جیلی GC6 آخرین محصول کمپانی مطرح چینی جیلی در ایران است که ابتدا در نسخه الیت در سال 1396 توسط بم خودرو زیر مجموعه کرمان خودرو به بازار ایران عرضه شد، اما به دلیل ظاهر بسیار ساده و امکانات کم خیلی زود شرکت بم خودرو تصمیم گرفت نسخه فیس لیفت آن را با نام جیلی GC6 اکسلنت به بازار ایران بیاورد. کمپانی جیلی در ایران بخاطر عرضه محصولاتی همچون امگرند EC7 و X7 توانست سابقه خوبی را در ایران به جای بگذارد .
جیلی GC6 یک سدان اقتصادی است که در سال 2012 برای اولین بار رونمایی شد و پس از عرضه به بازار چین توانست فروش خوبی را در چین تجربه کند. جیلی GC6 با قیمت بسیار رقابتی به ایران رسید اما به دلیل بازاریابی نه چندان مناسب همچنین خدمات پس از فروش و پشتیبانی نامناسب نتوانست آنچنان نظر ایرانیان را جذب کند.
بررسی طراحی ظاهری جیلی GC6
جیلی GC6 همانطور که قبلتر هم اشاره کردیم یک سدان اقتصادی است بنابراین از نظر طراحی با خودروی پر زرق و برقی روبرو نیستیم. جیلی GC6 ابتدا در نسخه الیت به بازار آمد که با انتقادات زیادی از نظر طراحی روبرو شد و در نتیجه شرکت بم خودرو تصمیم به نسخه فیس لیفت این خودرو با نام جیلی GC6 اکسلنت گرفت.
در نمای جلوی جیلی GC6 اکسلنت با یک طراحی بروز و جسورانه روبرو هستیم. فرم چراغهای جلو به صورت چند وجهی و با خطوط تیز طراحی شدهاند و گرافیک قابل قبولی نیز دارند. جلو پنجره جیلی GC6 به صورت کشیده، متصل به چراغهای جلو و مشبک قرار دارد که توسط چند خط کرومی تزئین شده و لوگوی جیلی نیز وسط آن قرار گرفته است. سپر خودرو به صورت یک تکه است و میزبان یک ورودی هوای دیگر که از وسط آن یک خط زاویه دار کرومی گذشته، چراغهای روز به صورت منحنی و دو قاب پلاستیکی زیر چراغهای روز است. سپر و کاپوت جیلی GC6 از حجم دهی های عمیق و زاویهداری تشکیل نشده و تنها دو خط خیلی کم عمق روی سپر واقع شدهاند.
هنگامی که به نمای جانبی جیلی GC6 میرسیم اقتصادی بودن خودرو بیشتر به چشم میآید. خط شانه جیلی GC6 از چراغ جلو شروع شده، کاملا صاف و با گذشتن از بالای دستگیرهها تا چراغ عقب کشیده شده است. اندازه شیشه دربها مناسب است و از این رو نور مناسب و فضای دید خوبی را برای سرنشینان فراهم میکند. آینههای جانبی خودرو چسبیده به درب طراحی شده که کمی شبیه به هیوندای اکسنت است. حجم دهی روی گلگیرهای جلو و عقب جیلی GC6 نیز باعث شده تا این خودرو کمی عضلانی به نظر برسد.
در نمای عقب جیلی GC6 کماکان با خودروی بی آلایشی روبرو هستیم. چراغهای عقب به صورت چهارگوش با زوایای نسبتا تیز و گرافیک داخلی قابل قبول طراحی شدهاند. درب صندوق جیلی GC6 میزبان یک خط کرومی سرتاسری است که میان چراغهای عقب قرار گرفته و بالای آن لوگوی جیلی قرار گرفته است. طراحان جیلی GC6 محل نصب پلاک را به صورت بزرگ و کشیده پایین خط کرومی جای دادهاند. سپر عقب این خودرو نیز به صورت دو تکه طراحی شده و یک خط عمیق و صاف در بالاترین قسمت آن قرار گرفته است. بخش پایینی سپر عقب میزبان چراغهای دنده عقب به همراه چراغهای مهشکن است. نکتهای که البته در اکثر خودروهای اقتصادی رواج دارد بیرون زدن سنسور دنده عقب از بدنه است که ظاهر خودرو را تحت تاثیر قرار میدهد.
بررسی مشخصات فنی جیلی GC6
جیلی GC6 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1/5 تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت موتور جیلی GC6 اکسلنت به چرخهای جلوی این خودرو بر عهده یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت جتکو ژاپن است. مصرف سوخت ترکیبی جیلی GC6 طبق اعلام رسمی شرکت در حدود 7/1 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز 13/5 ثانیه اعلام شده و همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو نیز 45 لیتر است.
بررسی کابین و فضای داخلی جیلی GC6
زمان ورود به کابین جیلی GC6 اکسلنت فرا رسید. داخل کابین این خودرو را که نگاهی بیندازید متوجه تفاوت این نسخه با نسخه قبلی میشوید و با کابین به مراتب مدرنتر و جذابتر روبرو هستید. یک مانیتور نسبتا بزرگ به همراه دکمهها و کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیای خودرو وسط داشبورد قرار گرفتهاند. بالای مانیتور نیز چند کلید مانند فلاشر به همراه یک فضای خالی تعبیه شده است. دو طرف نمایشگر خروجیهای هوای تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که با خطوط کرومی تزئین شده است. پخش پایینی داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع الکتریکی همراه با نمایشگر و زیر آن نیز ورودی USB و فندکی خودرو تعبیه شده است. غربیلک فرمان جیلی GC6 به صورت سه شاخه با خطوط کرومی طراحی شده که روی آن دکمههای کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفتهاند. از نکات مثبت کابین جیلی GC6 فرم D کات فرمان است که علاوه بر جلوهای زیبا، فضای پا را نیز برای راننده بهتر کرده است. همچنین تریم داخلی کابین جیلی GC6 نیز به صورت دو رنگ طراحی شده که بر زیبایی کابین افزوده است. ساختار صندلیهای این خودرو نیز مناسب است و فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی میشود.
بررسی امکانات رفاهی و ایمنی جیلی GC6
با توجه به اینکه جیلی GC6 یک خودرو اقتصادی محسوب میشود نباید انتظار زیادی از نظر امکانات رفاهی را از آن داشت. جیلی GC6 اکسلنت به امکاناتی نظیر:
تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تنظیم صندلیها به صورت دستی ، قفل مرکزی، گرمکن شیشه عقب، سانروف، حسگر پارک عقب، چراغهای مه شکن جلو و عقب، دی لایت، چراغ بدرقه فرمان هیدرولیک اسپرت، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، رهیاب، دوربینعقب، بلوتوث، usb ،کمربند ایمنی پیش کشنده، روکش صندلی چرمی، آینههای جانبی با تنظیم برقی و گرمکن مجهز شده است.
این خودرو از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار میگیرد. جیلی GC6 موفق شده 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین کسب کند.
2 عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، قفل کودک، سیستم قطع کننده سوخت هنگام تصادف و سیستمهای ABS و EBD از امکانات ایمنی این خودرو است.
بررسی بازار و قیمت جیلی GC6
جیلی GC6 اکسلنت در اسفند ماه 1400 قیمتی حدود 410 میلیون تومان را با مدل 1398 در بازار صفر کیلومتر ها دارد. همچنین این خودرو بخاطر خدمات پس از فروش و رقبای مختلف در بازار ایران بازار دست دوم مناسبی را ندارد.
نتیجه گیری
جیلی GC6 اکسلنت نسخه فیس لیفت جیلی GC6 الیت است که در زمان عرضه بخاطر قیمت فوق العاده رقابتی، کم کم داشت در بازار ایران جا می افتاد اما بخاطر تحریم ها نتوانست حضور زیادی را در ایران تجربه کند و روند صعودی خود را از دست داد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی، مشخصات فنی و ظاهر خودروی قابل قبولی است اما به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف اصلا بازار خوبی ندارد و رقبایش وضعیت بهتری از این خودرو دارند.
سلام حدود ۴ماه است که این خودرو را خریدم . نزدیک ۴۰۰۰ کیلومتر داخل و خارج شهر مسافرت کرده ام . مصرف سوخت با کولر روشن کمتر از ۷ لیتر است . نرم و بی سر و صدا . در رنج قیمتی خود مناسب است . قبلا پژو ۲۰۶ داشتم . به همه کسانی که در فکر خرید هستند توصیه می کنم که اقدام کنند . همه جا گفته میشه که لوازم کم یاب هست ، درصورتیکه همه لوازم آن از طریق نمایندگی قابل تامین هست . بخاطر همین شایعه این خودرو خیلی تو بورس نیست و دارای قیمت پایینی هست ولی انصافا خودروی خوبیه .
سلام، بهتر نیست بجای تندر۹۰ این خودرو رو بخریم. هم آپشن خوبی داره، هم جا داره، هم حس خودروی مدل بالا میده، هم ظاهر خوبی داره، هم لمسی و داشبورد خوبی داره، نسبت به تندر۹۰ و خصوصاً تندر۹۰ پلاش که قیمتش خیلی بالاست خیلی خوبه.
نصبا به جیلی امگرند ×۷ خیلی بهتره از نظر امکانات سانروف و رفاهی خیلی کم ضعیف تره خیلی کم. اما از نظر قیمت و کارایی دوام بهتره. به نظر من جیلی جی سی ۶ عالیه????????????