز قابل قبول است و برای مقایسه می توان گفت فضای پای عقب از 206 بزرگتر و از H30 کراس کوچکتر است.

 

موتور برلیانس کراس 1500.jpeg

 

مشخصات فنی

برلیانس کراس از یک موتور 1.5 لیتری استفاده می کند که توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 138 نیوتون متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس  4 دنده اتوماتیک که ضریب فاینال آن کوتاه تر شده به چرخ های جلو منتقل می شود که باعث می شود برلیانس 1240 کیلوگرمی در فصل زمستان طی 15.7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. (مشاهده فیلم تست و بررسی) برلیانس کراس 1.5 در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در عقب از سیستم تعلیق یکپارچه و ترمز های دیسکی استفاده می کند که توسط سیستم های کمکی ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز پشتیبانی می شوند. مصرف سوخت این خودرو نیز 7.4 لیتر بنزین برای هر صد کیلومتر رانندگی با سیکل ترکیبی می باشد که عددی اقتصادی بنظر می رسد.

 

لیور دنده برلیانس کراس 1.5.jpeg

 

امکانات ایمنی و رفاهی

برلیانس کراس 2 ایربگ دارد که برای راننده و سرنشین جلو نصب شده اند. متاسفانه هیچ تست تصادفی برای این خودرو انجام نشده و بررسی ایمنی آن به صورت تخصصی قابل انجام نیست اما بر اساس مشاهدات میدانی و تجربیات به دست آمده در این سال ها می توان به صورت نسبی گفت که آن ضعیف نیست و در سطح مشابهی با رقبایش قرار دارد.

امکانات رفاهی برلیانس کراس 1.5 در سطح متوسطی قرار دارد و مواردی سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید، شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، سانروف دو حالته برقی، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید های تنظیم از روی فرمان، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، صندلی راننده 8 حالته دستی و سیستم ISOFIX برای صندلی های عقب امکانات رفاهی قابل ذکر این خودرو هستند.

 

عکس عقب برلیانس کراس 1.5.jpeg

 

برلیانس کراس 1.5 لیتری در بازار

در بازار امروز، رقبای برلیانس کراس 1500 ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس هستند. ساندرو کیفیت ساخت بالاتری دارد و فضای کابین H30 کراس نیز نسبت به برلیانس بیشتر است. هر دوی این رقبا شتاب گیری بهتری از برلیانس 1.5 لیتری دارند اما در سوی مقابل، ظاهر بسیار زیبا تر، هندلینگ قوی، آپشن های کاربردی، استهلاک کم و خدمات پس از فروش مناسب برلیانس نقاط قوت آن هستند که ارزش آن را در بازار بالا می برند.

گالری ویدیوها
تست و بررسی برلیانس C3 کراس با موتور 1650
نظرات کاربران
رضا
رضا
7 اردیبهشت 1399
سلام من که این ماشین رو خریدم متوجه شتاب کم و قدرت کم موتورش شدم ولی خوب از اونجایی که هم طراحی خوبی داشت و یک ماشین خانوادگی بود خوششم اومدو هم اینکه فضای اتا