برلیانس H330 دنده ای 1.65 یکی از اعضای خانواده برلیانس H300 در ایران است که توسط پارس خودرو مونتاژ می شود. این خودرو در ابتدا با موتور 1.5 لیتری تولید می شد اما از اواخر سال 96 سایپا با ایجاد تغییراتی، حجم موتور آن را به 1.65 لیتر رساند و این خودرو را با پیشرانه جدید به بازار عرضه کرد.
طراحی ظاهری
طراحی ظاهری برلیانس H330 دنده ای 1.65 دقیقا مانند سایر تیپ های H330 است و تفاوت خاصی میان آن ها وجود ندارد. در طراحی این خودرو از خطوط بدنه نرم و حجم های زیاد در گلگیر ها استفاده شده. چراغ های جلو از نوع کاسه ای با لامپ هالوژن و چراغ های عقب از نوع LED هستند و در نمای کناری خودرو نیز رینگ های 15 اینچی با لاستیک های فاق بلند به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده اند.
کابین و فضای داخلی
این خودرو طراحی مشابهی با تیپ اتوماتیک آن دارد و تنها تفاوت آن با مدل های 1.5 لیتری قبلی در این است که تیپ 1.65 دنده ای از تودوزی مشکی رنگ بهره می برد. کیفیت متریال داشبورد متوسط بوده و در تمام نقاط کابین از پلاستیک خشک استفاده شده است. صندلی های جلو ارگونومی خوبی دارند و راحت به نظر می رسند. فضای پای ردیف عقب نیز از پژو 206 SD بزرگ تر و از پژو پارس کوچک تر است.
مشخصات فنی
برلیانس H330 دنده ای 1.65 همان طور که از نامش پیداست از یک پیشرانه 1.65 لیتری بهره می برد که در واقع همان پیشرانه 1.5 لیتری سابق است که سایپا با انجام تغییراتی روی پیستون ها، حجم آن را 150 سی سی افزایش داده است. این پیشرانه 114 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 154 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل استفاده می کند. ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز مجهزند.
امکانات ایمنی و رفاهی
این خودرو تست تصادف معتبری ندارد و ایمنی آن توسط موسسه ای ارزیابی نشده اما این خودرو به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است.
امکانات رفاهی این خودرو شامل مواردی مانند شیشه بالابر و آینه های جانبی برقی، سانروف دو حالته، سیستم تهویه مطبوع و صندلی های دستی، ISOFIX و کامپیوتر سفری است.
برلیانس H330 دنده ای 1.65 در بازار
در بازار امروز برلیانس H330 دنده ای 1.65 رقبایی مانند دنا پلاس دنده ای، تارا و تندر 90 پلاس دارد. این خودرو در مقابل رقبا استهلاک پایینی دارد و نگهداری از آن آسان است. هندلینگ قوی نیز نقطه قوت دیگری است که برلیانس H330 دنده ای 1.65 در مقابل رقبایش دارد اما از سوی دیگر طراحی ظاهری و کابین آن از رقیبی مانند تارا کاملا قدیمی تر است.
با عرض سلام خدمت دوستان من حدودا ۱۰ روزه برلیانس h330 موتور۱۶۵۰ به رنگ آبی سیر،رنگ ماشین فوق العاده زیبا و مجلسی و خاصه میباشد از لحاظ کیفیت فنی و فوق العاده عالی و راضی هستم. تا حالا احساس خستگی از رانندگی باهاش رو تجربه نکردم حتی شده ۱۰ساعت پشت سره هم باهاش رانندگی کردم ولی اصلا احساس خستگی نداشتم رانندگی باهاش تو این رنج قیمت فوقالعاده لذت بخشه تو خریدش شک نکنید.