1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکید دوباره دادستان کل کشور: برگ سبز خودرو از نظر ما سند رسمی است

تاکید دوباره دادستان کل کشور: برگ سبز خودرو از نظر ما سند رسمی است

20 شهریور 1400
  • 4

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در مصاحبه اختصاصی با صدا وسیما، افزود: برای ما مهم اجرای قانون است و در قانون وضعیت نقل و انتقال خودرو مشخص است.

وی گفت: ​به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال به موجب سند رسمی باید انجام شود.

وی ادامه داد: بنابر قانون دارندگان وسایل نقلیه مکلف هستند قبل از هر گونه نقل و انتقال به ادارات راهور یا مراکز تعیین شده مراجعه کنند و مراکز راهور بایستی وضعیت مالکیت و احراز هویت را انجام دهند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه برخی از افراد معتقدند بایستی اسناد و مدارک توسط دفاتر اسناد رسمی نقل وانتقال شود افزود: لکن از نظر ما به عنوان دستگاه قضایی انتقال خودور بایستی با سند رسمی انجام شود و برگه سبز نیز به موجب یکسری مقررات که صادر می‌شود دارای اعتبار است و از نظر ما این برگه سبز کاملا رسمی است.

دادستان کل کشور گفت: برخی از آقایان گفتند این تفسیر است و تفسیر به عهده مجلس است درست است در اصل ۷۳ قانون اساسی گفته شده که تفسیر قانون به عهده مجلس شورای اسلامی است، اما در همان اصل هم گفته این مانع از تفسیر و استنباط قاضی نخواهد بود.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: بنابراین استنباط ما از این ماده قانونی این است که وقتی سند رسمی از طرف نیروی انتظامی صادر می‌شود هیچ اشکالی در آن به عنوان سند رسمی وجود ندارد.

وی گفت: ما از نیروی انتظامی هم می‌خواهیم در نقل و انتقالات احراز هویت و سایر موارد را به صورت جدی کنترل کنند.



نظرات

  • مهدی مهدی (20 شهریور 1400 ساعت 15:11)

    لطفا ثبت اسناد دنبال پول مفت نباشد....اصلا یک یکیشون

  • حسین حسین (20 شهریور 1400 ساعت 14:00)

    خدا خیرت بده دادستان محترم یکی از دردسرهای مردمو کم کردید

  • براتی براتی (20 شهریور 1400 ساعت 09:00)

    برگ سبز خودرو از نظر ما سند رسمی است/
    درود و سلام بر هر مسئولی که بخواهد صادقانه هزینه های مردم در زندگی را کم کند/لعنت بر افرادی میخواهند بی جهت وبرای جیب خود و گروه خود هزینه بیشتر به مردم تحمیل کنند/همان برگ سبز خوب است/والله

  • مهدوی - مراغه مهدوی - مراغه (20 شهریور 1400 ساعت 08:49)

    با سلام و تشکر ویژه از جناب دادستان که واقعا یک کار خدا پسندانه انجام دادن و امیدوارم که ان شالله کانون محترم سردفتران به این قانون تمکین کنند و بهانه های الکی نیارن.