1. خانه
  2. مقالات
  3. توصیه های خرید خودرو
  4. بهترین راهنمای خرید ماشین با 500 میلیون تومان

بهترین راهنمای خرید ماشین با 500 میلیون تومان

بهترین خودرو تا 500 میلیون کدام است؟
13 آبان 1400
  • 9
بهترین ماشین تا 500 میلیون کدام است؟ پس از افزایش سرسام آور قیمت خودرو از طرفی و باریک تر شدن مسیر ورود خودرو های جدید به بازار کشور از طرف دیگر، امروزه خرید یک خودروی مناسب تقریبا در هر بازه قیمتی امری دشوار و طاقت فرسا تلقی می شود؛ چرا که اکثر خودرو های صفرکیلومتر موجود برای خرید در برابر هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید از حداقل ارزش خرید برخوردارند و در مقابل، افزایش هزینه های نگهداری، سرویس و تعمیرات باعث شده بسیاری از متقضایان عینک بدبینی نسبت به خرید خودرو های کارکرده به چشم خود داشته باشند که البته بی راه هم نیست.... اما سوالی که باید جواب بدهیم این است که بهترین ماشین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی کدام است و با ۴۵۰ میلیون چه ماشینی بخرم ؟

بهترین ماشین تا 500 میلیون

 

خرید در برخی بازه های میان قیمتی، مثل خرید خودرو تا 500 میلیون تومان بعضا می تواند چالش بزرگتری از خرید یک خودروی اقتصادی تر باشد؛ چرا که خریدار مبلغی نسبتا زیادی را برای خرید خودرو در نظر گرفته است، اما حال بد بازار خودرو، بر خلاف شرایط متفاوتی که در کمتر از یک دهه قبل بر بازار خودرو حاکم بود، به او فرصت سواری یک خودروی ارزشمند و به روز را نمی دهد. اما با تمام این تفاسیر، در این مطلب به این موضوع میپردازیم که بهترین خودروی تا 500 میلیون در هر کلاس کدام است؟

 

در کدام طیف بدنبال خودرو هستید؟

بازه خودرو های 500 میلیونی تنوع نسبتا بالایی دارد؛ پس برای یک انتخاب مناسب، نوع کاربری و حتی سلیقه شما راهنمای خوبی برای شروع جست و جو است. لازم است بدانید سردرگمی در انتخاب یک خودرو، برای شما در روند خرید اختلال ایجاد خواهد کرد. پس سوالاتی وجود دارند که در ابتدا باید از خود بپرسید...

 

صفر؟ کارکرده؟ مدل پایین؟

بدیهی است هرچه طالب خودروی نو و مدل بالاتر باشید، باید سطح انتظارات خود را از توان فنی و امکانات رفاهی خودرو کاهش دهید. از طرفی اگر به دنبال خرید یک خودروی کم کارکرد باشید، گزینه های پیش روی شما مقداری بیشتر خواهند شد. خرید یک خودروی مدل پایین در صورتی که سالم و بکر باشد نیز احتمالا تجربه مطلوبی خواهد بود، البته در صورتی که ابتدا خود را برای یک جست و جوی طولانی جهت پیدا کردن گزینه مناسب آماده کنید و سپس، انجام تعمیرات احتمالی و سرویس های مورد نیاز از حوصله ی شما خارج نباشد.

 

من بدنبال چه کلاس خودرویی هستم؟

خودرویی کوچک با ظرفیت کم برای مسافرت های درون شهری؟ یا خودرویی بزرگ برای جابجایی با اعضای خانواده که جادار هم باشد؟ یک خودروی مینی کراس اور یا سدان؟ اتوماتیک بودن خودرو برایم اولویت است یا اهمیتی ندارد؟ این سوال ها شما را به انتخاب خود نزدیک میکنند....

 

 

آیا یک خودروی چینی را انتخاب خواهم کرد؟

متاسفانه یا خوشبختانه، خودروهای چینی در سال های اخیر سهم بزرگی از بازار خودروی کشور را بدست آورده اند و این اتفاق در انواع کلاس ها و سگمنت ها در بازه های قیمتی متفاوت نیز اتفاق افتاده است. با این تفاسیر، دور از انتظار نیست که در بازه قیمتی حدود 500 میلیون تومان هم گزینه های فراوانی از خودروی های چینی، پیش رو باشند. در صورتی که یک خودروی چینی به هر دلیلی انتخاب شما نباشد، باید قبل از ابتدای تصمیم به خرید خودرو، تکلیف خود را بدانید!

 

 

 

گزینه های صفر کیلومتر

جک S3

 

Jac S3.webp

 

جک S3 پس از موفقیت چشمگیر مدل S5 به بازار عرضه شد تا برند JAC در کلاس مینی کراس اور ها نیز محصولی برای ارائه داشته باشد. این محصول در مقابل ام وی ام ایکس 22 و چانگان CS35 قرار میگیرد؛ پیشرانه 1.5 لیتری در کنار جعبه دنده CVT همانند رقبای خود انتظار شتاب مناسبی برای راننده ایجاد نمی کند. جک S3 کابین نسبتا جاداری دارد و سواری آن نیز نرم و قابل قبول است؛ در مقابل ظاهر خاص و تا حدی عجیب آن در کنار رینگ های کوچک نسبت به جثه خودرو ممکن است هر سلیقه ای را جذب خود نکند. امکانات جک S3 در سطح مناسبی  قرار دارد و در مقابل رقبا ضعفی ندارد. سانروف، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم پایش باد تایرها همه در اس 3 یافت می شوند. به جز کابین جادار، خدمات پس از فروش مناسب نیز از نکات برتر S3 محسوب می شود. در مقابل نباید انتظار کیفیت ساخت بالا و متریال دلچسب الخصوص در کابین را داشته باشید.

 

 

چانگان CS35

 

Changan CS35.webp

 

در حالی که تولید چانگان CS35 متوقف شده و این خودرو از بازار خرید و فروش ضعیف تری در مقابل دو رقیب اصلی خود که در این لیست نیز حضور دارند برخودار است، می توان آن را خودرو ارزشمندتری در کلاس خود دانست. چانگان طراحی مطلوبی دارد و با توجه به تست های ایمنی C-Ncap، موسسه چینی ایمنی، امنیت خوبی را برای سرنشینان فراهم می کند. همانند سایر رقبای CS35 نباید انتظار یک خودروی سریع و مانورپذیر را از آن داشت اما عملکرد فنی چانگان CS35 تا حدی پاسخگوی نیاز های راننده خواهد بود. CS35 کیفیت ساخت خوبی دارد و کابین آرامش معقولی را برای سرنشین ایجاد میکند. با این بودجه خرید یک چانگان صفرکیلومتر یا در حد صفر ممکن است اما آخرین مدل تولید شده از این خودرو تولید 1398 است؛ در کلاس خودرو های مینی کراس اور، برجسته ترین ضعف چانگان CS35 را می توان فضای محدود صندوق عقب آن دانست.

 

ام وی ام X22

 

MVM X22.webp

 

ام وی ام X22 ، مینی کراس اور سایز کوچک چینیست که حدود 5 سالی است در کنار طیف گسترده محصولات چری و ام وی ام عرضه می شود. در بازه قیمتی مذکور خرید نسخه صفر کیلومتر این خودرو ممکن است. با خرید X22 می توانید چند سالی از بابت وجود گارانتی، با خیال آسوده تری رانندگی کنید. اگر اهل رانندگی سریع هستید، باید بدانید پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با جعبه دنده CVT رانندگی آرام و حتی خسته کننده ای را برای شما رقم خواهد زد؛ به زبان دیگر ایکس 22 در دسته خودرو های کند قرار می گیرد. فرمان پذیری بسیار ضعیف نیز به راننده تاکید میکند X22 تنها برای جابجایی در مسیر های شهری، می تواند انتخاب مناسبی باشد. از طرف دیگر ظاهر بروز ایکس 22 در مقابل دیگر گزینه های صفر کیلومتر می تواند برای مشتریانی که به ظاهر خودرو اهمیت بیشتری می‌دهند، برگ برنده باشد. امکانات مطرح رفاهی آن سانروف، سیستم کنترل پایداری، تریم چرمی داخل و سیستم مولتی مدیا هستند. اگر به خرید X22 فکر می کنید، بد نیست بدانید نسخه فیس لیفت آن با نام ام وی ام X22 پرو در راه بازار است و با امکانات رفاهی بیشتر، قوای فنی جدید و چهره جذاب تر و اختلاف قیمت کم با نمونه قدیمی، می تواند گزینه ارزنده تری باشد.

بیشتر بخوانید: تجربه رانندگی با ام وی ام X22 پرو+فیلم

 

 رنو ساندرو اتوماتیک

 

Sandro.webp

 

با خیال راحت میتوان ساندرو را به خریدارانی پیشنهاد داد که به دنبال یک خودروی بی دردسر هستند. ساندرو طراحی بسیار ساده و به دور از هرگونه زرق و برق اضافه دارد. کابین آن نیز در اقتصادی ترین حالت ممکن طراحی و مونتاژ شده و در آن نباید به دنبال هرگونه امکان رفاهی جذاب باشید. صندلی های خشک با حداقل امکان تنظیم، سیستم تهویه مطبوع دستی و سیستم صوتی ساده، بدون مولتی مدیا؛ اما جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک آن علیرغم آنکه با پژو 207 مشترک است، تغییراتی در آن صورت گرفته تا عملکرد بسیار قابل قبول تری را ارائه کند. کابین آن فضای بیشتری را از پژو 207 در اختیار سرنشینان می گذارد و افت کمتری پس از چند سال استفاده شامل حال آن می شود. استهلاک و خرابی های شایع ساندرو بسیار کم است و قطعات فنی عمر مناسبی دارند. با بودجه حدودا 500 میلیون تومان می توانید به خرید ساندرو صفر کیلومتر، البته با مدل 98 یا 99، به عنوان آخرین مدل های تولید شده از این خودرو اقدام کنید.

 

 

برلیانس سری H300 اتوماتیک

 

H300.webp

 

برلیانس های سری H300 از سری خودرو های خوش چهره چینی هستند و موفقیت آن ها در بازار نیز بی ربط به این موضوع نیست. تولید برلیانس به واسطه تحریم ها متوقف شده و باید در نظر داشته باشید که بعید نیست قطعات گران قیمت بدنه ی این خودرو در آینده، کمیاب و گرانتر نیز بشوند. برلیانس امکانات رفاهی مناسب دارد، اما پیشنهاد می دهیم در صورت خرید، به برلیانس 1.65 فکر کنید تا شتاب ثانویه و کشش ضعیف این خودرو کمتر برای شما آزار دهنده باشد. فضای کابین در مقابل پژو 207 جادار تر است و کیفیت ساخت در مقابل سایر خودروهای چینی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

 

207 اتوماتیک سقف شیشه ای

 

207.webp

 

پژو 207 محصول شناخته شده و پر طرفداری محسوب می شود؛ ظاهر خوب، بازار عالی و کاربرد مناسب باعث شده قشر زیادی از مردم این خودرو را مورد انتخاب خود قرار دهند. کامل ترین نسخه پژو 207، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای آن است که با بودجه حدودا 450 میلیون تومان، می توانید آن را تهیه کنید. اما خرید یک خودروی سایز کوچک شهری، که از عرضه آن بیش از 10 سال می گذرد و در روزگاری نچندان دور برچسب قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان به خود داشته است، شاید کمی از انتظار دور باشد. به زبان ساده تر، 207 اصلا یک خودروی 450 میلیونی نیست!

از بحث قیمتی که عبور کنیم، برجسته ترین امکان پژو 207 بعد از سقف شیشه ای و کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با کیفیت و رابط کاربری مناسب آن است. رانندگی با آن راحت و فرمان برقی نرم آن در ترافیک داخل شهر بسیار مطلوب است. از طرف دیگر عملکرد ضعیف جعبه دنده اتوماتیک قدیمی آن با کد AL4، داغ شدن زود هنگام و تقه های زیاد بعد از مدتی کلافه کنند خواهند بود.

در بین گزینه های صفر کیلومتر موجود در این بازه قیمتی، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای آن گزینه ای است که برای مخالفان خودروی چینی که تحمل ظاهر زمخت ساندرو را نیز ندارند مناسب به نظر می رسد.

 

 

کار کرده های مطلوب

فاو بسترن B30

 

Bestern B30.webp

 

بدون اغراق می توان گفت بسترن B30 در بین خودرو های چینی هم رده، از ارزش بالاتری برخوردار است که این موضوع تا حدی به برند قوی Faw نیز مرتبط است. در اولین نگاه B30 برخلاف بسیاری از رقبای چینی از طراحی پخته و با اصالتی برخوردار است. از نظر فنی B30 عملکردی شبیه به خودرو های هم‌زاد خود دارد، با این تفاوت که جعبه دنده 6 سرعته آیسین(Aisin)  مورد استفاده در این خودرو، عملکرد فنی بهتری ارائه می کند و می تواند برکشش ضعیف که در اکثر خودرو های هم‌رده آن نیز وجود دارد، بهبود نسبی ایجاد کند. B30 از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی برخودار است. سیستم های کنترل پایداری، سیستم مولتی مدیا، سانروف، آینه های تنظیم شونده و جمع شوی برقی برای این کلاس خودرو مناسب تلقی می شوند. در مقابل ضعف هایی مانند کیفیت رنگ ضعیف، قطعات نسبتا گران قیمت و بازار دست دوم نچندان خوب شامل حال بسترن B30 می شوند. بسترن می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد، در صورتی که به دنبال یک خودروی خانوادگی چند کاربره با امکانات و ایمنی مناسب هستید.

 

 

جک اس5 دنده ای

 

Jac S5 MT.webp

 

جک S5 از پرطرفدار ترین کراس اور های چینی بازار ایران محسوب می شود. توان فنی قابل قبول در کنار طراحی خوب و امکانات رفاهی مناسب، این خودرو را در صدر جدول پرفروش های این سگمنت قرار داده است. با بودجه 500 میلیون تومان امکان خرید جک S5 دنده ای با شرایط مناسب وجود دارد؛ این در شرایطیست که اکثر متقاضیان خرید خودرو در این بازه ترجیح می دهند انتخاب یک خودروی اتوماتیک را در اولویت خود قرار دهند. جک S5 بازار خوبی دارد و به واسطه عرضه فراوان، خدمات پس از فروش خوبی برای آن ارائه می شود. شتاب مناسب، سواری قابل قبول و فضای کابین مطلوب از ویژگی های مثبت این خودرو می باشد. در صورتی که تمایل به خرید یک کراس اور سایز متوسط دارید و البته اتوماتیک بودن خودرو برایتان مطرح نیست، جک S5 دنده ای به نوعی یکه تاز این بازه قیمتی در این کلاس محسوب می شود.

 

کیا پیکانتو و هیوندای i10:

پیکانتو و i10 کوچک ترین انتخاب های این بازه قیمتی هستند. این دو خودرو از پلتفرم مشترک بهره می برند و در زمینه فنی نیز، اشتراکات فراوانی دارند. با کمتر از 500 میلیون تومان قادر به خرید یک پیکانتو با مدل 2016 و یا i10 مدل 1396 خواهید بود که یعنی، می توانید یک خودروی نسبتا جدید و مدل بالا داشته باشید. انتخاب بین این 2 گزینه تا حد زیادی به سلیقه شما مرتبط است و اگر وارداتی بودن پیکانتو در مقابل مونتاژی بودن i10 را در نظر نگیریم، این 2 خودرو برتری خاصی نسبت به یک دیگر ندارند. امکانات رفاهی بسیار خوب، ایمنی بالا در کنار مصرف مناسب و ابعاد کوچک می توانند دلایل خرید یکی از این خودرو ها برای رانندگی در مسیر های پرتردد شهری باشد؛ بدیهیست که همین موارد در کنار موتور 1.2 لیتری، کاربری آن ها را تنها به همان جابجایی داخل شهر محدود می کند و قطعا انتخاب مناسبی برای افرادی که فضای داخلی بزرگ و قابلیت استفاده برون شهری برایشان مطرح است نخواهد بود.

 

 

کیا سراتو سایپا ساده، 2 لیتر

 

Cerato.webp

 

اگر به یاد داشته باشید، قبل از عرضه سراتو سایپا آپشنال، نسخه کم آپشن آن با مشخصه های فنی مشترک از سال 1393 تا 1395 عرضه شد که در این بازه قیمتی، این خودرو هم اکنون میتواند از گزینه های پیش رو باشد. سراتو با موتور 2 لیتری و جعبه دنده 6 سرعته، شتاب بسیاری مناسبی را ارائه می دهد که آن را تبدیل به نکته قوت آن نیز کرده است اما در مقابل، استفاده از ترمز کاسه ای در محور عقب ناامید کننده است. کابین آن فضای قابل قبول تری در هر دو ردیف نسبت به رقبا دارد و برای خانواده مناسب است؛ اما از طرفی کیفیت سواری سراتو، کاملا معمولی و کیفیت ساخت آن دائما یاداور می شود که یک خودروی مونتاژ داخل و اکونومی سوار هستید. سراتو استهلاک کمی دارد و با توجه به عرضه فراوان، برای سرویس و تعمیرات با مشکلی مواجه نخواهید شد. توجه داشته باشید این نسخه آپشنال نیست و قبل از خرید باید بدانید که در کابین سراتو سایپا ساده، هیچ امکان خاصی جلب توجه نمی کند.

اگربه دنبال سواری کم دردسر با فضای مناسب کابین در کنار کشش و شتاب مناسب هستید اما لذت رانندگی و جذابیت سواری خیلی برای شما مطرح نیست، سراتو میتواند انتخاب منطقی باشد.

 

 

مزدا3 نیو تیپ1

 

Mazda 3 Type 1.webp

 

با این بودجه خرید یک مزدا3 نیو مدل 89 یا 90 ممکن است. البته بهتر است به دنبال تیپ 1 باشید؛ تیپی که امکانات رفاهی محدود تری نسبت به نمونه فول دارد اما با بودجه موجود، یافتن یک مزدا3 نیو تیپ 1 سالم دردسر کمتری خواهد داشت. مزدا نیو از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. یک موتور 2 لیتری 147 اسبی در کنار گیربکس اتوماتیک 5 سرعت با هماهنگی بسیار عالی رانندگی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد. فرمان پذیری خوب از نکات دیگر رانندگی با مزداست. با خرید تیپ 1 از داشتن امکانات نسخه فول مثل سانروف، تریم چرمی صندلی ها، چراغ های زنون AFS، سیستم کنترل پایداری و مواردی از این قبیل محروم خواهید بود؛ dهمچنین باید بدانید علیرغم استهلاک فنی کم، قطعات بدنه قیمت بالایی دارند و یک تصادف هرچند سبک، برای شما گران تمام خواهد شد؛ ناگفته نماند چراغ های چند ده میلیونی جلو، مختص تیپ 3 هستند و در تیپ1، دغدغه دزدیده شدن چراغ ها را نخواهید داشت! مزدا3 نیو کابینی نچندان جادار به خصوص در ردیف دوم دارد و کسانی که در ردیف عقب خودرو می نشینند، سواری راحتی را تجربه نخواهند کرد. ارتفاع خودرو از سطح زمین کم است و برای رانندگی در جاده های ناهموار مناسب به نظر نمی رسد.

اما اگر نکات ضعف مزدا، تداخلی با استفاده شما از خودرو نداشته باشد، از رانندگی با آن لذت خواهید برد؛ به زبان دیگر مزدا نیو ارزش خرید بالایی دارد.

شما می توانید تفاوت تیپ های مزدا 3 نیو را بخوانید.

 

 

مزدا3 قدیم

 

Mazda 3 old.webp

 

یک نسل به عقب تر که بازگردیم، همچنان با خودرویی خوب و ارزشمند طرف خواهیم بود. خرید یک نمونه سالم با مدل 88 یا 89 از مزدا3 قدیم با کمتر از 500 میلیون تومان، البته در نمونه فول آپشن تیپ3 ممکن است. مزدا3 قدیم حس رانندگی بسیار نزدیکی به نسل بعدی خود دارد، با این تفاوت که خرید نمونه فول آپشن تنها در این بازه قیمتی مقدور به نظر می رسد. امکانات پر طرفداری مانند سانروف و صندلی های چرمی که در مزدا تیپ پایه نسل بعدی وجود ندارند، اینجا یافت می شود؛ اما در عوض در این خودرو با جعبه دنده قدیمی تر 4 سرعته و چهره قدیمی تر طرف هستید و با توجه به عمر بالاتر آن، زمان بیشتری را باید برای یافتن نمونه سالم صرف کنید.

 

 

ارزشمند ترین گزینه ها کدامند؟

کراس اور و مینی کراس اور: چانگان CS35

 

Changan CS35-01.webp

 

چانگان CS35 با ترکیب فنی قابل قبول، طراحی پخته، امکانات و سواری مناسب در کنار کیفیت ساخت بهتر از رقبا می تواند ارزنده ترین خودرو دراین کلاس نامیده شود. این در حالیست که این خودرو شاید به اندازه ی رقبای خود خوش بازار نباشد و برای فروش آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشید؛ در عین حال از آخرین نسخه های تولید شده این خودرو بیش از 2 سال میگذرد که البته ممکن است برای هر مشتری موضوع مهمی نباشد.

 

خودروی کوچک شهری: ساندرو اتوماتیک

 

Sandro 01.webp

 

رنو ساندرو در عین طراحی زمخت، صاحب خود را چند سالی از ایراد های آزاردهنده کوچک و بزرگ رقبای خود مانند پژو 207 در امان می دارد. در عین حال بازاری به خوبی آن ها دارد و ترکیب فنی آن در کنار استهلاک کم، رانندگی مناسبی را ارائه می دهد. در مقابل با خرید این خودرو باید قید امکانات رفاهی را بزنید و با ذات بی روح آن کنار بیایید؛ همچنان اگر انتظار رانندگی پرهیجان از آن نداشته باشید، ساندرو اتوماتیک می تواند یک خودروی بادوام و وفادار برای شما باشد.

 

سدان چینی: بسترن B30

 

B30.webp

 

علیرغم توقف تولید بسترن B30، این خودرو همچنان از ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا برخودار است؛ ویژگی ها با اندازه متعادلی در این خودرو تقسیم شده اند و این اتفاقیست که کمتر درخودرو های چینی با آن مواجه خواهید شد. B30 سواری خوبی را ارائه می دهد در عین حال ظاهری با اصالت دارد و امنیت خوبی را برای سرنیشنان فراهم می کند. برند تولید کننده این خودرو از برند های قوی چینی محسوب می شود و پشتوانه خوبی برای انتخاب آن در بین رقبای چینیست.

 

سدان غیر چینی: مزدا3 نیو تیپ1

 

Mazda 3 Type 1.webp

 

زمانی که به خرید یک خودروی کارکرده فکر می کنید که بیش از یک دهه از تولید آن گذشته است، دوام خودرو نقش پررنگتری به خود می گیرد. خودرو های ژاپنی از جمله مزدا با کیفیت ساخت بالا در این شرایط از ارزش خرید بالاتری برخوردار خواهند بود. مزدا3 نیو علیرغم مدل قدیمی، ظاهر نسبتا به روزی دارد و سواری لذت بخشی به راننده می دهد. موتور و گیربکس آن با دوام و دقیق است و می توانید روی آن به عنوان یک خودروی با کیفیت، به راحتی حساب باز کنید.

منبع Car.ir


نظرات

  • ستار ستار (23 خرداد 1401 ساعت 14:45)

    آقای خیرخواه مرسی بابت مطلبت ولی خداوکیلی خودت چانگان نداری؟ یا بصورت تبلیغاتی نوشتی؟؟؟؟؟

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (24 خرداد 1401 ساعت 10:36)

    تبلیغ برای خودرویی که 3 4 سالی از توقف تولیدش میگذره منطقی به نظر نمیرسه :)

  • 110 110 (26 آبان 1400 ساعت 14:12)

    راهنمایی برای خرید؟ آخه ارم عاقل و باللغ در این شرایط اشفته بازار و سود جویانه که ماشین نمیخرد!!! چون باعث ادامه دار شدن و ثابت شدن و رشد قیمت میشود
    واقعا خیلیها هم با اینکه ثروتمند هستند ماشین جدید نمیخرند

  • رضا خانی رضا خانی (26 آبان 1400 ساعت 09:47)

    ماشین 100 میلیونی چی بخرم

    شاهین شاهین (5 مرداد 1402 ساعت 00:47)

    فرغون بهترین گزینس

  • رضا خانی رضا خانی (26 آبان 1400 ساعت 09:43)

    آقا یکی منو راهنمایی کنه ماشین تا ۶۰۰ میلیون چی بخرم؟

  • فاطمه فاطمه (26 آبان 1400 ساعت 09:36)

    ماشین 500 تا 600 میلیون دست دوم چی خوبه ؟

  • علی حسین علی حسین (26 آبان 1400 ساعت 09:35)

    با چهارصد و پنجاه میلیون چه ماشینی بخرم ؟

  • رضا خانی رضا خانی (26 آبان 1400 ساعت 09:34)

    با ۶۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم ؟