1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات
  4. فروش بلیت نوروزی اتوبوس از 7 اسفندماه به صورت حضوری

فروش بلیت نوروزی اتوبوس از 7 اسفندماه به صورت حضوری

5 اسفند 1401
  • 0

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد تا این لحظه افزایش قیمتی برای بلیت اتوبوس ها در نظر گرفته نشده و علاوه بر فروش اینترنتی بلیت نوروزی که از اول اسفند آغاز شده، فروش حضوری این بلیت ها نیز از روز یکشنبه 7 اسفندماه آغاز خواهند شد.

مهدی حاج‌علی در گفت‌وگویی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای فروش بلیت برای ایام نوروز 1402 اظهار داشت: پیش‌ فروش اینترنتی بلیت نوروزی از یکم اسفند ماه آغاز شده و و از هفتم اسفند ماه هم پیش فروش حضوری در کنار پیش فروش اینترنتی انجام می‌شود.

وی گفت: زمان اجرای طرح نوروزی فروش بلیت از 24 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه 1402 خواهد بود و 8 هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی، 31 هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و 25 هزار دستگاه مینی بوس آماده اجرای طرح نوروزی هستند.   

 معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری درباره احتمال افزایش نرخ بلیت اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس در ایام نوروز تاکید کرد: تا به این لحظه قیمت بلیت‌ها افزایش پیدا نکرده و با همان قیمت‌ها قبل پیش فروش در حال انجام است.

حاج علی افزود: طبق مصوبه دولت ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت بلیت تصمیم می‌گیرد و تا این لحظه از سوی ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیم نگرفته شده و دستوری مبنی بر افزایش قیمت بلیت نوروزی ابلاغ نشده‌است.

وی درباره پیشنهاد شرکت‌های مسافری برای میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس و سواری کرایه گفت: با توجه  به اینکه در ایام نوروز اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به صورت یکسرخالی تردد می‌کنند و با توجه اینکه امسال ایام مبارک رمضان با ایام نوروز تداخل داشته و این تردد یکسرخالی بیشتر می‌شود و درخواست شرکت‌های مسافربری این بوده که ترددهای یکسر خالی جبران شود اما هنوز ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیمی نگرفته است و پیش فروش بدون افزایش قیمت‌ها ادامه دارد.  

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری ادامه داد: امسال سامانه لیست انتظار را برای ایام نوروز راه‌اندازی می‌کنیم که با این سامانه در صورت تکمیل ظرفیت افراد می‌توانند اطلاعات و شماره تماس خود در را در سامانه لیست انتظار ثبت کنند و در صورت انجام سرویس فوق‌العاده در مسیر مد نظر به افراد در لیست انتظار اطلاع داده می‌شود.

حاج‌علی با تاکید بر اینکه عدم صدور بلیت در پایانه و دریافت وجه از مسافران در داخل اتوبوس با دستگاه پوز و کارتخوان تخلف است، اظهار داشت: شرکت‌ها باید به ازای هر نفر و هر مسافر بلیت صادر کنند و اخذ پول از مسافران در داخل اتوبوس تخلف است و در صورت مشاهده این تخلف مسافران آن را به بازرسان سازمان راهداری که در داخل پایانه ها مستقر هستند، اطلاع دهند تا برابر قانون با آن شرکت برخورد شود.

وی ادامه داد: دفاتر نظارتی سازمان راهداری در تمام پایانه‌ها حضور دارند، مستقر هستند و تا زمان سرویس‌دهی شرکت‌ها مسغول به کار هستند و مسافران هرگونه شکایت خود را می‌توانند به بازرسان حاضر در پایانه اطلاع دهند.



نظرات