1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جیلی
  4. GC6
  5. اتوماتیک (1397-1403)

جیلی GC6 اتوماتیک 1397-1403

Geely GC6 Automatic 1397-1403

تیپ ها
  • تعیین نشده
  • تعیین نشده
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1498 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
بیشتر

معرفی خودروجیلی GC6 اتوماتیک 1397-1403

جیلی GC6 آخرین محصول کمپانی مطرح چینی جیلی در ایران است که ابتدا در نسخه الیت در سال 1396 توسط بم خودرو زیر مجموعه کرمان خودرو به بازار ایران عرضه شد، اما به دلیل ظاهر بسیار ساده و امکانات کم خیلی زود شرکت بم خودرو تصمیم گرفت نسخه فیس لیفت آن را با نام جیلی GC6 اکسلنت به بازار ایران بیاورد. کمپانی جیلی در ایران بخاطر عرضه محصولاتی همچون امگرند EC7 و X7 توانست سابقه خوبی را در ایران به جای بگذارد .

جیلی GC6 یک سدان اقتصادی است که در سال 2012 برای اولین بار رونمایی شد و پس از عرضه به بازار چین توانست فروش خوبی را در چین تجربه کند. جیلی GC6 با قیمت بسیار رقابتی به ایران رسید اما به دلیل بازاریابی نه چندان مناسب همچنین خدمات پس از فروش و پشتیبانی نامناسب نتوانست آنچنان نظر ایرانیان را جذب کند.

 

 

عکس جیلی GC6.jpg

 

بررسی طراحی ظاهری جیلی GC6

جیلی GC6 همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم یک سدان اقتصادی است بنابراین از نظر طراحی با خودروی پر زرق و برقی روبرو نیستیم. جیلی GC6 ابتدا در نسخه الیت به بازار آمد که با انتقادات زیادی از نظر طراحی روبرو شد و در نتیجه شرکت بم خودرو تصمیم به نسخه فیس لیفت این خودرو با نام جیلی GC6 اکسلنت گرفت.

در نمای جلوی جیلی GC6 اکسلنت با یک طراحی بروز و جسورانه روبرو هستیم. فرم چراغ‌های جلو به صورت چند وجهی و با خطوط تیز طراحی شده‌اند و گرافیک قابل قبولی نیز دارند. جلو پنجره جیلی GC6 به صورت کشیده، متصل به چراغ‌های جلو و مشبک قرار دارد که توسط چند خط کرومی تزئین شده و لوگوی جیلی نیز وسط آن قرار گرفته است. سپر خودرو به صورت یک تکه است و میزبان یک ورودی هوای دیگر که از وسط آن یک خط زاویه دار کرومی گذشته، چراغ‌های روز به صورت منحنی و دو قاب پلاستیکی زیر چراغ‌های روز است. سپر و کاپوت جیلی GC6 از حجم دهی های عمیق و زاویه‌داری تشکیل نشده و تنها دو خط خیلی کم عمق روی سپر واقع شده‌اند.

 

نمای جلو جیلی GC6.jpg

 

هنگامی که به نمای جانبی جیلی GC6 می‌رسیم اقتصادی بودن خودرو بیشتر به چشم می‌آید. خط شانه جیلی GC6 از چراغ جلو شروع شده، کاملا صاف و با گذشتن از بالای دستگیره‌ها تا چراغ عقب کشیده شده است. اندازه شیشه درب‌ها مناسب است و از این رو نور مناسب و فضای دید خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. آینه‌های جانبی خودرو چسبیده به درب طراحی شده که کمی شبیه به هیوندای اکسنت است. حجم دهی روی گلگیرهای جلو و عقب جیلی GC6 نیز باعث شده تا این خودرو کمی عضلانی به نظر برسد.

 

جیلی GC6 سفید.jpg

 

در نمای عقب جیلی GC6 کماکان با خودروی بی آلایشی روبرو هستیم. چراغ‌های عقب به صورت چهارگوش با زوایای نسبتا تیز و گرافیک داخلی قابل قبول طراحی شده‌اند. درب صندوق جیلی GC6 میزبان یک خط کرومی سرتاسری است که میان چراغ‌های عقب قرار گرفته و بالای آن لوگوی جیلی قرار گرفته است. طراحان جیلی GC6 محل نصب پلاک را به صورت بزرگ و کشیده پایین خط کرومی جای داده‌اند. سپر عقب این خودرو نیز به صورت دو تکه طراحی  شده و یک خط عمیق و صاف در بالاترین قسمت آن قرار گرفته است. بخش پایینی سپر عقب میزبان چراغ‌های دنده عقب به همراه چراغ‌های مه‌شکن است. نکته‌ای که البته در اکثر خودروهای اقتصادی رواج دارد بیرون زدن سنسور دنده عقب از بدنه است که ظاهر خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

سه رخ عقب جیلی GC6.jpg

 

بررسی مشخصات فنی جیلی GC6

جیلی GC6 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1/5 تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت موتور جیلی GC6 اکسلنت به چرخ‌های جلوی این خودرو بر عهده یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت جتکو ژاپن است. مصرف سوخت ترکیبی جیلی GC6 طبق اعلام رسمی شرکت در حدود 7/1 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز 13/5 ثانیه اعلام شده و همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو نیز 45 لیتر است.

 

موتور جیلی GC6.jpg

 

بررسی کابین و فضای داخلی جیلی GC6

زمان ورود به کابین جیلی GC6 اکسلنت فرا رسید. داخل کابین این خودرو را که نگاهی بیندازید متوجه تفاوت این نسخه با نسخه قبلی می‌شوید و با کابین به مراتب مدرن‌تر و جذاب‌تر روبرو هستید. یک مانیتور نسبتا بزرگ به همراه دکمه‌ها و کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیای خودرو وسط داشبورد قرار گرفته‌اند. بالای مانیتور نیز چند کلید مانند فلاشر به همراه یک فضای خالی تعبیه شده است. دو طرف نمایشگر خروجی‌های هوای تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که با خطوط کرومی تزئین شده است. پخش پایینی داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع الکتریکی همراه با نمایشگر و زیر آن نیز ورودی USB و فندکی خودرو تعبیه شده است. غربیلک فرمان جیلی GC6 به صورت سه شاخه با خطوط کرومی طراحی شده که روی آن دکمه‌های کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفته‌اند. از نکات مثبت کابین جیلی GC6 فرم D کات فرمان است که علاوه بر جلوه‌ای زیبا، فضای پا را نیز برای راننده بهتر کرده است. همچنین تریم داخلی کابین جیلی GC6 نیز به صورت دو رنگ طراحی شده که بر زیبایی کابین افزوده است. ساختار صندلی‌های این خودرو نیز مناسب است و فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می‌شود.

 

عکس داشبرد جیلی GC6.jpg

 

برش خودرو جیلی GC6.jpg

 

عکس صندلی های جیلی GC6.jpg

 

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی جیلی GC6

با توجه به اینکه جیلی GC6 یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود نباید انتظار زیادی از نظر امکانات رفاهی را از آن داشت. جیلی GC6 اکسلنت به امکاناتی نظیر:

تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی ، قفل مرکزی، گرمکن شیشه عقب، سانروف، حسگر پارک عقب، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، دی لایت، چراغ بدرقه فرمان هیدرولیک اسپرت، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، رهیاب، دوربین‌عقب، بلوتوث، usb ،کمربند ایمنی پیش کشنده، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن مجهز شده است.

این خودرو از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار می‌گیرد. جیلی GC6 موفق شده 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین کسب کند. 

2 عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، قفل کودک، سیستم قطع کننده سوخت هنگام تصادف و سیستم‌های ABS و EBD از امکانات ایمنی این خودرو است.

 

رودری چرمی جیلی GC6.jpg

 

صندلی عقب جیلی GC6.jpg

 

بررسی بازار و قیمت جیلی GC6

جیلی GC6 اکسلنت در اسفند ماه 1400 قیمتی حدود 410 میلیون تومان را با مدل 1398 در بازار صفر کیلومتر ها دارد. همچنین این خودرو بخاطر خدمات پس از فروش و رقبای مختلف در بازار ایران بازار دست دوم مناسبی را ندارد.

 

نتیجه گیری

جیلی GC6 اکسلنت نسخه فیس لیفت جیلی GC6 الیت است که در زمان عرضه بخاطر قیمت فوق العاده رقابتی، کم کم داشت در بازار ایران جا می افتاد اما بخاطر تحریم ها نتوانست حضور زیادی را در ایران تجربه کند و روند صعودی خود را از دست داد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی، مشخصات فنی و ظاهر خودروی قابل قبولی است اما به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف اصلا بازار خوبی ندارد و رقبایش وضعیت بهتری از این خودرو دارند.

 

گالری جیلی GC6 اتوماتیک 1397-1403

نظرات کاربران
  • صادقی 10 تیر 1400 ساعت 17:20

    سلام حدود ۴ماه است که این خودرو را خریدم . نزدیک ۴۰۰۰ کیلومتر داخل و خارج شهر مسافرت کرده ام . مصرف سوخت با کولر روشن کمتر از ۷ لیتر است . نرم و بی سر و صدا . در رنج قیمتی خود مناسب است . قبلا پژو ۲۰۶ داشتم . به همه کسانی که در فکر خرید هستند توصیه می کنم که اقدام کنند . همه جا گفته میشه که لوازم کم یاب هست ، درصورتیکه همه لوازم آن از طریق نمایندگی قابل تامین هست . بخاطر همین شایعه این خودرو خیلی تو بورس نیست و دارای قیمت پایینی هست ولی انصافا خودروی خوبیه .

  • امین کی 3 بهمن 1399 ساعت 14:16

    سلام، بهتر نیست بجای تندر۹۰ این خودرو رو بخریم. هم آپشن خوبی داره، هم جا داره، هم حس خودروی مدل بالا میده، هم ظاهر خوبی داره، هم لمسی و داشبورد خوبی داره، نسبت به تندر۹۰ و خصوصاً تندر۹۰ پلاش که قیمتش خیلی بالاست خیلی خوبه.

  • Jeely 13 دی 1399 ساعت 19:32

    نصبا به جیلی امگرند ×۷ خیلی بهتره از نظر امکانات سانروف و رفاهی خیلی کم ضعیف تره خیلی کم. اما از نظر قیمت و کارایی دوام بهتره. به نظر من جیلی جی سی ۶ عالیه????????????

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو جیلی GC6 اتوماتیک 1397-1403
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده خودروسازان بم

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1132 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 146 نیوتن متر
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 45 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ABS + EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل میل پیچشی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی مجهز به ایموبلایزر، قفل مرکزی و قفل کودک
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع برقی
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور 8 اینچی لمسی
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی دارای صندلی چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه برقی مجهز به گرمکن شیشه عقب
  • سیستم های سقف سانروف برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن مجهز به چراغ روشنایی روز daylight
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • صادقی صادقی (10 تیر 1400 ساعت 17:20)

    سلام
    حدود ۴ماه است که این خودرو را خریدم . نزدیک ۴۰۰۰ کیلومتر داخل و خارج شهر مسافرت کرده ام . مصرف سوخت با کولر روشن کمتر از ۷ لیتر است . نرم و بی سر و صدا . در رنج قیمتی خود مناسب است . قبلا پژو ۲۰۶ داشتم . به همه کسانی که در فکر خرید هستند توصیه می کنم که اقدام کنند . همه جا گفته میشه که لوازم کم یاب هست ، درصورتیکه همه لوازم آن از طریق نمایندگی قابل تامین هست . بخاطر همین شایعه این خودرو خیلی تو بورس نیست و دارای قیمت پایینی هست ولی انصافا خودروی خوبیه .

    امیررضا امیررضا (31 مرداد 1400 ساعت 10:20)

    سلام این خودرو از نظر کیفیت و ایمنی فراتر از خودرو های ایران خودرو و سایپا هست و بعنوان یک مصرف کننده از این خودرو بسیار راضی هستم.
    از لحاظ تامین قطعات نمایندگی ها پوشش خوبی میدهند.
    در مجموع از 20 نمره 20 به این خودرو میدهم.

  • امین کی امین کی (3 بهمن 1399 ساعت 14:16)

    سلام، بهتر نیست بجای تندر۹۰ این خودرو رو بخریم.
    هم آپشن خوبی داره، هم جا داره، هم حس خودروی مدل بالا میده، هم ظاهر خوبی داره، هم لمسی و داشبورد خوبی داره، نسبت به تندر۹۰ و خصوصاً تندر۹۰ پلاش که قیمتش خیلی بالاست خیلی خوبه.

  • Jeely Jeely (13 دی 1399 ساعت 19:32)

    نصبا به جیلی امگرند ×۷ خیلی بهتره از نظر امکانات سانروف و رفاهی خیلی کم ضعیف تره خیلی کم.
    اما از نظر قیمت و کارایی دوام بهتره.
    به نظر من جیلی جی سی ۶ عالیه????????????

  • الهام محمدي الهام محمدي (29 شهریور 1399 ساعت 20:01)

    اگه مجبور نبودم هيچوقت نميخريدم چراغ هاي عقب افتضاح كلن ماشين هيچ گونه زيبايي خاصي نداره صندلي هاش مثل پرايد بايد با اهرم جابه جا بشه پس ماشين بروزي نيست ضمنا يه جا گير كني بموني مكانيكش كمه اسير ميشي

  • بهمن جوانرودی بهمن جوانرودی (19 مرداد 1399 ساعت 01:50)

    من دوسال و چند ماهی هست جیلی جی سی 6 دارم واقعا ازش خیلی راضی هستم فقط خدمات پس از فروشش تو ایلام افتضاحه..

  • ناصر صدری ناصر صدری (15 اردیبهشت 1399 ساعت 23:02)

    با سلام.در مورد باز کردن چرخ خودروی جیلی جی سی۶ دچار مشکل شدم.نمیدانم با چه ابزاری قسمت مرکزی چرخ باز میشود و چگونه اینکار انجام میشه.میترسم توی جاده چرخم پنچر بشه و نتونم بازش کنم.لطفن راهنمایی ام کنید.متشکرم.

  • مهدی مهدی (2 اسفند 1398 ساعت 21:09)

    چند ماهه این خودرو رو خریدم واقعا بنظرم عالیه. قبلا پژو پارس داشتم قابل مقایسه با اون نیست. صدای کم موتور در کاببن و تعلیق فوق العاده نرم و گیر بکس بهینه ی جاتکوی ژاپن و طراحی داخلی زیبا
    چیزی که نظرم رو بیشتر از همه جلب کرده، ترمز فوق العادشه . من واقعا راضیم ازش.

  • محمد محمد (4 بهمن 1398 ساعت 20:21)

    سلام دوستان من یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم و واقعا اذیتم نکرده اما الان میخوام بفروشم جیلی جی سی ۶ بخرم فقط بخاطر دنده اتومات بودنش. داخل ترافیکم زیاد.
    اما شک دارم لطفا راهنمایی کنید.ممنونم.

    ارسلان ارسلان (10 بهمن 1398 ساعت 22:48)

    اصلا با 206 قابل مقایسه نیست. از نظر کیفی بسیار ماشین خوبیه.

  • مهدی مهدی (1 دی 1398 ساعت 17:45)

    مدتیه که این ماشین رو خریدم به غیر از شتابش که بااین حجم موتور و دنده اتومات طبیعیه مشکل دیگه ای ندیدم میگن یدکی هاش گیر نمیاد که باید بگم ماشینهایی که 15تت 20 ساله از خط تولید خارج شدن یدکی هاش موجوده این ماشین که تازه اومده و تا حالا 64 هزارتا توی ایران فروخته یدکیش کمیابه؟ فعلا که سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داره و من باهاش راحتم قبل پارس داشتم اصلا نمیشه مقایسه شون کرد این عالیه

  • majid majid (23 آبان 1398 ساعت 15:54)

    جالبه قیمت کارخونه بیشتر از بازاره علت واقعا چیه؟*************گردانندگان این مملکت و خاک بر سر مردم بی عرضه **************

  • کامبیز کریمی کامبیز کریمی (16 مرداد 1397 ساعت 07:43)

    سلام من مهر پارسال این ماشین خریداری کردم تا حالا 20.000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم . مصرف سوختش پایینه . سیستم صوتی خوبی داره - کولرش واقعا خنکه کیفیت داشبور و صندلی هاش قابل قبوله و در کل هیچ عیبی توش ندیدم البته در مقایسه با قیمتش که من اون زمان 45 تومن خریدم. تنها ضعفش شتاب پایین در زمان کولر داشتن که اونم با دنده اتومات و این حجم موتور طبیعی بود. و در کل نقص یا عیب دیگه ندیدم . در هفته دوبار جاده توسکستان با این ماشین میرم که جاده کوهستانی با شیب تند و پیچ های وحشتناکه و هیچ وقت کم نیاورده توی این جاده . هر ماشین باید با هم رده خودش و هم قیمت خودش مقایسه کرد

  • علیرضا طاهرزاده علیرضا طاهرزاده (15 مرداد 1397 ساعت 13:50)

    سلام.
    برلیانس H330 با پوتور ۱۶۵۰ سی‌سی و قدرت اسب بخار ۱۱۴ اتوماتیک سانروف، مالتی مدیا، کی‌لس و غیره قیمت کارخانه اش ۶۶.۵۰۰.۰۰۰ تومانه. آگهی میخواید بزنید لطفا به مردم توهین نکنید دوست من.