تارا دنده ای v3

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
به زودی
قیمت بازار
ناموجود
مزایای تارا دنده ای v3
  • بهره مندی از سیستم کنترل پایداری
  • فراوانی قطعات فنی
معایب تارا دنده ای v3
  • استقامت نامناسب ورق بدنه
  • قابلیت های حرکتی متوسط
گرافیک متفاوت چراغ های عقب و بهره مندی از مواردی چون کی لس استارتر، سانروف دو حالته، قابلیت تماس اضطراری و آینه های تاشونده برقی از جمله تفاوت های تارا دنده ای سال با مدل قبلی است.
تارا دنده دستی V3 هیچ تغییر فنی نسبت به نسخه قبلی نداشته و از همان موتور 1.6 لیتری TU5P با حداکثر توان 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر بهره می برد. گیربکس خودرو اما تغییر کرده و اکنون از نوع 6 سرعته دستی است.
ایران خودرو تا به امروز (اردیبهشت ماه 1401 هیچ قیمت مصوب و طرح فروشی برای تارا دنده ای V3 اعلام نکرده است و به محض اعلام قیمت از سوی شرکت، قیمت این خودرو در Car.ir اطلاع رسانی خواهد شد.
مشخصات فنی تارا دنده ای v3
190 KM/H
حداکثر سرعت
12.5 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1600 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.06 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1170 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)144 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)68.75 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SN
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SN
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS، EBA، HSA، ESC
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم فرماندارای قدرت کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی3سال يا 60/000 كيلومتر(هر كدام زودتر فرا برسد)
امکانات رفاهی تارا دنده ای v3
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای سیستم کنترل پایداری esp
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای ایموبلایزر، قفل مرکزی و ورود و خروج و استارت بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریدارای فرمان برقی
نوع غربیلکدارای کلید های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه با تنظیمات الکتریکی اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریدارای 6 بلندگو(درب جلو، داشبورد و طاقچه عقب)
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر 7 اینچی، پورت USB، بلوتوث، قابلیت میرورلینگ، دراای دوربین دنده عقب
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم و پارچه،تنظیمات برقی 6 جهته راننده و 4 جهته برای سرنشین، دارای جا موبایلی روی کنسول جلو
سیستم صندلیهای عقبدارای سیستم ISOFIX، صندلی های تاشو، دارای زیر آرنجی عقب
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران برای کارکرد خودکار برف‌پاککن
سیستم های سقفدارای سانروف برقی دو حالته، دارای آنتن کوسه ای
سیستم روشنایی جلوچراغهاي نئون جلو، چراغ روز ، مه شكن، تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل، سيستم روشنايي ترك خودرو ، دارای روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن عقب، چراغ های عقب با گرافیک جدید
سنسورهای پیش فعالدارای سنسور دنده عقب، دارای سیستم پایش فشار باد تایر هاTPMS
سیستم های کمک رانندگیدارای کروز کنترل

مدتی پس از عرضه نسخه اولیه تارا دنده دستی در بازار با کد V1، ایران خودرو تصمیم به معرفی نسخه جدیدی از سدان جدید خود تحت عنوان تارا دنده ای V3 گرفت. نسخه جدید تارا با مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، هم اکنون پر آپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخل لقب گرفته است.

 


طراحی ظاهری و کابین

تارا دنده ای V3 کاملا مشابه با تارا دنده ای V1 است. با این تفاوت که در نسخه V3 چراغ های عقب گرافیک متفاوتی پیدا کرده اند و نمای خودرو به خصوص در شب زیباتر شده. یک آنتن کوسه ای نیز به سقف خودرو اضافه شده است.

 

نمای روبرو تارا اتوماتیک.webp

 

در کابین اما تغییرات بیشتری صورت گرفته؛ کلید های شیشه بالابر از دور دسته دنده به روی درب ها منتقل شده اند و به جای آن ها یک جا موبایلی در کنار دسته دنده قرار گرفته است. صندلی های عقب نیز تغییر کرده و اکنون به زیر آرنجی با دو عدد کاپ هولدر مجهز شده اند.

 

نمای داخل تارا دنده ای v3.jpg

 

مشخصات فنی تارا دنده ای V3

تارا دنده دستی V3 هیچ تغییر فنی نسبت به نسخه قبلی نداشته و از همان موتور 1.6 لیتری TU5P با حداکثر توان 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه بهره می برد. گیربکس این خودرو اما تغییر کرده و اکنون از نوع 6 سرعته دستی است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. انتظار می رود با این تغییر تارا V3 شتاب بهتر و آلایندگی و مصرف سوخت کمتری داشته باشد.

تارا V3 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS، EBD و EBA نیز مجهزند. این خودرو با وزن 1150 کیلوگرم مصرف سوخت میانگین اعلامی 7 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

با وجود اینکه تارا دنده ای V3 نیز در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده، اما می توان با مقداری ارفاق نمرات تست تصادف پدرش یعنی پژو 301 را به حساب آن واریز کرد و گفت که تارا 3 ستاره ایمنی یورو انکپ دارد. همچنین تارا V3 از 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو بهره برده و طبق گفته های سازنده ورقه های بدنه این خودرو از نوع Dual Phase هستند که استحکام بالایی دارند. این خودرو با بهره بردن از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA ایمنی ضمن رانندگی مناسبی نیز دارد.

 

تارا دنده ای V3 به عنوان نسخه فول آپشن تارا دنده ای، امکانات رفاهی بیشتری از نسخه اولیه یا همان V1 دارد؛ شیشه ها و آینه های برقی، فرمان تلسکوپی EPS، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا و سنسور TPMS امکاناتی بودند که در تارا V1 در دسترس مشتریان قرار می گرفتند. اما در تارا V3 امکانات رفاهی بیشتری نظیر کی لس استارتر، سانروف دو حالته، قابلیت تماس اضطراری و آینه های تاشونده برقی نیز به خودرو اضافه شده اند.

 

تارا دستی V3 در بازار

تارا V3 پس از ورود به بازار احتمالا قیمتی گرانتر از نسخه V1 خواهد داشت که بر ارزش خرید این خودرو تاثیر گذار خواهد بود. تارا V3 به رقابت با دنا پلاس توربو دنده ای و سایپا شاهین خواهد پرداخت که امکانات رفاهی کمتر و امنیت ضعیف تری از محصول جدید ایران خودرو دارند.

نظرات کاربران
امین
امین
27 بهمن 1403
سلام الان تارا وی 3تولید میشه و تو بازار هست قیمت بازار چند است ممنونم