1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. تارا
  5. دنده ای (1399-1400)

تارا دنده ای 1399

Iran Khodro Tara Manual 1399-1400

تیپ ها

اطلاعات کلی

حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1600 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

در سال 99 ایران خودرو از یک سدان سایز کوچک شهری تحت عنوان پروژه "k132" رونمایی و بعد نام تارا برا آن گزیده شد. تارا دستی (تارا دنده ای) بر اساس پلت فرم پژو 301 طراحی و توسعه یافته و در اولین پیش فروش آن در زمانی انجام شد که هنوز نامی برای این خودرو در نظر گرفته نشده بود. (تیر99)

رونمایی از این خودرو با حواشی فراوان، هم در زمینه ی نحوه اجرای مراسم و هم کیفیت تصاویر اولیه منتشر شده از آن همراه بود.

طبق گفته ایران خودرو کی 132 در 2 نسخه دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود. پیشرانه ی این خودرو نمونه ی ارتقا یافته موتور TU5 که با نام EC5 شناخته می شود.

نظرات کاربران
  • ممد 6 اردیبهشت 1400 ساعت 02:01

    چرا شتاب اتوماتش بیشتره!!؟؟????????

  • احمد ذوقی 22 اسفند 1399 ساعت 01:25

    100 تومن میدم ????????????

  • کاربر سایت 3 اسفند 1399 ساعت 18:54

    بسیار ماشین خوبی است

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تارا دنده ای 1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1150 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1600 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 110 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 150 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 68.75 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS، EBA، HSA، ESC
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم فرمان دارای قدرت کمکی برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.5 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد، کیسه هوای راننده و سرنشین
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای ایموبلایزر، قفل مرکزی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان برقی
  • نوع غربیلک دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه با تنظیمات الکتریکی اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو(درب ججلو، داشبورد و طاقچه عقب)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر 7 اینچی، پورت USB، بلوتوث، قابلیت میرورلینگ
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش پارچه ای، تنظیمات دستی 6 جهته برای راننده و 4 جهته برای سرنشین
  • سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم ISOFIX، صندلی های تاشو
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب
  • سیستم روشنایی جلو چراغهاي نئون جلو، چراغ روز ، مه شكن، تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل، سيستم روشنايي ترك خودرو
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور دنده عقب، دارای سیستم پایش فشار باد تایر هاTPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • ممد ممد (6 اردیبهشت 1400 ساعت 02:01)

    چرا شتاب اتوماتش بیشتره!!؟؟????????

  • احمد ذوقی احمد ذوقی (22 اسفند 1399 ساعت 01:25)

    100 تومن میدم
    ????????????

  • کاربر سایت کاربر سایت (3 اسفند 1399 ساعت 18:54)

    بسیار ماشین خوبی است

    کاربر سایت کاربر سایت (14 اسفند 1399 ساعت 23:41)

    عالی عالی ماشین مگه ازاین بهترم میشه

  • Jam Jam (19 مهر 1399 ساعت 14:08)

    بسیار زشت و بد ترکیب است.

  • ALI ALI (14 مهر 1399 ساعت 11:37)

    صد رحمت به پژو 405 که متوقفش کردین خط تولیدشو ادامه میدادید اپدیتش میکردین به صرفه تر بود