1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. آریزو 6
  5. پرو (2018-2024)

آریزو 6 پرو

Chery Arrizo 6 Pro 2018-2024

تیپ ها
  • 1,242,400,000 (تومان)
  • 1,560,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1498 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • امکانات رفاهی مدرن
  • ایمنی بالا
  • فضای کابین جادار
  • قدرت بالای موتور
  • بهبود عملکرد گیربکس

معایب

  • نبود امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند و رادار بین خطوط
  • حساسیت بالای پیشرانه به کیفیت سوخت
  • اکسل عقب یکپارچه

معرفی خودروآریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو یک خودروی سدان کوچک شهری (سگمنت C) است که از سال 2021 به عنوان فیس لیفتی از چری آریزو 6 در چین معرفی شد و خیلی زود سر از بازار های مختلفی از جمله آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی در آورد. قابل ذکر است که این خودرو در بازار چین با نام آریزو 5 پلاس شناخته می شود.

در ایران نیز شرکت مدیران خودرو برای جبران تجربه فروش ضعیف چری آریزو 6، اقدام به معرفی و مونتاژ کردن آریزو 6 پرو با برند لوکس جدید خود یعنی فونیکس کرد. مدیران خودرو ابتدا در تیر ماه 1401 یک برنامه تست درایو از این خودرو برای خبرنگاران فراهم کرد و سپس با باز کردن فروش این خودرو، اولین سری فونیکس آریزو 6 پرو را در شهریور 1401 تحویل مشتریان داد.

 

 

 

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو از همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو همیشگی چری بهره می برد که روی سایر محصولات این شرکت نیز دیده می شود. این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و 220 نیوتن متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT (با 9 دنده مجازی) به چرخ های جلو منتقل شده و آریزو 6 پرو را طی 9.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسانند.

آریزو 6 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

آریزو 6 پرو از لحاظ مصرف سوخت خودرویی اقتصادی به شمار می رود و با وجود وزن 1358 کیلوگرمی، مصرف سوخت آن به طور میانگین 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی است که می تواند پاسخگوی باک 48 لیتری آن باشد. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز برخوردار است.

 

16.webp

 

ایمنی آریزو 6 پرو

فونیکس آریزو 6 پرو به 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای مجهز است. این سدان چینی به طور مستقل در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده اما از آن جایی که آریزو 6 نسخه فیس لیفت آریزو 5 محسوب شده و آریزو 5 خود 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP دارد، می توان گفت که 6 پرو خودرویی ایمن در تصادفات و حوادث رانندگی است. وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین و رادار هشدار ترافیک جانبی نیز به افزایش امنیت ضمن رانندگی با آریزو ۶ پرو کمک شایانی می کنند.

 

 

امکانات رفاهی آریزو 6 پرو

چری آریزو 6 پرو از نظر امکانات رفاهی نیز خودروی کاملی به شمار می رود که می تواند مشتریان خود را راضی کند. امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، صندلی راننده 6 جهته برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 10.25 اینچی تاچ، کلید های کنترل از روی فرمان، 6 بلندگو و یک ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، دوربین 360 درجه، داریو مود (با حالت های اکو و اسپرت)، اتوهلد و ترمز پارک برقی از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.

 

 

طراحی ظاهری آریزو 6 پرو

تغییرات ظاهری این خودروی لوکس چینی محدود، اما کارآمد بوده و باعث جذابیت آن شده اند. در نمای جلو، جلوپنجره تا روی سپر کشیده شده و دیگر خبری از جلوپنجره‌ی کوچک مدل قبلی نیست، با این تغییر چهره خودرو کمی اسپرت‌تر شده. سپر جلوی خودرو نیز تغییراتی داشته و هم اکنون با خطوطی پویا تر روی آن روبرو هستیم.

 

20.webp

 

در نمای جانبی هیچ تفاوتی میان آریزو 6 و نسخه پرو وجود ندارد، اما در نمای عقب، شاهد بیشترین تغییرات نسخه پرو نسبت به آریزو 6 قبلی هستیم؛ طراحی چراغ‌های عقب تغییر کرده و اکنون توسط نواری باریک به یکدیگر متصل شده‌اند. دیگر خبری از لوگوی چری روی درب صندوق نیست و به جای آن عبارت FOWNIX دیده می‌شود و حالا می‌توانید شب‌رنگ‌ها را بالای سپر ببینید و جاپلاکی هم روی سپر قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز نیز همچنان در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند.

 

 

کابین و فضای داخلی آریزو 6 پرو

فضای داخل کابین این خودرو بسیار شبیه به چری آریزو 6 قدیمی طراحی شده. در داخل کابین، سازندگان چینی کلیات را حفظ کرده‌اند و به تغییرات جزئی بسنده نموده‌اند. فرمان جدید D کات اولین تغییر چشمگیر در کابین است که طراحی داخلی این خودرو را اسپرت تر کرده است. نمایشگر کیلومتر شمار نیز دیگر آنالوگ نیست و اکنون همه چیز دیجیتالی شده است.

تغییری در بخش داشبورد دیده نمی‌شود اما کنسول مرکزی خودرو از نو ساخته شده و شاهد حذف پنل لمسی سیستم تهویه هستیم، لیور دنده قبلی نیز جای خود را به لیور الکترونیکی جدید داده است. همچنین اندکی بهبود در کیفیت قطعات این قسمت به چشم می آید. صندوق عقب با حجم ۵۷۰ لیتر و فضای کابین خودرو تغییری نکرده است و تنها افزودن تعدادی آپشن رفاهی به نسخه پرو، راحتی بیشتری برای استفاده کنندگان فراهم کرده است. همچنین، استفاده از چرم دوزی های گسترده و دو رنگ در کابین، به زیبایی بصری کابین آریزو 6 پرو افزوده است.

 

5.webp

 

تجربه رانندگی با آریزو 6 پرو

مکانی که برای تست رانندگی آریزو 6 پرو در نظر گرفته شده بود، یعنی همان پیست آزادی، شرایط را بیشتر برای سنجیدن توانمندی های دینامیکی و حرکتی خودرو فراهم می‌آورد تا آنکه بخوایم به نرمی تعلیق و راحتی سواری بپردازیم؛ گیربکس 9 سرعته CVT چری که اخیرا بر روی بیشتر محصولات این شرکت و برند لوکس آن، فونیکس قرار گرفته است همانند دیگر محصولات این خودرو ساز هماهنگی نسبتا خوبی با موتور 147 اسب بخاری آن داشته و در حین شتابگیری های متعدد حس کم توانی به راننده القا نمی شود. دنده ها بگونه ای انتخاب می شوند که گشتاور مورد نیاز با فشار کم پدال زیر پای راننده آماده انتقال به چرخ ها باشد و تاخیری در عملکرد پدال حس نمی شود. 

با انجام تست شتاب آریزو 6 پرو با دستگاه درگی، به عدد 9.8 ثانیه رسیدیم که برای خودرویی در این رده، مورد قبول واقع می شود.

نشانی از افت قدرت ترمزگیری بعد از فشار چند ساعته داخل پیست دیده نشد و عملکرد آن ها مطمئن حس می‌شد. مسافت ترمز گیری از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تا حالت سکون در بهترین حالت با عدد 45.5 نیم متر ثبت شد.

با ورود به پیچ ها حرکت های گهواره ای خودرو محدود حس می‌شود و در رده ای بالاتر از محصولات دیگر همین خودروساز قرار می گیرد. با نزدیک شدن به لیمیت های آن در پیچ ها، تمایل خارج شدن از مسیر، از هر 2 محور حس می شود و خودرو  تمایل آنچنانی به بیش فرمانی (Oversteer) از خود نشان نمی دهد. با خاموش کردن سیستم کنترل کشش نیز بیش فرمانی به واسطه انتقال بدون محدودیت گشتاور به چرخ های جلو پدید می آید. ویدیوی کامل تجربه رانندگی با این خودرو را میتوانید در بالای صفحه مشاهده نمایید.

 

تجربه رانندگی با اریزو ۶ پرو

 

تفاوت آریزو 6 و آریزو 6 پرو

فونیکس آریزو 6 پرو در واقع نسخه فیس لیفت چری آریزو 6 است که در ایران با برند فونیکس عرضه شده است. این دو خودرو در بخش فنی تفاوت شگرفی با یکدیگر ندارند و تنها گیربکس آریزو 6 پرو ارتقا یافته و اکنون 9 دنده مجازی دارد.

در زمینه طراحی ظاهری مواردی مانند چراغ های عقب، سپر ها و جلوپنجره در این دو خودرو متفاوت است.

در کابین نیز آریزو 6 پرو تغییراتی جدید داشته و علاوه بر استفاده از تودوزی چرمی 2 رنگ، مواردی مانند صفحه کیلومتر دیجیتال، پنل تهویه جدید، فرمان D کات، دسته دنده الکترونیکی و طراحی جدیدی در کنسول میانی دارد.

 

rWTxvBzdbv4R6dU81n0k0wMy4Fi1jth05cIXSqh copy.webp

 

آریزو 6 پرو در بازار؛ قیمت و رقبا

فونیکس آریزو 6 پرو در بازار ایران رقبای صفر کیلومتری مانند KMC J7 و رسپکت پرایم دارد. پیشتر در مقاله مقایسه چری آریزو 6 پرو و جک J7 به طور کامل درباره تفاوت های این دو خودرو توضیح داده بودیم. در مقایسه با رسپکت پرایم نیز آریزو 6 پرو خودرویی لوکس تر، نرم تر، آپشنال تر و با کیفیت تر است و در سمت مقابل رسپکت مواردی مانند کابین اسپرت، هندلینگ بهتر و قیمت کمتر را به خریدار ارائه می دهد.

در مجموع باید این سدان خوش بر و روی چری را خودرویی توصیف کرد که با آپشن های کامل، کیفیت ساخت خوب، شتاب گیری مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و بازار خرید و فروش داغ می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

البته قابل ذکر است که خرید این خودرو با قیمت کارخانه ای کاری بس دشوار است و بهتر از در محاسبات خود، قیمت بازار آریزو 6 پرو را در نظر بگیرید!

 

 

گالری آریزو 6 پرو

سوالات متداول

این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. یک گیربکس 9 سرعته CVT این توان را به چرخ های جلو منتقل می کند تا آریزو 6 پرو طی 9.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.
این دو خودرو در مواردی مانند ظاهر، کابین، آپشن ها و گیربکس با یکدیگر تفاوت دارند.
با توجه به اینکه آریزو ۶ پرو از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی اشتراکات زیادی با آریزو ۵ فیس لیفت دارد. شاید برای افرادی که شکل ظاهری خودرو اهمیت چندانی برایشان ندارد خرید آریزو ۵ فیس لیفت با اختلاف قیمت 200 میلیون تومانی گذینه بهتری باشد، در سمت مقابل آریزو 6 پرو اشتراکات زیادی با ریسپکت پرایم بهمن نیز دارد و شرایط فروش مناسب مدیران خودرو، می تواند برگ برنده این خودرو در مقابل برادر ناتنی خود در بازار ایران باشد.
نظرات کاربران
  • رضا حسن زاده 5 مرداد 1401 ساعت 09:23

    ماشین خوبیست در صورتی که خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد

  • 206RC 19 تیر 1401 ساعت 15:03

    یه تست بررسی ویدیویی چند شاسی بلند رو داشتید قبلا! کاش مثه همون دوباره تست و دوئل بزارید، ولی مثلا خودروهایی که بیشتر در دسترس هستند مثل تارا اتومات، دنا اتومات، شاهین اتومات، آریزو۵, پارس، جک، سراتو، النترا، مزدا۳ یا غیره ... که همه تو سگمنت سی هستن و رقابت جذابی میشه واسه سایت

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آریزو 6 پرو
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • ابعاد 4710*1825*1490
  • وزن 1358 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/50R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۲۱۰ نیوتن متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) ۹۸.۱۳ اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک ۵۵ لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 9
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز هر ۴ چرخ دیسک مجهز به ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل یک تکه میله پیچشی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی EPS

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.8 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5 سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی به همراه ۲ سال سرویس رایگان

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد، راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم ترمز کمکی BA / سیستم کنترل پایداری خودرو ESP / سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / سیستم هشدار دهنده باز ماندن درب های خودرو / کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای تمام سرنشینان / سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید KeyLess
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی EPS
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه D کات با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی / دارای فیلتر تصفیه هوا
  • سیستم صوتی و تصویری دارای ۶ بلندگو به همراه ساب ووفر /دارای بلوتوث و USB
  • سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور 10.25 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و رهیاب GPS
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و تنظیم گودی کمر در 4 جهت، دارای گرمکن صندلی و روکش چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب مجهز به روکش چرمی / قابلیت تا شدن صندلی عقب
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی با تنظیم و تا شوندگی برقی مجهز به گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه عقب دارای گرمکن / هر ۴ شیشه دارای بالابر برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز
  • سیستم های سقف دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی / دارای سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها / دارای چراغ بدرقه و پنل روشنایی روی درب خودرو / دارای چراغ روشنایی روز DayLight
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ترمز LED دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک جلو و عقب / سیستم پایش باد تایر ها TPMS / رادار نقطه کور BSD، رادار هشدار تغییر لاین LCA، رادار هشدار ترافیک جانبی RCTA
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل / دوربین 360 درجه / سیستم انتخاب نوع رانندگی (eco-sport) / دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • رضا حسن زاده رضا حسن زاده (5 مرداد 1401 ساعت 09:23)

    ماشین خوبیست در صورتی که خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد

  • 206RC 206RC (19 تیر 1401 ساعت 15:03)

    یه تست بررسی ویدیویی چند شاسی بلند رو داشتید قبلا! کاش مثه همون دوباره تست و دوئل بزارید، ولی مثلا خودروهایی که بیشتر در دسترس هستند مثل تارا اتومات، دنا اتومات، شاهین اتومات، آریزو۵, پارس، جک، سراتو، النترا، مزدا۳ یا غیره ... که همه تو سگمنت سی هستن و رقابت جذابی میشه واسه سایت

    هادی هادی (5 مرداد 1401 ساعت 09:24)

    سلام و خسته نباشید خدمت بزرگواران و دست اندرکاران car.ir لطفا کار لانچ این خودرو را تهیه بفرمایید. باتشکر

خودروهای هم رده