درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
ممنون تشکر دوست گرامی بخاطر مقاله مفیدتون سربلند موفق باشید.
پژو 405 مدل 86 که 170 هزار کارکرده - قبل از تمیز کردن استپر دور موتور یکم از یک بالاتر بود ولی ثابت و بدون لرزش ولی بعد از تمیز کردن دور موتور یکم از یک پایین تره و کمی لرزش داره... ضمنا اولین باره که استپرشو تمیز میکنم و استپر فابریک خودشه... وقتی تمیزش کردم دیدم لبه پایینی نوک استپر ساییدگی داره... ممکنه چون تمیز شده تاثیر ساییدگی خودشو نشون میده؟؟؟
با عرض سلام و ادب
دوستان دقت داشته باشین که پس از انجام تعمیرات استپر موتور و تعویض آن به هیچ عنوان اتصال باطری رو قطع نکنید چرا که با این کار حافظه موقت ECU پاک میشود و دوباره درد سر سلز خواهد شد بهترین روش پس از انجام تعمیرات دیاگ زدن است.
من یه پراید 93 دارم که دور موتورش بالا می رفت استپر رو عوض کردم درست نشد تا بردم پیش یه مکانیک ، سوکت سنسور دریچه گاز رو دست کاری کرد( تمیزش کرد و محکم جا زد) دیگه درست شد
سلام استپر ماشین پروتون جن تو کجاست ؟ هر کی میدونه راهنمایی کنه
سلام وقت بخیر...پرلید ۱۳۲ مدل ۹۵ دوگانه دستی دارم شاید بگم تا الان ۴ بار استپر عوض کردم...اخرین بار ک عوض کردم یه دوماهی خوب بود اما تازگیا دور موتور رو حالت گاز مشکلی نداره اما روو بنزین بالا میره مخصوصا موقع تعویض دنده و رها کردن کلاج,دور موتور بالا میره...دیاگ زدم گفتن فقط استپر مشکل داره اخه نه مسافت طولانی با خودرو طی میکنم نه چیز دیگه تا الان هم دیگه عوضش نکردم فعلا ک داره کار میکنه اما نمیدونم با این وضع به قطعات دیگه اسیب وارد میشه یا نه...ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام داداش مهمترین مشکلی که با دور زیاد موتور ایجاد میشه فرسایش رینگ و پیستون و سوپاپ ها و در نهایت روغن سوزی موتور هستش احتمالا اگه یه استپر با جنس مرغوب تهیه کنین مشکل حل شه احمال داره مشکل از سنسور دریچه گاز هم باشه که با دیاگ نمیشه فهمید
سلامی سوال داشتم اگر استپر موتور پراید را به ۲۰۶ ببندیم چه مشکلاتی پیش میاید ممنون
خیلی ممنون از بابت راهنمایی و زحمتی که برای گردآوری مطلب بالا کشیدید .
شستن و اسپری کردن استپر تو 90درصد جواب نمیده خصوصا وقتی اشکال پیدا کرده ازطرفی همه استپرها پلمپ هستن هیچ پیچی ندارن که بشه بازشون کرد یا لااقل من ندیدم .هیچ کجا هم آموزش تعمیر اساسی واسه استپر وجود نداره پیش هر مکانیکی هم که میری میگه قابل تعمیر نیست.
سلام؛ استپر قابل باز شدن هست، برای اینکار استپر رو از سر جاش دربیارید و سوکتشو وصل کنید بعد چند بار سوئیچ رو باز و بسته کنید، با اینکار شفت استپر درمیاد و میتونید تمیزش کنید و مقداری روغن یا گریس به رزوه هاش زده و دوباره ببندید.
برای بستنش هم شفت و فنر رو سرجاش میگذارید و سوئیچ رو چند بار باز و بسته میکنید،
برای معرفی استپر به ecu کافیه 3 بار به مدت 30 ثانیه سوئیچ بسته بعد 30 ثانیه باز کنید و خودرو رو بدون گاز دادن روشن کنید و بعد چند ثانیه خاموش کنید.
البته توصیه میکنم که تا موقعی که لازم نشده، استپر رو باز نکنید چون به احتمال زیاد دیگه اون دقت استپر فابریک رو نخواهد داشت.