1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. موتور جدید TU5 P ایران خودرو معرفی شد

موتور جدید TU5 P ایران خودرو معرفی شد

25 آبان 1400
  • 0

تارا اولین محصولی از گروه خودروسازی ایران‌خودرو بود که با موتور جدید TU5 P وارد بازار کشور شد. ایران‌خودرو قصد گسترش استفاده از این موتور را در سایر محصولات خود نیز دارد. این موتور برخوردار از استاندارد آلایندگی یورو پنج که آخرین استاندارد زیست‌محیطی حال حاضر در کشور است. این محصول با ایجاد تغییراتی اندک، این قابلیت را دارد که ارتقا به استاندارد یورو شش نیز داده شود.

اخیراً این شرکت اطلاعات و جزئیات جدیدی را درباره این موتور منتشر کرده است که در ادامه این مطلب ذکرشده است.

با عنایت به تجهیز برخی از محصولات ایران‌خودرو به موتور TU5P، جهت آگاهی مشتریان و نمایندگی‌های مجاز از موتور جدید اطلاعات ذیل ارائه می گردد.

موتورTU5P نسل جدید موتور TU5 و ارتقا یافته از نظر قدرتی همراه با کاهش مصرف سوخت می باشد و منطبق برآخرین استانداردهاي زیست محیطی است. این موتور نسبت به موتور TU5 از بهبود عملکرد 5 تا 7 درصد بیشتر در توان و گشتاور برخوردار می باشد. 

در حال حاضر محصولات تارا با گیربکس دستی، تارا اتوماتیک 6 سرعته و رانا پلاس سقف شیشه اي با گیربکس 6 سرعته دستی مجهز به موتور TU5P می باشند و بزودي محصولات پژو 207 اتوماتیک 6 سرعته و پژو 207 دستی 6 سرعته نیز به این موتور مجهز می گردند.

xqz7kp9pm2cfzzzuk94.jpg
تکنولوژي CVVT

یکی از تکنولوژي هاي بکار رفته در موتور TU5P زمان بندي مداوم متغیر سوپاپ یا CVVT می باشد که در خودرو هاي مجهز به این موتور مورد استفاده قرار گرفته است.

CVVT به معنی زمان بندي مداوم متغیر سوپاپ ها است. این سیستم میتواند در تمام دورهاي موتور زمانبندي سوپاپها را بدون توجه به موقعیت پیستون در اختیار بگیرد و به این ترتیب سوپاپها میتوانند به صورت مستقل باز و بسته شوند. سیستم زمان بندي متغیر، پروسه اي از تغییر زمان رفت وآمد سوپاپها و بیشتر براي بهتر شدن راندمان و کارایی، صرفه جویی در سوخت و خروج بهینه دود طراحی شده است. 

klv1jmrqhpwtft0ppw4f.jpg
مزایاي موتور TU5P

-  ارتقاء تکنولوژي موتور ( اضافه شدن CVVT یا زمانبندي مداوم متغیر سوپاپ ها )

- کاهش مصرف سوخت

- کاهش اصطکاك هاي داخل موتور ( پیستون هاي ضد سایش ) 

- ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو5 

- ارتقاء عملکردي موتور به لحاظ توان و گشتاور ( بهبود شتابگیري خودرو )

3oeg1ftph3ic41e06w9m.jpg



نظرات