بامو در حال کار بر روی نسل جدید سری 1 است اما میخواهد به ما یادآوری کند نسل فعلی این خودرو هنوز هم در دسترس افرادی است که درباره جنبههای یک هاچبک دیفرانسیل جلوی نزدیک به خودروهای مینی هیجان زیادی نشان نمیدهند. این خودروی دیفرانسیل عقب را هماکنون میتوان در فرم بدنهی سه و پنج درب و با طیف وسیعی از پیشرانههای چهار و شش سیلندر سفارش داد.
نه تنها سری 1 جدید از طراحی دیفرانسیل جلو استفاده خواهد کرد بلکه به احتمال زیاد نسخه شش سیلندر را نیز از دست خواهد داد. این پیشرانه در مدل پرچمدار M140i قدرت 340 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری داد. تمامی این اتفاقات باعث میشوند جذابیتهای مدل فعلی برای برخی افراد بیشتر شود.
نسل جدید این خودرو احتمالاً اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 وارد بازار خواهد شد و همانگونه که گفتیم برخی از شاخصههای نسل فعلی را از دست خواهد داد. استفاده از پلتفرم UKL باعث خواهد شد وزن خودرو کاهش یابد و این موضوع برخلاف افزایش نسبی ابعاد خودرو به منظور بهبود فضای کابین خواهد بود.
تولید نسخه جدید M140i در دستور کار خواهد بود اما پیشرانه 4 سیلندر جایگزین نسخه 6 سیلندر خواهد شد و احتمالاً بهصورت انحصاری با سیستم xDrive عرضه خواهد شد. شاید یک پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت بالاتر از 300 اسب بخار در قلب خودرو بتپد. این پیشرانه به همراه وزن کاهش یافته میتواند به ارائه پرفورمنس برجسته تعبیر شود.
حرکت از طراحی دیفرانسیل عقب به جلو شاید مشکل بزرگی برای خریداران این کلاس خودرویی نباشد زیرا اکثر آنها به اینگونه موارد اهمیتی نمیدهند. مطالعهای که در سال 2010 توسط بامو انجام شده بود نتایج شوکه کنندهای را نشان داد. 80 درصد مالکان سری 1 معتقد بودند این یک خودروی دیفرانسیل جلو است!
در انتها عکس هایی بیشتر ازاین ب ام و بسیار زیبا را خواهیم دید .