1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. فردا
  4. 511
  5. اتوماتیک (1400-1402)

فردا 511 اتوماتیک 1400-1402

Farda 511 Automatic 1400-1402

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1500 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک دو کلاچه
6.4 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروفردا 511 اتوماتیک 1400-1402

فردا 511 یا همان (FMC 511) نام اولین سدان گروه خودروسازی فردا است. این خودرو در واقع یکی از مدل‌های شرکت چینی چانگان با نام السوین است که گروه خودروسازی فردا تصمیم به مونتاژ و عرضه آن به بازار ایران، با نام فردا 511 گرفت. فردا 511 دومین نسل از چانگان السوین است که از سال 2017 روی خط تولید چانگان قرار دارد. گروه خودروسازی فردا پیش از تولید 511 دو کراس اوور فردا SX5 و فردا SX6 را به بازار ایران عرضه کرده است.

 

 

خودروی فردا 511 با داخلی سازی 20 درصد روی خط تولید شرکت فردا آمده اما طبق ادعای این شرکت قرار است در آینده داخلی سازی FMC 511 به 40 درصد افزایش پیدا کند. این خودرو تا قبل از عرضه به بازار ایران تجربه حضور در بازار کشورهایی نظیر پاکستان، عربستان و امارات را داراست.

 

سه رخ عقب فردا 511 آبی از دور.webp

 

بررسی طراحی ظاهری فردا 511

چند سالی است خودروهای چینی رفته رفته دست از کپی کردن محصولات شرکت‌های مطرح برداشته‌ و خود تا حدی صاحب سبک در این زمینه شده‌اند. فردا 511 نیز از این قاعده مستثنی نبوده چرا که نسل اول آن از سال 2014 یک فیس‌لیفت را تجربه کرد که شباهت زیادی به مزدا 3 نیو داشت اما در نسل دومش طراحی خودرو کاملا عوض شد. فردا 511 خودروی خوش خط و خالی است و به علت اینکه طراحی آن در سال 2017 انجام شده است می توان گفت در بحث طراحی، با خودروی بروزی مواجه هستیم.

 

وقتی به نمای جلوی فردا 511 نگاه کنیم با ظاهری نه چندان هماهنگ مواجه می‌شویم. چراغ‌های جلو طراحی تقریبا باریکی دارند و با انحنای زیادی تا روی گلگیرهای جلو کشیده شده‌اند. جلوپنجره فردا 511 بزرگ و یک تکه با خطوط شکسته زیاد و متصل به چراغ‌های جلو، با الهام از خودروهای لکسس طراحی شده که در قسمت انتهایی خود میزبان چراغ‌های روز خودرو است. سپر جلو نیز بزرگ و عضلانی است و خطوط منحنی زیادی در آن به چشم می خورد. همچنین لوگوی خودروسازی فردا به همراه خطوط کرومی در بالای جلوپنجره خودرو قرار گرفته است.

 

نمای روبرو فردا 511 آبی.webp

 

به نمای جانبی فردا 511 که می‌رسیم طراحی خوبی را شاهد هستیم. وجود خطوط طراحی متعدد باعث شده که ظاهر نمای جانبی خودرو اسپرت شود. یک خط شانه تیز از انتهای چراغ جلو شروع و تا وسط درب عقب کشیده شده و یک خط دیگر از انتهای چراغ عقب کشیده شده و تا زیر خط شانه ادامه دارد. خط رکاب خودرو نیز خیلی عمیق و با زاویه نسبتا زیاد طراحی شده است.

 

شیشه‌های جانبی خودرو اندازه مناسبی دارند و همچنین شیشه درب عقب فردا 511 نیز به صورت یک تکه و بدون لچکی تعبیه شده است، در نتیجه نور خوب و دید مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

 

نمای کناری فردا 511 آبی در نمایشگاه خودرو تهران.webp

 

نمای عقب فردا 511 بر خلاف قسمت‌های دیگر خودرو، در اوج سادگی طراحی جذاب و بروزی دارد. چراغ‌های عقب ظاهر خشن و با ابهتی دارند که شبیه به طراحی نسل‌های قبلی خودروهای هیوندای مخصوصا هیوندای الانترا است. درب صندوق اندازه مناسبی دارد و شیشه عقب فردا 511 نیز با زاویه مناسبی طراحی شده و میزبان لوگوی شرکت فردا و محل نصب پلاک، متصل به چراغ‌های عقب است. سپر عقب فردا 511 مانند سپر جلوی خودرو بزرگ و حجیم طراحی شده و تنها دو شب‌نما و سنسورهای عقب به همراه یک دیفیوزر مشکی رنگ و ساده روی آن جا خوش کرده‌اند.

 

قسمت جلو فردا 511 آبی.webp

 

مشخصات فنی فردا 511

فردا 511 به یک موتور 4 سیلندر 1/5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که فناوری‌های مختلفی مانند Blue Core و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها را همراه خود دارد. موتور این خودرو توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. از نکات مثبت این خودرو جعبه دنده آن است. فردا 511 میزبان یک جعبه دنده 5 سرعته دو کلاچه (DCT) است که این جعبه دنده وظیفه انتقال قدرت موتور را به چرخ‌های جلو خودرو را دارد. به لطف جعبه دنده دوکلاچه‌ای که این خودرو دارد تعویض دنده‌های نرم و هماهنگی بالای موتور با جعبه دنده را شاهد هستیم.

 

فناوری دیگری که فردا 511 مفتخر به داشتن آن است، NVH نام دارد که این ویژگی سبب می‌شود تا موتور این خودرو کمترین لرزش و صدا را میان رقبایش داشته باشد. جعبه دنده این خودرو نیز مجهز به حالت اسپرت و تیپ ترونیک (تعویض دنده به صورت دستی) است و همچنین سامانه دستیار کمکی تعویض دنده در این خودرو تعبیه شده است. طبق اعلام شرکت، مصرف سوخت فردا 511 به صورت ترکیبی 6/4 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز حدود 15 ثانیه اعلام شده است.

 

موتور فردا 511.webp

 

بررسی کابین و فضای داخلی فردا 511

هنگامی که وارد کابین فردا 511 می‌شویم با طراحی جذابی روبرو هستیم. یک نمایشگر بزرگ در بالاترین قسمت داشبورد بیرون زده است. زیر نمایشگر داخل یک قسمت کرومی خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع به همراه دکمه‌های سیستم مالتی مدیا قرار گرفته‌اند. قسمت انتهایی داشبورد FMC 511 نیز میزبان بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع است.

 

پشت آمپر فردا 511.webp

 

فرمان فردا 511 فرم خوش‌دستی دارد و شبیه به خودروهای BMW طراحی شده است. از نکات مثبت فرمان این خودرو طراحی موسوم به D کات است که علاوه بر ظاهر اسپرت، فضای پای بیشتری را برای راننده فراهم می‌سازد. از نکات مثبت کابین فردا 511 وجود محفظه‌های مختلف جهت قرار دادن اشیاء مختلف است. بیشتر قسمت‌های داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت آن متوسط است. فضای کابین فردا 511 برای سرنشینان جلو مناسب است و محدودیت مکانی وجود ندارد اما در بخش عقب خودرو فضا تنها برای افراد با قد کوچک و یا متوسط ایده‌آل است و قدبلندها ممکن است چه از نظر فضای پا و چه فضای سر به مشکل برخورند. فضای صندوق عقب نیز 390 لیتر است که برای استفاده یک خانواده کوچک مناسب خواهد بود.

 

داشبرد و فرمان فردا 511.webp 

 

امکانات ایمنی و رفاهی فردا 511

فردا 511 از نظر امکانات رفاهی در سطح قابل قبول و رضایت بخشی قرار می‌گیرد و می‌تواند نظر اکثر خانواده‌ها به خود جلب کند. این خودرو امکانات رفاهی نظیر: سانروف برقی، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، فرمان برقی با دکمه‌های کنترل، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی، بلوتوث، تهویه دیجیتال، سنسور نور، چراغ روز، بازشوی درب صندوق عقب از روی ریموت، چراغ هدایت مسیر، کامپیوتر سفری، پورت usb  و خروجی برق ۱۲ ولت را داراست.

 

پنل تهویه فردا 511.webp

 

فردا 511 در بخش ایمنی و امنیت نیز در رتبه خوبی قرار دارد و می‌توان گفت خودروی قابل اعتمادی است. این خودرو به امکاناتی همچون: کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز  EBD، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، قفل مرکزی و قفل خودکار درها هنگام حرکت، ایزوفیکس و سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادف مجهز شده است.

 

بررسی بازار و قیمت فردا 511

فردا 511 در بهمن‌ماه 1400 قیمتی حدود 585 میلیون تومان را دارد. این خودرو ابتدا با قیمتی حدود 429 میلیون تومان به بازار ایران عرضه شد و ارزش خرید بالایی داشت اما با گذشت زمان قیمت فردا 511 افزایش یافت. این خودرو از نظر خدمات پس از فروش نیز در رده متوسط رو به پایینی قرار می‌گیرد اما با بیشتر شدن نمایندگی های این خودرو انتظار می رود تا خدمات پس از فروش این خودرو مطلوب شود.

 

نتیجه گیری

فردا 511 از نظر امکانات رفاهی، ایمنی، فنی و ظاهری خودروی قابل قبولی است. این خودرو از سواری نسبتا نرمی بهره می‌برد و به علت فضای کابین و بار مناسب به درد خانواده‌ها می‌خورد. از نکات منفی FMC 511 می‌توان به عرضه محدود آن اشاره کرد. رقبای فردا 511 نیز خودروهایی نظیر دنا پلاس توربو و بسترن B30 هستند که کار را برای این سدان چینی سخت کرده‌اند.

گالری فردا 511 اتوماتیک 1400-1402

سوالات متداول

فردا 511 به یک موتور 4 سیلندر 1/5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که نیروی آن به لطف جعبه دنده 5 سرعته (DCT) دوکلاچه‌ به چرخ ها منتقل می شود.
از معایب اصلی این خودرو میتوان به متریال بی کیفیت کابین و پیشرانه ضعیف اشاره کرد.
نظرات کاربران
  • محمد محسنی 7 اسفند 1401 ساعت 22:44

    بسیار عالی، نرم و روان، اتاق بی صدا، گیربکس فوق العاده دوکلاچه خیس که باعث میشه توی ترافیک خنک بمونه و استهلاک گیربکس رو پایین میاره، الان 6 ماهه سوارم و 13 هزار کیلومتر باهاش رفتم، از همه نظر برام عالی بوده، قبل از این پراید 405 سمند 206 و برلیانس اچ 330 داشتم، به جرات میگم بهترین ماشینم بوده تا حالا...

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو فردا 511 اتوماتیک 1400-1402
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده فردا موتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1115 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/55R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/55R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1500 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70.66 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق غیر مستقل با فنر پیچشی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی ۴ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HHC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای قفل مرکزی با ریموت، قفل خودکار درب ها هنگام حرکت، سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادفات
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان کمکی برقی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان دی کات، دارای کلید های کنترل سیستم مولتی مدیا روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی با نمایش دمای خارج خودرو و فیلتر کابین مجزا
  • سیستم صوتی و تصویری قابلیت پشتیبانی از رادیو، AUX / USB / Bluetooth
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور لمسی 7 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی های جلو دارای روکش چرمی، دارای آلارم کمربند سرنشین و رانده
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی، قابلیت نصب آسان صندلی کودک (ISOFIX)
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی قابل تنظیم
  • سیستم روشنایی جلو دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ ها، دارای چراغ بدرقه، دارای چراغ روشنایی در روز (Day Light)، چراغ های جلو هالوژن، دارای مه شکن، دارای موتور تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دنده عقب به همراه خطوط راهنمای مسیر
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • محمد محسنی محمد محسنی (7 اسفند 1401 ساعت 22:44)

    بسیار عالی، نرم و روان، اتاق بی صدا، گیربکس فوق العاده دوکلاچه خیس که باعث میشه توی ترافیک خنک بمونه و استهلاک گیربکس رو پایین میاره، الان 6 ماهه سوارم و 13 هزار کیلومتر باهاش رفتم، از همه نظر برام عالی بوده، قبل از این پراید 405 سمند 206 و برلیانس اچ 330 داشتم، به جرات میگم بهترین ماشینم بوده تا حالا...

    کاربر کاربر (7 خرداد 1402 ساعت 10:19)

    من این ماشین رو دارم فوق العاده عالی و نرم هست
    خدمات خوبی هم در شهر های مرکزی داره خیلی راضیم

    کاربر کاربر (7 خرداد 1402 ساعت 10:19)

    من این ماشین رو دارم فوق العاده عالی و نرم هست
    خدمات خوبی هم در شهر های مرکزی داره خیلی راضیم

خودروهای هم رده