1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. کدامیک را بخریم: جیلی GC6 یا ام جی 3 ؟ + مشخصات فنی

کدامیک را بخریم: جیلی GC6 یا ام جی 3 ؟ + مشخصات فنی

21 تیر 1400
  • 5

یکی از مقایسه‌های خودرویی در بازار، جیلی GC6 با ام جی 3 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 


معرفی جیلی GC۶:

جیلی GC۶، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۵ لیتر است.


از جمله امکانات این خودرو می‌توان به چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دستگیره در با تریم فلزی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، آنتن درون شیشه، گرمکن شیشه عقب، شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ، سانروف برقی، آینه‌های برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی، کنسول جلو با تریم طوسی نقره‌ای، تریم داشبورد چرم، رودری‌ها با تریم چرم، فرمان چرم مجهز به کلید‌های کنترلی اشاره کرد.


همچنین این خودرو مجهز به رکاب استیل، چراغ زیر درب راننده، چهار پنجره مجهز به سیستم Power Windows، شیشه‌ها با محافظ نویز، پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی، صندلی‌های چرم، صندلی‌ها عقب تاشو، سنسور تشخیص کمک راننده، چراغ‌های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک، آیینه وسط با قابلیت مات شدن است.


معرفی ام جی ۳:

ام جی ۳، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار با قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۵ لیتر است.


از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی ، کروز کنترل ، تایر دوستدار محیط زیست ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS ، چراغ‌های LED مخصوص روز ، شیشه‌های بالابر برقی و آینه‌های کناری برقی به همراه گرمکن ، سانروف ، فرمان هیدرولیک ، سنسور باران ، بسته شدن خودکار پنجره‌ها قبل از پیاده شدن از خودرو ، سنسور پارک عقب ، پورت شارژ موبایل (مطابق با ال جی، آیفون، سامسونگ و ...) ، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت ، سنسور نور ، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان ، صندلی‌های اسپرت ضد لغزش اشاره کرد.

 

خودرو
جیلی GC6 ام جی 3
کشور سازنده
چین
چین
سال (طراحی)
2014 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1498سی سی 1498سی سی
حداکثر قدرت
105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
146 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 135 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 سرعته خودکار 5 سرعته خودکار با قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال
شتاب 0 تا 100
13.5 ثانیه 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت
165 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1132 کیلوگرم 1125 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4342 طول - 1692 عرض - 1435 ارتفاع 4018 طول - 1728 عرض - 1517 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2502 میلیمتر 2520 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.8 لیتر در هر صد کیلومتر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
45 لیتر 45 لیتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی ، ABS - EBD سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، مجهز به ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها CBC، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای سرنشین جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده ای ، مجموعاً 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP3 ، صفحه نمایش 7 اینچی استریو ، قابلیت پخش CD و MP3 ، ورودی USB‌ و iPod و AUX ، مجهز به 6 بلندگو HiFi و یک ساب ووفر ، بلوتوث ، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان


نظرات

  • محمد محمد (21 تیر 1400 ساعت 10:20)

    تنظیمات صفحه واقعا افتضاحه اصلا تبلیغات اجازه نمیده مطالب رو بخونیم . افتاده روی مطلب

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (21 تیر 1400 ساعت 12:44)

    متاسفانه مشکلی پیش اومده بود که حل شد، عذر خواهیی میکنم

  • Atila AgheiI Atila AgheiI (21 تیر 1400 ساعت 08:21)

    میگه توی ۱۳ ثانیه به صد ۱۰۰ می‌رسد پژو پارس ما در ۵ ثانیه به ۱۲۲ می‌رسد

  • Atila AgheiI Atila AgheiI (21 تیر 1400 ساعت 08:17)

    اولا ماشین چینی اصلا به درد بخور نیست دوما سال ساخت 2014 جدید نیست چرا چون چینی یا عقب مانده هستند

    محمد محمد (21 تیر 1400 ساعت 17:49)

    بعد اون وقت پژوپارس شما مدل چه سال تولیدی که ۲۰۱۴ براتون قدیمیه ؟ انگار پژوپارس سال ۲۰۲۱ رونمایی شده تازه از شما که توی ۵ ثانیه ۱۲۲ تا میره با توجه به کامنت بالا!????