1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. تارا
  5. اتوماتیک (1399-1400)

تارا اتوماتیک 1399

Iran Khodro Tara Automatic 1399-1400

تیپ ها

اطلاعات کلی

اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1600 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
7.15 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

در سال 99 ایران خودرو از یک سدان سایز کوچک شهری تحت عنوان پروژه "k132" رونمایی و بعد نام تارا برا آن گزیده شد. تارا اتوماتیک  بر اساس پلت فرم پژو 301 طراحی و توسعه یافته و در اولین پیش فروش آن در زمانی انجام شد که هنوز نامی برای این خودرو در نظر گرفته نشده بود. (تیر99)

رونمایی از این خودرو با حواشی فراوان، هم در زمینه ی نحوه اجرای مراسم و هم کیفیت تصاویر اولیه منتشر شده از آن همراه بود.

طبق گفته ایران خودرو کی 132 در 2 نسخه دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود. پیشرانه ی این خودرو نمونه ی ارتقا یافته موتور TU5 که با نام EC5 شناخته می شود.

نظرات کاربران
  • ابراهیم 11 خرداد 1400 ساعت 12:40

    عرض ماشین تارا حدود 20 سانتی متر از دنا کمتره بنظرتون یکم کوچیک نیست اخه کلاس c باید جادار باشه. چرا سود مشارکت تعلق نمگیره چرا سازمان بازرسی ورود نمیکنه ؟ مگه ذینغع هستن؟ 200میلیون ما ارزش نداره یکسال بحساب ایرانخودرو باشه؟ ولی خودشون دارن جار میزنن بعلت تورم باید افزایش قیمت ماشین داشته باشیم. اگه قراره افزایش نرخ باشه سود مشارکت هم باشه

  • A.A 8 اسفند 1399 ساعت 12:40

    با سلام؛ با توجه به مبلغ پیش پرداخت نسخه دنده‌ای ۱۴۳.۵ و نسخه اتومات ۱۹۲.۵ ؛ بنظر احتمالاً قیمت نهایی این خودرو را در نسخه دنده‌ای تقریباً ۳۰۰ و در نسخه اتومات تقریباً ۴۵۰ میتوان تخمین زد؛ دلایل اختلاف قیمت نسخه اتومات نسبت به دنده‌ای: گیربکس اتومات ۶ سرعته؛ سیستم ورود بدون کلید؛ سنسور نور و باران؛ دکمه روشن خاموش؛ سانروف؛ ۴ ایربگ؛ دوربین دید عقب؛ رینگ آلومینیومی؛ آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنما دار می‌باشد

  • علی 25 دی 1399 ساعت 21:02

    سلام به نظرتون موقع دعوتنامه چقدر باید پرداخت کنیم

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تارا اتوماتیک 1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1190 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1600 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 110 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 150 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 68.75 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS، EBA، HSA، ESC
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم فرمان دارای قدرت کمکی برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 11.5 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.15 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 4 عدد، کیسه های هوای راننده، سرنشین، و جانبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای ایموبلایزر، قفل مرکزی و ورود و خروج و استارت بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان برقی
  • نوع غربیلک دارای کلید های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه با تنظیمات الکتریکی اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو(درب ججلو، داشبورد و طاقچه عقب)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر 7 اینچی، پورت USB، بلوتوث، قابلیت میرورلینگ، دراای دوربین دنده عقب
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم و پارچه،تنظیمات برقی 6 جهته راننده و 4 جهته برای سرنشین
  • سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم ISOFIX، صندلی های تاشو
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی راهنمادار با قابلیت تاشوندگی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران برای کارکرد خودکار برف‌پاککن
  • سیستم های سقف دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغهاي نئون جلو، چراغ روز ، مه شكن، تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل، سيستم روشنايي ترك خودرو ، دارای روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور دنده عقب، دارای سیستم پایش فشار باد تایر هاTPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • ابراهیم ابراهیم (11 خرداد 1400 ساعت 12:40)

    عرض ماشین تارا حدود 20 سانتی متر از دنا کمتره بنظرتون یکم کوچیک نیست اخه کلاس c باید جادار باشه.
    چرا سود مشارکت تعلق نمگیره چرا سازمان بازرسی ورود نمیکنه ؟ مگه ذینغع هستن؟
    200میلیون ما ارزش نداره یکسال بحساب ایرانخودرو باشه؟
    ولی خودشون دارن جار میزنن بعلت تورم باید افزایش قیمت ماشین داشته باشیم.
    اگه قراره افزایش نرخ باشه سود مشارکت هم باشه

    MRK MRK (16 خرداد 1400 ساعت 16:25)

    سلام
    این عدد در سایت ایرانخودرو برای تارا بدون احتساب آینه هست و برای دنا با احتساب آینه ذکر شده
    اگه کاتالوک هر دو خودرو رو دانلود کنید و مطالعه کنید
    تارا 1953
    دنا پلاس 1933
    ذکر شده

  • A.A A.A (8 اسفند 1399 ساعت 12:40)

    با سلام؛ با توجه به مبلغ پیش پرداخت نسخه دنده‌ای ۱۴۳.۵ و نسخه اتومات ۱۹۲.۵ ؛ بنظر احتمالاً قیمت نهایی این خودرو را در نسخه دنده‌ای تقریباً ۳۰۰ و در نسخه اتومات تقریباً ۴۵۰ میتوان تخمین زد؛ دلایل اختلاف قیمت نسخه اتومات نسبت به دنده‌ای: گیربکس اتومات ۶ سرعته؛ سیستم ورود بدون کلید؛ سنسور نور و باران؛ دکمه روشن خاموش؛ سانروف؛ ۴ ایربگ؛ دوربین دید عقب؛ رینگ آلومینیومی؛ آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنما دار می‌باشد

  • علی علی (25 دی 1399 ساعت 21:02)

    سلام به نظرتون موقع دعوتنامه چقدر باید پرداخت کنیم

    Javad Javad (10 بهمن 1399 ساعت 00:11)

    عجب کاری کردیما . نه قیمت مشخص نه کیفیت مشخص نه سود مشارکت . چه قرار دادی بستیم . صد رحمت به ترکمنچای...
    من فکر کنم قیمت نهاییش با توجه به قیمت دنا پلاس اتوماتیک حدود ۳۳۰ تا ۳۵۰ بخوره...

  • جواد جواد (21 دی 1399 ساعت 17:40)

    سلام بلاخرهقیمتحدودا چقدر خواهدشد

  • رحیم فلاح ابدی رحیم فلاح ابدی (20 دی 1399 ساعت 15:27)

    قیمت ولطفا اعلام میکنید؟

  • میر میر (20 دی 1399 ساعت 10:50)

    باسلام قیمتش چقدره؟؟؟؟؟؟

  • محمد صالح محمد صالح (9 دی 1399 ساعت 20:55)

    این ماشین همه چیزهاش پژو 301 پلتفرم یا موتور فقط قیافشو تغییر دادن دو یا سه تا هم امکانات بهش اضافه کردن
    کار ایران خودرو اینه میاد ماشین های 40 و 50 سال پیش بدرد نخور جاهای دیگه رو میاره یه پوستی براش میزار به قیمت درشتی میفروشش

  • طاها ‌ طاها ‌ (9 دی 1399 ساعت 10:40)

    چراغای عقبش شبیه (ام جی جی تی) نیست؟ یا من فکر میکنم؟

  • محمد محمد (30 آذر 1399 ساعت 12:08)

    ماشین با طراحی زیبا و امکانات خوب

  • حمید حمید (29 آذر 1399 ساعت 18:05)

    احتمالا این هم گران است فقط باید سپاه بیاید به میدان

    پیمان پیمان (20 دی 1399 ساعت 11:57)

    اتوماتش‌ در میاد ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن

  • بهرام میزایی بهرام میزایی (8 آذر 1399 ساعت 00:22)

    سلام من که پسند نکردم ????.از طراحی بدنه معلومه شاسی ماشین همون ۴۰۵ قدیمه .????ازعقب چراغها شبیه امازاده است ????آخه چرا بلد نیستین خودتون جر می ین .این جور ماشینا واسه طراحی بیست سال پیشه .کلا ماشینای ایرانی خوبه واسه کنترول جمعیت .اگه راست میگین یکی از مسئولین شرکت ایران خودرو ازاین ماشینا سوارشن عمرا.گندبازی دیگه بسه خستمون کردین .تاکی میخواهین ملت تماشاچی باشه واسه ماشینای لوکس.به سرتون بخوره.

  • داود كوهستانى داود كوهستانى (4 آذر 1399 ساعت 05:12)

    سلام دوستان نظر بنده فقط يه چند تا آبشن اضاف كردن همين قيمت كه كارشناسان نظر دادن سمند يا همون ايرانخودرو خودمون فقط جوان ها بخاطر يه آپشن درگيرش ميشن اون هم با چه قيمتى بخواد ارزه بشه. ياعلى

  • یاسین یاسین (3 آذر 1399 ساعت 14:01)

    طراحی‌جوان‌پسندی‌نداره‌قیمتشم‌احتمالا‌زیاد‌باشه‌ولی‌امکانات‌خوبی‌داره‌‌البته‌اگه‌امکاناتشو‌
    برندارن‌‌

  • رضا محمودی رضا محمودی (23 آبان 1399 ساعت 11:52)

    نه تنها ایران خودرو بلکه تمام خودرو سازهای ایرانی فقط دنبال منافع شخصی هستند.وبه فکر سود هستند نه پیشرفت کشور.بهترین طراحها تو کشور داریم که همه مردم هم استقبال کردند از طراحی هاشون.از خودروی برقی گرفته تا الان که همه رو پس میزنند....چرا؟چون فقط سود تو واردات از چین و تولید محصول بی کیفیته.مردم هیچ تعصبی به خودرو ساز داخلی ندارند،چون خودروسازها مردم رو کنار میزنند.بنظرم خودروسازها باید از صنایع نظامی کشور الگو بگیرند که چطور با دست خالی و از صفر و تو اوج تحریم محصولاتی تولید میکنند که ابرقدرتها حتی از بیانش هم ترس دارند.یعنی جوانی که تانک و نفربر و هواپیما زراحی میکنه و جواب میده.نمیتونه ماشین طراحی کنه.بشینید فکر کنید تا کی میخواهید به این رویه ادامه بدید.زمان وآینده به خواست شما پیش نمیره.پس تا دیر نشده به جوانهای این کشور اعتماد کنید.والسلام

  • مهدی مهدی (16 آبان 1399 ساعت 11:24)

    ایران خودرو باکشوری کار میکند تو 40 سال کم به کشور مان خیانت نکرده از بمب های شیمیایی خون های آلوده ارسالی به ایران وتااهانت به رسول خدا
    همه***********هستند تا این ***** هستند ماوابسته به خارج هستیم

  • hossein hossein (19 مهر 1399 ساعت 18:41)

    ایران خودرو عالی بود

  • Mohamadreza mojahednia Mohamadreza mojahednia (1 شهریور 1399 ساعت 22:11)

    با سلام.
    بنده تمامی محصولات ایران خودرو را داشتم.
    بزرگترین مشکل تولیدکمپانی ایران خودرو،
    شرکت های صنعت خودروسازی ضعیف و سطح پایین کشور فرانسه است که با خودروهای بی کیفیت پژو و رنو از رشد و خلاقیت ایران خودرو جلوگیری کرده اند.
    روز آن رسیده که این کمپانیها به کشور خود برگردندو کمپانی ایران خودرو طراحی و تولید خوبی را استارت بزند.

    mohammad mohammad (30 شهریور 1399 ساعت 22:29)

    سلام و خسته نباشید
    جدیدن میبینم که خیلی از افراد از پژو فرانسه گله میکنن از جمله شما
    خواستم بگم که این خودرو هایی که به اسم فرانسوی وارد ایران میشن و تو ایران بسته میشن مثل مونتاژ سراتو سایپایی میمونه دیدید چقدر مونتاژش با اصل کره ایش فرق داره؟؟با بنز الگانس که تو ایران مونتاژ شد خواستم بگم که از فرانسه تنها پژو 405با موتور XU7 ، پژو 206 با موتور TU5 تو ایران مونتاژ شد اونم فقط اوایل که بعد چندسال خود ایران شروع کرد به تولید قطعات این خودروها متاسفانه راه پژو 405 MI16 و پژو405 T16 به ایران باز نشد که کیفیت اصلی خودرو های فرانسوی رو *در زمان خودشون*(یعنی 30 سال پیش)درک کنیم و الان هم اگه بخوام از شرکت پژو و رنو تعریف کنم خب میدونیم محصول شرکت پژو خودروی سال اروپا شد (اگه دوست داری تو گوگل درباره ی پژو 2020 یه سرچ بزن درباره ی انواع پژو اطلاعات کسب کن راستی اینم اضافه کنم که شرکت آلمانی مرسدس بنز موتوری که روی benz a class هست توسط شرکت رنو طراحی و ساخته شده در کل بگم دوست عزیز اون ماشینی که تو ایران به اسم پژو فروش میره ، پژوی واقعی نیست .
    پژو به کمک محصولاتش تونست چندبار برنده ی مسابقات رالی بشه یکی از محصولات شرکت پژو که تونست شرکت پژو رو تو مسابقات رالی سربلند کنه پژو فیلد مارشال هست که پژو تونست ازش 600 اسب بگیره پژو هیچوقت بد نبوده فقط اسمش تو ایران بد در رفته ، خودرو های پژو در اروپا در کنار خودرو های آلمانی به خوبی فروش میرن ما هم نمیتونیم قضاوت کنیم چون پای خودرو های پژو مثل مرسدس به ایران باز نشد که بتونیم داخل محصولات فرانسوی که در فرانسه بسته شدن رو بشینیم راستی همین پژو پارس هست (همون پرشیا) این طرح شرکت پژو بود که قرار بود فیس لفت یکی از محصولاتش باشه(دقیقن یادم نیست کدوم محصول برای همین محصولی رو نگفتم که یه وقت اطلاعات اشتباه بهتون ندم)خلاصه ایران این طرح رو از فرانسه خرید و با موتور های مختلف xu7،xu7l9،tu5تولید شد امیدوارم که همه این توضیحاتو بخونید و نظرتون درباره ی شرکت های فرانسوی عوض بشه=)

  • Mohammad Hossein DJMoHoMix Mohammad Hossein DJMoHoMix (27 تیر 1399 ساعت 03:25)

    خدایی برمیدارین از ماشین وارداتی کپی میکنین بعد میگین تماما ایرانی یا درصد میذارید
    هروقت تونستین اون کیفیت ماشین خارجی رو بزنین بعد بگین تماما ایرانی
    این همون پژو ۳۰۱ هست که یکم فیس لیفت شده و درصد الیاژ و مواد کار رفته توی بدنش از ماشین اصلی ۹۹ درصد ضعیفتره
    شرکتی که هنوز ماشینای ۴۰ ۵۰ سال پیش رو داره تولید میکنه هیچوقت نمیتونه ماشین خوبی رو ارائه بده اونم با قیمتی که به فکر جیب مردم باشه
    واقعا متاسفم واسه شرکت ایرانخودرو و سایپا که هیچوقت پیشرفت نکردن دلشون خوشه فقط کپی میکنن
    ته جالب بودنش اینه شرکت اصلی مثل پژو یا کیا یه مدت یه ماشینو میسازن (۴۰۵ و پراید) میدن ایران ایران خودرو و سایپا میان ۳۰ ۴۰ سال همونو کپی در حالی که تو کشور اصلیش خیلی وقته تولیدش متوقف شده و خودرو با کیفیت تری داره میسازه
    همین موتور و بدنه رو دست کاری میکنن میگن ماشین جدید ساختیم گرچه خر همونه فقط پالونش عوض شده????????
    واقعا که جیب مردم بی زبون که برای کارهای روزمرشون مجبورن یه ماشین داشته باشن رو با ماشین آشغالتون خالی میکنین پول کلان میدن که ماشینشون کیفیت داشته باشه نگران جونشون نباشن ولی یه ماشینی تحویل میگیرن که کیفیتش صفره
    متاسفم واسه این رویه ای که پیش گرفتین
    شما در برابر جون تمام اون ادمایی که توی تصادفات رانندگی فوت میکنن یا در برابر اون کسانی که توی تصادفات با این کیفیت ماشیناتون آسیب میبینن مسئولین
    نمیدونم کی میخواین به خودتون بیاید و خون مردم رو نریزین
    یه نفر چاقو میکشه و برای قتل یه نفر عذاب وجدان میگیره شماها سالانه ماهانه روزانه جون خیلیارو با این کیفیت ها میگیرین ولی یه ضرب المثل هست که میگه ککشم نمیگزه واسه شما ها صدق میکنه که اصلا قید و بندی از حال و احوال مردم ندارید و فقط و فقط به فکر جیب و منفعت خودتونین متاسفم واقعا????

  • محمدرضا محمدرضا (18 تیر 1399 ساعت 11:21)

    فقط قیمتا بالاست جان مادرتون‌قیمتارو بیارید پایین

  • امیرعطا فکری امیرعطا فکری (17 تیر 1399 ساعت 14:16)

    خداروشکر بالاخره داره پلتفرم 405 میره کنار