1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جدیدترین محصول مرسدس بنز معرفی شد + تصاویر و مشخصات

جدیدترین محصول مرسدس بنز معرفی شد + تصاویر و مشخصات

26 آذر 1398
  • 0

مرسدس بنز با رونمایی از نسل جدید مدل GLA، مجموعه مدل‌های کوچک خود را کامل کرد.

مرسدس بنز اولین مدل کوچک خود در کلاس A را در سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا کنون این کارخانه بیش از هفت میلیون دستگاه ماشین در این کلاس فروخته است.

بنز در حال حاضر هشت مدل کوچک دارد و یکی از هر چهار ماشینی که می‌فروشد از این مدل‌ها است. بیشتر مشتریان این بخش از محصولات بنز زنان و جوانان هستند.

GLA از موفق‌ترین مدل‌های کوچک بنز است. نسل اول این مدل پنج سال پیش به بازار عرضه شد و مرسدس-بنز می‌گوید حدود یک میلیون دستگاه از آن فروخته است. همچنین به گفته کارخانه آلمانی نیمی از خریداران این ماشین پیش‌تر مشتری کارخانه‌های رقیب بوده‌اند.

نسل جدید GLA نسبت به قبل کمی بلندتر شده تا راننده بیشتر احساس راندن یک شاسی‌بلند داشته باشد. در واکنش به انتقادها از نسل اول، جای سرنشینان هم بیشتر شده است.

نمای داخلی نسل جدید مرسدس بنز GLA

ظاهر ماشین به دیگر مدل‌های کلاس A شبیه است و در عین سادگی، ترکیبی از شیک‌بودن و اسپرت بودن را نمایش می‌دهد. مانند دیگر مدل‌های کوچک بنز، اطلاعات خودرو از طریق دو نمایشگر دیجیتال به راننده نمایش داده می‌شود که بیش از نیمی از داشبورد ماشین را پوشانده است.

از جمله امکانات ایمنی ماشین، سیستم ترمز خودکار است که با پیش‌بینی احتمال تصادف فعال می‌شود تا از آسیب جدی جلوگیری کند. این سیستم با نزدیک شدن به خط عابر پیاده، رهگذارن را رصد می‌کند و به راننده هشدار می‌دهد.

GLA از بهار آینده با دو موتور چهار سیلندر به بازار عرضه میشود. مدل‌ ضعیف‌تر ۱۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مدل قوی‌تر که با کمک AMG، بخش خودروهای تقویت‌شده مرسدس-بنز، ساخته شده است، موتور ۳۰۶ اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۵/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

مرسدس-بنز GLA با ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 رقابت می‌کند.

نمای عقب نسل جدید مرسدس بنز GLA

مرسدس-بنز به جای برگزاری مراسم رونمایی با حضور مهمانان و خبرنگاران، ماشین جدید خود را در استودیو و از طریق پخش زنده اینترنتی رونمایی کرد.

این اولین بار است که یک خودروساز محصول خود را از این طریق رونمایی می‌کند. با افزایش هزینه حضور در نمایشگاه‌های خودرو، کارخانه‌ها از شرکت در نمایشگاه‌ها فاصله گرفته و محصولات خود را با روش‌های دیگر به خریداران معرفی می‌کنند.



نظرات