1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اعلام مشخصات فنی مزدا 3 جدید ویژه بازار آمریکا + عکس

اعلام مشخصات فنی مزدا 3 جدید ویژه بازار آمریکا + عکس

20 آذر 1397
  • 1

مزدا در انتشار مشخصات کامل نسل جدید مزدا 3 خساست به خرج داده است.

2.jpg
جدای از اعلام حجم پیشرانه‌های این خودرو و وجود گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک، این خودروساز ژاپنی اکثر مشخصات فنی را پنهان کرده است. با این وجود اتوبلاگ به دنبال اطلاعات بیشتر از مزدا 3 جدید و به ویژه مدل خاص بازار آمریکا بوده است. این رسانه با مهندسان مزدا درباره‌ی پیشرانه‌ها، سیستم تعلیق و… صحبت کرده است.

۱.jpg
همچون معمول گذشته بازار آمریکا پیشرانه‌های کمتری را در مقایسه با دیگر بازارها همچون اروپا دریافت خواهد کرد. مزدا 3 مدل 2019 در زمان عرضه تنها با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی در دسترس خواهد بود. این پیشرانه اساساً همان نسخه‌ی تنفس طبیعی مجهز به سیستم غیرفعال سازی سیلندر موجود در شاسی‌بلند CX-5 و سدان مزدا 6 می‌باشد.

4.jpg
پیشرانه‌ی یاد شده در مزدا 3 قدرت و گشتاور بیشتری خواهد داشت. خروجی این پیشرانه به 186 اسب بخار و گشتاور آن به 252 نیوتون متر رسیده که کمی بیشتر از قدرت برادران خود می‌باشد. مزدا این پیشرانه را به‌صورت استاندارد با طراحی دیفرانسیل جلو همراه خواهد کرد و سیستم چهار چرخ محرک به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود.


دومین قلب آهنین مزدا 2 جدید نسخه‌ی اسکای اکتیو ایکس 2.0 است که اواخر سال آینده عرضه خواهد شد. هر دو پیشرانه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک همراه می‌شوند هرچند مزدا فعلاً نگفته که دقیقاً چه ترکیب‌بندی‌ای را در نظر خواهد داشت.

5.jpg
اما مزدا تأیید کرده پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو را نیز در دل این خودرو جای خواهد داد. البته ژاپنی‌ها اشاره‌ای به عرضه‌ی پیشرانه‌ی اسکای اکتیو 2.5G در مزدا 3 نکرده‌اند.

منبع پدال


نظرات

  • فرزاد فرزاد (21 آذر 1397 ساعت 08:19)

    هرچی آرزوی خوبه مال تو،،،هرچی که زباله داری مال ما،،،خودروهای عاشقونه مال تو،،، هرچی که ارابه داری مال،،،منم و حسرت با تو !!!