1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات آموزشی خودرو
  4. خیابان های شارژی برای خودروهای الکتریکی

خیابان های شارژی برای خودروهای الکتریکی

16 شهریور 1394
  • 0

 خیابان های شارژی برای خودروهای الکتریکی

کابل های خاک شده زیر بزرگراه ها میدان الکترومغناطیس تولید می کنند که می تواند گیرنده ای که داخل خودرو قرار دارد آن را به نیروی الکتریکی تبدیل کند.

دولت انگلیس خود را برای آزمایش کردن تکنولوژی های جدیدی که می تواند خودرو های الکتریکی را در حال حرکت شارژ کند، آماده کرده است. هدف این است که به رانندگان خودرو های الکتریکی و هیبریدی کمک کند که توقفگاه هایی برای شارژ کردن آن ها ایجاد کند.

بیشتر خودرو های الکتریکی توسط شارژر های پلاگین در خانه هایشان یا در مکان های خاص شارژ می شوند و باید خودروها در حالت پارک باشند.البته شارژر های بدون سیم «پادز» هم وجود دارد ولی در مواقع اضطراری مورد استفاده است.

خیابان های جدید شارژی که دولت انگلیس پیشنهاد کرده است،مانند شارژر های بدون سیم موبایل ها از تکنولوژی مغناطیس القائی استفاده شده است.

این ابتکار قرار است امسال شروع شود و مهندسان بی سیم ها را به خودرو های آزمایشی وصل می کنند و تجهیزات مناسب را در زیر خیابان نسب کرده و آزمایش را برگزارمی کنند.

کابل های خاک شده زیر بزرگراه ها میدان الکترومغناطیس تولید می کنند که می تواند گیرنده ای که داخل خودرو قرار دارد آن را به نیروی الکتریکی تبدیل کند. این سیستم دارای سیستم ارتباطی نیز هست که خیابان ها بتوانند تشخیص بدهند که خودرو نزدیک شده و روند شارژ خودرو را شروع کنند.

در حال حاضر این آزمایش در خیابان هایی در نواحی آزمایشگاه که خودرو های عادی حق عبور ندارند، نصب شده است. دولت 779 دلار برای این پروژه در 5 سال آینده، بودجه پیش بینی کرده است.

رئیس مهندسان بزرگراه دولت انگلیس می گوید: تکنولوژی وسایل نقلیه تند تر از همیشه پیشرفت می کند و ما متعهد هستیم که از رشد خودرو هایی که دارای کمترین آلودگی هستند در بزرگراه های انگلیس پشتیبانی کنیم.

منبع:

عصر خودرو



نظرات